Skocz do zawartości

Licznik życia


Xseon

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

 

 

Jak zrobić takie coś aby:

 

Był jakiś obiekt i miał w sobie np 5000 sekund i po upływie 500 sekund zmieniał sprite a co 200 było by -1 np: energi i gdbyby energia z która sie zaczyna spadła by z 10 na -1 zmieniało by sprite co 500sec ale na inne a gdy energia +1 to na sprite standardowe było by zmieniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Create:

GML
sprite_standardowy=sprJakistamwpiszsesam;

sprite_bezenergii=sprTutezsobiewpisz;

zmiana_czas=500; //tu wpisujesz co ile sekund ma sie zmieniac sprite

utrata_czas=200; //tu wpisujesz co ile sekund ma tracic 1pkt energii

alarm[0]=zmiana_czas*room_speed;

alarm[1]=utrata_czas*room_speed;

energia=10;

 

Alarm[0]:

GML
alarm[0]=zmiana_czas*room_speed;

if energia=>0

{

sprite_index=sprite_standardowy;

}

else

{

sprite_index=sprite_bezenergii;

}

 

 

Alarm[1]:

GML
alarm[1]=utrata_czas*room_speed;

energia-=1;

 

 

Edit:

Jeśli chcesz, żeby po tych 5000 sekund też coś się stało to w Create dodajesz jeszcze:

GML
alarm[2]=5000*room_speed;

 

i w Alarm[2]:

GML
//akcja po 5000 sekundach np.

game_end();

exit;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...