Skocz do zawartości

Przykład lobby do multiplayera, z wykorzystaniem php.


Zając

Rekomendowane odpowiedzi

Na php nie znam się w ogóle. Ale być może zna ktoś jakisz szablon, w którym dzieje się coś takiego?:

 

1. Gracz 1 klika "Znajdź przeciwnika".

2. Gra sprawdza na stronce, czy ktoś hostuje już grę.

3. Nikt nie hostuje, więc gra ustawia gracza jako hosta. Wysyła IP na stronkę.

4. Gracz 2 klika "Znajdź przeciwnika".

5. Gra sprawdza na stronce, czy ktoś hostuje grę. Gra ze stronki dowiaduje się że tak, i bierze zapisane tam ip, łączy z graczem 1.

6. Kiedy gracz 1 znajdzie przeciwnika, albo wyłączy grę, stronka dostaje info że nikt już nie hostuje.

 

Czy coś w ten deseń...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1. Nie ten dział

Po 2. Po co zakładasz dwa tematy?

Po 3. Skoro chcesz coś zrobić w php to ogarnij podstawy. Ciężkie to nie jest. Nie licz na gotowca - możemy Ci tylko pomóc.

 

W grze jak gracz wciśnie "Znajdź przeciwnika" to wysyłasz zapytanie do swojego serwera.

Skrypt sprawdza, czy jest ktoś online - zapisuje graczy np. w bazie danych.

Nikt nie hostuje gry? - zapisz gracza, że on jest hosterem, odeślij odpowiedź do klienta ze to on hostuje.

 

Gracz 2 wciska "Znajdź przeciwnika" - wysyłane zapytanie na serwer.

Skrypt sprawdza, czy ktoś hostuje grę - znalazł osobę.

Zwraca odpowiedź z IP klienta z którym może się połączyć.

Klient łączy się z drugim klientem, który hostuje grę.

 

Pamiętaj, że hoster musi mieć odblokowane porty - inaczej nie będzie mógł hostować gry.

 

Jak ogarniasz jako tako programowanie nie będzie to dla Ciebie żadnym wysiłkiem.

Znajdź jeszcze jakiś dll do obsługi zapytań. Ponoć Ether Psychixa jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach