Skocz do zawartości
dyzmek

FARE

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł:Fare

 

Gatunek- Przygodówka/Labirynt/Zręcznośćiowa

 

Opis-Fare to gra pisana samodzielnie przez dyzmka , okazująca jego postęp w naucę i umiejętność

samodzielnego pisania kodu , opowiada ona o archeologu pokonującym wszelakie poziomy

wzorowane na labirynt , gracz będzie miał do rozwjązania masę zagadek i wiele poziomów

do ukończenia , gra polega na zaczywszy od zbieranie kluczy do drzwi aż po walkę z

przeróżnymi potworami , data premiery jeszcze nieznana ale pracę zostały rozpoczęte

8.01.2013r , grafikę tworzę sam a udźwiękowienie z internetu , gra nie jest kopią innej gry

na pomysł wpadłem sam podczas nauki gml-a , ( By w końcu napisać jakąś grę samemu własnym

kodem , a nie kopiuj wklej z gotowych przykładów ) gra jest pisana głównie na zmiennych

globalnych jak i lokalnych ale nie tylko , teraz już wiem ile się trzeba napracować by

samemu zrobić grę bądź program , w grze nie ma ani jednego skopiowanego kodu , wszystko

pisane ręcznie poprzez mnie , ktoś powiedział że programowanie to metoda prób i błędów

miał rację , ile razy wyskakiwał mi jakiś błąd bądź coś się psuło , zawieszało , bugowało

ale naprawiałem , kombinowałem i doszedłem czym to było spowodowane , poniżej załączam

kilka screenów przedstawiających pierwsze poziomy.

 

Z racij tego yż Revenge-Odwet było kopiowaniem i zbiorem nie moich kodów projekt usuwam

ale , objecuję stare serje : REIR, SEID , REVENGE , powrócą napisane poprzez mnie

samodzielnie.

 

Fabuła wokół której dzieje się akcja :

 

Parę tysięcy lat temu żyli sobie Król i Królowa , mieli oni syna który miał piękną

narzeczoną. Po ślubie Król z Żoną chcieli oddać Królestwo pod jego władze , gdy w dzień

ceremoni zauważono że zniknoł Piękny lśniący diament który miał być prezentem dla wybranki

serca księcia. Sprawcę odnaleźiono bowiem Król nakazał przeszukać wszystkich i wszystkie

pomieszczenia , złodziejaszka wrzucono do lochów zamku , wszystko miało być dobrze

aczkolwiek nie było , okazało się że złodziej doskonale zna magię i postanowił zaklęć

brylant , każdy kto go ujrzy na drógi dzień obudzi się starszy o 50 % dotychczasowego wieku

Król i Królowa umarli następnego dnia , Książe zabił się z rozpaczy utraty rodziców a

nie doszła Królowa otruła się nie chcąc żyć bez ukochanego , legenda głosi że te wszystkie

duszę do dziś są w zamku i czekają aż ktoś wypowie słowa odwracające zaklęcie i odczaruje

go na miejsce , oczywiśćie nie wróci im to życia ale sprawi że ich dusze zaznają spokój.

 

W czasie teraźniejszym zainteresował się tą historią pewien Archeolog nad którym

przejmujemy kontrolę w grze , bowiem paru śmiałków którzy udali się na poszukiwania

starego zamku , lochów i diamentu nie wróciło nie wiadomo dlaczego , nasz Archeolog

doskonale wie którędy się udać by znaleść wejśćie do zamku , przebędziemy wiele

niebezpiecznych lokacii i pozimów wymagających od gracza nie tylko umiejętnośći wciskania

klawiszy ale i umiejętnośći rozwiązywania zagadek łatwych jak i tych bardziej

skomplikowaqnych.

 

 

 

 

Twórcy:

 

Programowanie-Dyzmek

 

Grafika-Dyzmek (Paint,Gimp)

 

Muzyka i efekty-Internet.

 

Screeny:

 

Screen 1 - https://gmclan.org/up6167_6_FARE_BETA_SCREEN.html

 

Screen 2 - https://gmclan.org/up6167_6_FARE_BETA_SCREEN_2.html

 

Screen 3 - https://gmclan.org/up6167_6_FARE_BETA_SCREEN_3.html

 

Screen 4 - https://gmclan.org/up6167_6_FARE_BETA_SCREEN_4.html

 

Nowy Screen:

 

https://gmclan.org/up6167_6_Fare_screen.html

 

Nowy screen 2:

 

https://gmclan.org/up6167_6_Fare_nowy_mor.html

 

nowy screen marzec 2013

 

https://gmclan.org/up6167_6_Bez_tytu_u.html

 

Pierwszy Gameplay z gry (słaba jakość)

 

https://gmclan.org/up6167_4_FARE_2013_01_13_11_18_04_80.html

 

Pierwszy Gameplay ( w miarę dobra)

 

http://chomikuj.pl/nikus836/Gry+kt*c3*b3re...,2314566604.rar

 

Zapraszam do oceniania :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

są obiektami ale nie pojedynczymi , komu by się chciało po jednej monecie układać , jeżeli chodzi o wydajność projektu podczas gry , to powiem że działa bez zarzutu :)

 

aha i jeszcze jedno ujmę to tak , monety i sztabki to obiekty statyczne tylko leżą i nic wiecej nie tworzą żadnych wydarzeń więc chyba nie będzie z nimi problemu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

to jezeli nic nie robia ukladaj je jako tilesy o wiele mniej pamieci zzeraja, moze nie widac na malej skali, ale jak kiedys bedziesz robil wieksze gry lepiej miec lepsze nawyki ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

będę pamiętał na przyszłość , ale tutaj niech już zostanie tak jak jest :) jak będzie więcej zrobione to nagram filmik z gameplayu by przedstawić rozgrywkę :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Grafika jest przynajmniej spójna i prezentuje 20x wyższy poziom niż reszta twoich gier. Fajnie że wziąłeś się za siebie i zaczynasz robic cos serio.

PS. pobaw się trochę z draw_rectangle, jeśli rozumiesz już zmienne to nie powinno być problemu z rysowaniem prostego healthbara.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dyzmek propsy ! Olewaj hejterów ! A wy pamiętajcie ,że jest to wersja BETA !

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wersja beta oznacza, że wszystkie ficzery są już w grze i teraz poprawia się tylko błędy, bez dodawania etapów, obiektów itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wersja beta oznacza, że wszystkie ficzery są już w grze i teraz poprawia się tylko błędy, bez dodawania etapów, obiektów itp.

 

Zaprzeczasz istnieniu bety minecrafta! :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale w MC kolejne bety w sumie miały inne numerki, więc pomiędzy można uznać, ze były stabilne ale niewydawane ;) Ja bym to inaczej określił, to była normalna wersja, ale dopiero po jakimś czasie osiągnięto Milestone, a nazwy beta użyto bo ludzie utożsamiają to z czyms niekompletnym. Nie mniej to nie była stricte beta. Jak sie robi duze gry to beta oznacza "w grze jest wszystko z bugami", a jak sie poprawi bugi jest "gold" i leci sie do tłoczni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Gnysek@

A wersja "alpha"? Możesz napisać co taka wersja ma a czego nie (Jestem ciekaw, bo często się pojawiają takie dopiski a nawet do końca nie wiem co oznaczają)?

 

Topic@

Wystarczy spójna, sensowna grafika i projekt już wydaje się interesujący.

Mam nadzieje że skończysz i pokażesz na co Cię stać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Alpha jest zamkniętą Betą, zazwyczaj tylko dla współpracowników. A sam Notch w tym tygodniu ćwierkał że kończy z używaniem nazw kodowych we wszystkich swoich grach. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Alpha to chyba jak niektórych funkcjonalności brak

Beta jak tylko bugi trzeba łowić

RC jak większość bugów wyłowionych, ale zawsze może coś się ostać

Release - Jak projekt wyjdzie oficjalnie jako wersja stabilna

 

Oczywiście Stable dalej ma bugi, które są łatane (albo powinny, co pokazuje Windows) w trakcie życia produktu

 

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

,,BETĄ '' nazwałem screeny roboczo gra jest w małym stopniu ukończenia jeszcze mnóstwo a to mnóstwo pracy mnie czeka , masa pomysłow w głowie , gra będzie posiadała różniste lokację łatwe do przejśćia ale i mocno skomplikowane zagadki czy też lamigłówki , dlatego też nie znam szacowanej daty premiery gry :) . Ale bardzo dziękuje że przyjeliśćie wiadomość o moiej nauce i pisaniu pierwszej własnej gry samemu , z powagą i życząc mi powodzenia bardzo to dla mnie ważne , ale naj ważniejsze to to yż zdałem sobie sprawę z błędów jakie robiłem :

 

1. Pisanie gry na zasadzie kopiuj wklej , w dodatku z błędami i bugami.

2. Rysowanie grafiki na odwal się byle szybciej.

3. Byle jaka dekoracja rooma że tak to ujmę ( klocki poustawiane byle jak itd itp)

 

Ogólnie teraz jestem jak by innym dyzmkiem : nie piszącym gry , skopiowanym kodem , i podpisującym się pod nią , tylko chcącym sam dojść na szczyt programistyki , bo naj ważniejsze co do mnie dotarło to to że jak nie zacznę się uczyć gml-a to moje gry zawsze będą na takim samym poziomie i zawsze będę krytykowany , a wiem że wystarczy się postarać , rozplanować całą grę , rozpisać wszystkie zdarzenia jakie mają być w danym poziomie a przede wszystkim zadałem sobie pytanie : O czym ma być moja gra i jaki ma być jej sens . Gameplay i grafika to najważniejsze czynniki decydujące o tym czy graczowi się spodoba no wiadomo jest jeszcze Udźwiękowienie , Muzyka , efekty dźwiękowe czy w niektórych grach odpowiedni dubbing , powiem wam szczerze że nie wiem jak to się stało ale przy okazij ucząc się gml-a wychodzi mi coraz lepiej rysowanie , może dlatego że robię grafiki kratka po kratce i starannie bo zależy mi na tzw. Wybiciu się w górę i robieniu kiedyś coraz to lepszych i lepszych gier .Pozdrawiam :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alpha jest zamkniętą Betą, zazwyczaj tylko dla współpracowników. A sam Notch w tym tygodniu ćwierkał że kończy z używaniem nazw kodowych we wszystkich swoich grach. :)

alpha to to co masz przed betą, czyli jak nie ma całego kontentu i wszystkich funkcjonalności

 

dobrze to czytać dyzmek, tak sobie myślę, że bardziej zasługujesz na pomoc graficzną od Shil niż taxi_troll i jego ekipa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
myślę, że bardziej zasługujesz na pomoc graficzną od Shil niż taxi_troll i jego ekipa

:lubieto: Chociaż z ciężko byłoby mu sprostać oczekiwaniom Shil... ale z takiej współpracy i tak byłyby tylko zyski. :)

Poza tym cieszę się że jestem jedną z osób (a może tylko jedną?) która doprowadziła do tych zmian na lepsze w dyzmku.

 

Tak więc dyzmek, po weekendzie powinienem być dostępny na GG i służę pomocą... a i może warto pogadać z Shil?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ogólnie teraz jestem jak by innym dyzmkiem : nie piszącym gry , skopiowanym kodem , i podpisującym się pod nią , tylko chcącym sam dojść na szczyt programistyki , bo naj ważniejsze co do mnie dotarło to to że jak nie zacznę się uczyć gml-a to moje gry zawsze będą na takim samym poziomie i zawsze będę krytykowany , a wiem że wystarczy się postarać , rozplanować całą grę , rozpisać wszystkie zdarzenia jakie mają być w danym poziomie a przede wszystkim zadałem sobie pytanie : O czym ma być moja gra i jaki ma być jej sens . Gameplay i grafika to najważniejsze czynniki decydujące o tym czy graczowi się spodoba no wiadomo jest jeszcze Udźwiękowienie , Muzyka , efekty dźwiękowe czy w niektórych grach odpowiedni dubbing , powiem wam szczerze że nie wiem jak to się stało ale przy okazij ucząc się gml-a wychodzi mi coraz lepiej rysowanie , może dlatego że robię grafiki kratka po kratce i starannie bo zależy mi na tzw. Wybiciu się w górę i robieniu kiedyś coraz to lepszych i lepszych gier .Pozdrawiam :)

Szacun dla Ciebie.

 

Taka mała porada. Podczas pisania gry, staraj się nie kopiować jednego kodu kilka razy. Dla przykładu możesz umieścić go w skryptach.

Co do muzyki w grach, to jak dla mnie w większości pasowały.

Nie jestem ekspertem od grafiki, ale obczaj Paint .NET. Narysujesz jakiegoś ludzika, nałożysz filtr/klika filtrów i jest inna grafa :)

 

@EDIT Dla przykładu wziąłem screena z twojej gry i nałożyłem filtr (szum - Noise).

Co prawda to nie jest jakiś szczyt możliwości, ale od razu się przyjemniej patrzy (w szczególności na ściany).

2v9sq3p.png

 

BTW. Podobają mi się te białe płytki :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

starałem się dobrać grafikę najlepiej jak się dało była rysowana pod kątem klimatu danego poziomu oraz tego gdzie się on odbywa i co się w nim dzieje ;).

 

Do projektu nie angażuję osób trzecich jak już pisałem to gra pisana przez ucznia czyli mnie i pisana jest tym co umiem wykorzystuję 100 % dotychczasowych wpojonych pojęć i kodów i przy okazij utrwalam sobie je i zabieram się za uczenie nowych następnych : wiem że jeszcze mi się czasami myli albo zapominam ale chwile pokombinuje i przypominam sobie , ale z czasem staję się coraz bardziej kumaty że tak powiem , i już nigdy nie będę robił gry czyimś kodem albowiem powiem wam tak :

 

,,Lepiej zrobić ładną mini gierkę niż niegrywalnego fps-a z grafiką 3d robioną w paincie''

 

chcę przez to powiedzieć że robi się gry na poziomie swoich umiejętnośći i stopniowo podwyża poprzeczkę a nie wszystko na raz ja wiem to od momentu nauki gml-a i początku pisania samodzielnie ,,Fare'' wiem ile poświęcam grze czasu ale wiem też że jak się postaram to i gracze przyjmą ją ciepło , nie dziwie się że moje dotychczasowe gry okazały się klapą , ale powstaną ich remake-i :)

 

Po jeszcze większych postępach w nauce które otworzą mi bramę na bardziej wymagające i złożone gry planuję stworzyć:

 

Remake gry R.E.I.R.

 

Remake Seid 1

 

Remake Pac-Man Revenge II

 

ale to przyszłość a teraz jeszcze wiele nauki przedemną , nauki.... i oczywiśćie przelewanie zdobytej wiedzy na pierwszą samodzielną produkcję ,,Fare''.

 

Aha i jest jeszcze jedno niech każdy początkujący , uczucą badź utrwalający gml-a pamięta powiedzieć ,,A ja zrobię taką i taką grę jest łatwo , ale trzeba sobie zadać pytanie ,, Czy był/była bym w stanie napisać taką grę gdybym dał z siebie 100 % bądź też ,, Czy umiem na tyle by zabierać się za tworzenie takiej gry... bo pamiętajcie tworząc grę kopiuj wklej kropla w krople z przykładu to nie sztuka ale w pewnym sensie pamiętajcie gdy tak robicie mówię do tych co tak robili oczywiśćie bądź mają zamiar , pamiętajcie robiąc tak to w pewnym sensie nie jest wasza gra to po prostu pare przykładów złączonych w jedną całość i wy możecie po prostu w creditsie siebie napisać jako tego co połączył kody z przykładów przy których ktoś kto umie gml-a napracował się . Przykłady mają uczyć , a nie powodować że coraz to mniej osób uczy się gml-a tylko robi podróbki tak jak pisałem wyżej , dlatego mamy tyle słabych gier a co poniektóre to totalne niewypały moje dotychczasowe również ale za prawde powiadam wam że ,, Ja dyzmek , kończe z gmlanowych trollingiem , i każdą grę będę traktował tak jak moje traktowano bym w końcu po tych falach krytyki wzioł się za siebie , uczył języka programowanie gml a tagże zobaczył co to znaczy prawdziwe programowanie bo ktoś kopiujący przykłady bądź ich skrypty czy kody nie może nazwać się programistą bo nie ma swojego wkładu który zaprogramował , zróbmy czystke na gmclanie zostawmy tylko tych użytkowników którzy :

 

-Mają Kulturę.

-na prawdę zależy im na tworzeniu gier i programów.

- tych co nie tolerują tak jak ja podrabiania i podpisywania się pod tym swoim imieniem.

 

Od kąt się uczę gml-a i piszę ,,Fare'' coś się we mnie ruszyło wyżej , niech ten wykład będzie przykładem dla początkujących by wiedzieli ,, Że chcieć , to znaczy móc''. aby móc trzeba się uczyć gml-a prostę bez tego ani rusz , ja na początku robiąc w 2009 ,,Pac-Man Revenge'' nie pisałem gry ona była stworzona na samych klockach bo wtedy nie chciałem słyszeć o kodzie mówiłem ,, Gdzie klockami łatwiej nie trzeaba pisać tylko klikasz i jest nic sie nie trzeba uczyć....błąd wielki błąd to przez to moje myślenie aż od początrku przygody z game makerem (2009 rok) aż do (2012roku) robiłem słabe gry ze słabą grafiką , pamiętajcie róbcie dłóżej a dobrze a nie krócej i źle bo możesz wydać 2 czy nawet 3 gry w ciągu miesiąca a możesz wydać jedną na 2 lata ale powalającą na kolana klimatem i grywalnośćią , co najważniejsze gra nie musi być nie wiadomo jak skomplikowana czy np na zasadzie ( EE tam ja nie zrobię prostej gierki o skaczącej piłce , bo teraz na gmclanie wszyscy robią shootery samochody i przygodówki 3d , kolejny błąd , napisz nawet grę o nazwie ,, Pan Kwadracik i spółka'' a jezeli będzie w niej ten tryk i zaskoczy będzie czymś przyciągała to , przeciętny gracz nawet wyłączy ,,Call of Duty'' bo odczuje monotomność misij a włączy ,,Pana kwadracika i spółkę'' ze względu na grywalność i klimat jaki ona posiada , mam nadzieję że kogoś ten artykuł ruszy i zmobilizuje do nauki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dyzmek level up :P gratuluję postępów, i że zacząłeś się wreście gml'a uczyć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

dziękuję edie , za chwilę dodam ostatniego screena z prac , już więcej nie dodam by za dużo nie zdradzać , będzie niespodzianka , pierwsza gra pisana przez moją osobę ukazująca mój postęp w nauce języka ;)

 

Nowy screen już jest https://gmclan.org/up6167_6_Fare_screen.html zapraszam do oceniania :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dziękuję edie , za chwilę dodam ostatniego screena z prac , już więcej nie dodam by za dużo nie zdradzać , będzie niespodzianka , pierwsza gra pisana przez moją osobę ukazująca mój postęp w nauce języka ;)

 

Nowy screen już jest https://gmclan.org/up6167_6_Fare_screen.html zapraszam do oceniania :)

Grafika wreszcie spójna :)

Jak dla mnie, przydało by się jeszcze dorobić jakieś "dekoracje" do tych czarnych ścian. (tzn tylko jakieś obramowanie tak jak na tych płytach. Nie wolno przesadzać).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

właśnie zrobiłem drógi rodzaj móru zacznie się on już od aktualnie robionego poziomu bo z samą czernią w każdym poziomie było by zbyt monotomnie. Na dziś wystarczy , zaraz spać i trzeba myśleć nad kolejnymi elementami gry i zagadkami ;)

 

tak wygląda kolejny mór :

 

https://gmclan.org/up6167_6_Fare_nowy_mor.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No i teraz to wygląda, propsy dyzmor ;) Mam nadzieję że grywalność nie ucierpi

 

Jakbyś jeszcze dopracował ułożenie tilesów do końca, tzn. Takie pierdoły jak kafelki pożerane w połowie przez ściany to by było super :3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
alpha to to co masz przed betą, czyli jak nie ma całego kontentu i wszystkich funkcjonalności

 

dobrze to czytać dyzmek, tak sobie myślę, że bardziej zasługujesz na pomoc graficzną od Shil niż taxi_troll i jego ekipa

Dzieki ale nie przeceniaj naszych umiejetnoisci graficznych.

Fajnie widziec ze Shil ma swojego agenta, tylko ciekawe czy ona o tym wie?

Bo moim zdaniem to Shil twoja protekcja, jest potrzebna jak lysemu grzebien.

 

Dyzmek, jezeli przez tak dlugi czas wciaz tworzysz takie potworki jakie tworzysz...

jezlei przez tak dlugi czas nie nauczyles sie programowac w gie em elu to wybacz ale..

Po prostu sie nie nadajesz! Zrozum to jak chcesz, ale kazdy kiedys zaczynal, np my w zeszlym roku nic wogole nie slyszelismy o programowaniu i gml'u czy gamemakerze. Jezeli po takim czasie ty piszesz ze twoje, naprawde proste "gry" :) powstaja przez kopiowanie cudzego kodu, no to wez sie sam zastanow, a nie sluchaj pseudo-doradcow.

 

...pewnie kiedys nauczysz sie programowac. ale ze brak ci iskry do tego to chyba juz dzisiaj wiesz sam, robienie takich gierek to nie jest "praca przy tasmie"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej teraz się stara i co najważniejszy robi coś, widać nawet po screenach progres.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×