Skocz do zawartości
Jeremiah

Zakup GM: Studio, parę pytań

Rekomendowane odpowiedzi

Miałbym do was parę pytań w związku z zakupem najnowszego Game Makera.

 

Czym jest "VAT number"? Co należy tam wpisać? Zostawić puste? Zauważyłem, że i tak dolicza ileś procent VATu. Wg znajomego dostanę kiedyś jeszcze jakiś "nakaz zapłaty podatku". Jak to wygląda?

 

Czy kupując wersję Professional będę mógł w przyszłości dokupić np. możliwość konwersji gry na Androida?

 

Czym różni się zamawiana wersja na Steamie od tej ze strony Yoyogames? Co jest wygodniejsze?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co do dokupienia Androida to na pewno się da z tym że jak kupisz od razu master collection to masz 200$ taniej niż jakbyś dokupował wszystkie wersje oddzielnie.

 

Co do Steama to tylko tyle że możesz GM'a odpalać ze Steama i musisz go mieć aby go odpalić. To tak jakbyś kupił grę na tej platformie.

 

E. Co do VAT to jest to opcja opcjonalna. Ta opcja jest chyba dla firm lub klientów które chcą otrzymać fakturę VAT.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Co do Steama to tylko tyle że możesz GM'a odpalać ze Steama i musisz go mieć aby go odpalić. To tak jakbyś kupił grę na tej platformie.

+ dostęp do steam workshop

 

edit:

VAT number to chyba NIP

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To ja od razu zadam pytanie.

Czy jeśli kupię na Steamie TYLKO Game Maker Studio HTML5, to będę mógł go normalnie używać, czy będę musiał kupić coś jeszcze(standard/professional).

I jakbym kupił tylko te HTML5, a powiedzmy za rok dodatkowo Android, to czy mógłbym z Androida korzystać normalnie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jest komunikat że trzeba najpierw kupić Professional.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
A na tym obrazku jest jeszcze pakiet WEB, który ma to samo co Professional, tylko że dodatkowo HTML5 i właśnie jak to rozumieć? Bo skoro jest taki pakiet, to nie powinien wymagać innej wersji tzn Professional.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bo WEB to Pro + HTML5, ale nie wiem czy jest jeszcze dostępny bo to był pakiet z "Black Friday".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że zakup GM:S nie wiąże się z jakimiś listownymi nakazami podatku? :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A czy kupując coś na Allegro musisz wpisywać to w zeznanie podatkowe? Nie. Podatek już jest wliczony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jest różnica gdzie kupuje się GM?? Ja kupiłem na stronce jojo i klucz do wersji steam był za darmo. Używam wersji steam od kiedy zwykła uznała się za piracką i nadpisała mi grafiki.

 

Threef ma rację. Automatycznie dolicza podatek, więc dlaczego miałbyś jeszcze raz coś dopłacać??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jest różnica gdzie kupuje się GM?? Ja kupiłem na stronce jojo i klucz do wersji steam był za darmo. Używam wersji steam od kiedy zwykła uznała się za piracką i nadpisała mi grafiki.

 

Threef ma rację. Automatycznie dolicza podatek, więc dlaczego miałbyś jeszcze raz coś dopłacać??

 

 

Czy wersja na Steamie działa tak, że na dowolnym kompie na ktrym zaloguje się na swoje konto steam będę mógł używać także GM:Studio w takiej wersji jaką zakupiłem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Chyba jest tak samo jak w zwykłej wersji Studio.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chyba jest tak samo jak w zwykłej wersji Studio.

 

A wytłumaczy mi ktoś jak zaktualizować GM:Studio Standard (free) ze Steama do wersji PRO. Mam swój kod ale nie wiem gdzie go wklepać. GMa nie kupowałem poprzez steama tylko sporo wcześniej, tradycyjnie.

 

EDIT: OK już wiem. To trzeba nie z poziomu GM zrobić tylko bezpośrednio ze steama poprzez "dodaj gre" i tam się podaje kod licencyjny GMa (ten pod steama).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A ja tak z ciekawości szukałem możliwości dokupienia tego modułu do konwersji gier na androida, ale nie znalazłem czegoś takiego na stronce yoyo (jest tylko możliwość kupienia po raz drugi wersji professional, tym razem z androidem).

 

Mam do was kolejne dwa pytania, choć tym razem jestem już szczęśliwym posiadaczem GM Studio Professional ^^

 

1. Czy jeżeli pracuję z kimś jeszcze nad jakimś projektem i osoba ta może konwertować projekt na androida, to czy może tak wyeksportować naszą pracę? Czy to legalne?

2. Jeżeli tak, to czy w ogóle można komuś niemal obcemu podesłać swój projekt w game makerze i poprosić na przykład o konwersję na html5 czy androida?

3. Co zastąpiło funkcję "variable_local_exists" w nowym GM? -.-

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

3. Nie ma już funkcji variable_*

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu... jak mam teraz sprawdzić czy dana funkcja istnieje? Jak mam budować nowe funkcje już w grze? -.-

W moim projekcie na bieżąco tworzy się kilkadziesiąt funkcji w trakcie gry. Co mam teraz zrobić? W create wypisać wszystkie z "=0"? -.-

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Też miałem nawyk tak robić bo w PHP też tak jest, ale widocznie poprawnie jest deklarować i definiować zmienne na samym początku. :/

Można jeszcze robić var zmianna

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Też mi brakowało tej zmiennej. Można przypisać zmienną dynamicznie, ale nie można sprawdzić czy istnieje. :unsure:

 

1. Chodzi Ci o to, że pracujecie wspólnie, ale tylko jedna osoba ma moduł androida?? To pewno tak.

 

2. To już troszkę skomplikowane. Zakładam, że prawo wymagałoby od Ciebie podpisanej umowy z tym kimś. Jeśli byłby to projekt komercyjny oczywiście. Tak to raczej nie ma znaczenia kto to będzie konwertował. Należy jedynie uznać współautorstwo osoby konwertującej.

 

Jeśli coś jest komercyjne to trzeba być ostrożnym. Urząd skarbowy to nie jest czuły i wyrozumiały opiekun :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie drugiego punktu to chyba nie ma znaczenia, wystarczy się dogadać z taką osobą która to przekonwertuje. Jeśli jednak nie chcesz takiej osoby uwzględniać jako współtwórcy to można zaproponować jakąś zapłatę. Tak btw sam bym był zainteresowany czymś takim, jeśli któryś z was będzie szczęśliwym posiadaczem modułu pod androida proszę się mi zameldować na pw. Na pewno się dogadamy. ;p

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kiedyś w końcu uda mi się coś stworzyć porządnego, to i na androida bym zapewne zechciał przekonwertować. A skoro nie ma znaczenia, kto to może zrobić... ;)

Generalnie to też można byłoby się w kilka osób zrzucić na androidowy moduł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Uzjel ma moduł Androida. gnysek chyba ma Master ale przynajmniej iOS-em się chwalił. :P Bedziom ma HTML5(?) I chyba Borek coś ma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Mastera, Borek ma Androida :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze ja zadam parę pytań.

1) Czy jeśli kupię na stronie yoyo games, to czy będę mógł to potem jakoś na steama przenieść?

2) Czym można zapłacić na yoyogames, czy możliwy jest przelew bankowy?

3) Chce się upewnić, czy do kupna GM:S professional nie jest wymagany standard.

 

Chcę sobie kupić GM:S + HTML5.

Ogólnie wolę mieć GM:S na steamie, tam kosztuje on obecnie 79.98 Euro, co daje ok. 320-330zł.

Na YoyoGames, kosztuje 99.98 Dolarów, co daje ok 305-310 zł.

Niby mała różnica, ale za te złotówki zawsze można coś kupić.

 

Pieniądze mam na swoim koncie bankowym, na steamie niestety nie da się zrobić przelewu, a to by mi najbardziej pasowało, trzeba tam płacić PayPal, mam je, jednakże wczoraj ok 21 chciałem przelać kase na PP i po ok godzinie otrzymałem wiadomość, że nie da się i kase mi zwrócą w przeciągu 6 dni.

Teraz czekam, aż mi je oddadzą i wtedy chcę zakupić GM:S + HTML5.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

1. Tak, szczegóły: http://help.yoyogames.com/entries/22098866...studio-on-steam (chyba, że się pomyliłem i coś źle zrozumiałem ;P)

2. Chyyyba nie. Kartę trzeba mieć.

3. Nie jest.

Niby mała różnica, ale za te złotówki zawsze można coś kupić.

Żadna różnica, bo na Yoyogames wyjdzie nawet drożej, doliczają tam podatek :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Eeej ! To przez te emotki zostałem pominięty?? :lol:

 

Prawa autorskie są niezbywalne. To czy komuś zapłacisz czy nie nie zwolni Cię od obowiązku podania go jako autora!! Jeśli ten ktoś upomni się o to i udowodni, że pracował nad projektem, to będzie trzeba go uznać. Umowa może zwolnić Cię od obowiązku dzielenia się zyskami.

 

I jeszcze raz powiem, że przy komercyjnym projekcie lepiej gdy wszystko jest jasne. Zabawne, bo nie jestem pewien, czy może być tak, że ktoś zrobił coś dla Ciebie za darmo. Dawano by tak łapówki. "Dałem im za darmo tonę miedzi" itp.Mój kolega robi zawodowo strony i ktoś go podkablował. Pamiętam, że były spiny o coś właśnie w stylu zrobienia czegoś "za darmo".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A za co ktoś go podkablował? oO

A jakby co wystarczy zapewne umowa o dzieła na jakąś symbolicznę kwotę (na 0 zł też się da z tego co się orientuję).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem za co. Ktoś kiedyś podkablował kolegę mojego taty za to, że odnawiał meble w piwnicy. Robi to dla siebie jako hobby. Innym też, ale nie bierze za to kasy.

 

Ludziom po prostu różne rzeczy przeszkadzają. Facet znalazł sobie hobby bo dużo pił i rzucał (picie i palenie na raz) ale ktoś przestraszył się, że jeszcze na tym zarobi :jezor:

 

Z tą umową to ja nie jestem pewien. Chodzi mi tylko, że lepiej nie bagatelizować takich spraw bo może niepotrzebnie mogą być duże kłopoty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kusiło, kusiło i teraz też mogę pochwalić się modułem Androida ^^

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×