Skocz do zawartości

Bonfire


TeeGee

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
  • Administratorzy

Jakby się pobawić z vertexami, to by go mogło faktycznie rozrywać :P A na brzegach by były flaki. A jakby to dobrze zoptymalizować, to można by dowolną postać w ten sposób rozrywać korzystając z jednego obiektu - wysokośc i szerokość brana ze sprite'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

to kiedy Android i ios? :) bo sie doczekac nie moge :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Niespecjalnie chwyciła? Bo to produkt typowo na iOS a nie na PC ;) Jak jest dobrze zakodzone to w 1 dzień da się przerobić. Być może trzeba by jakiś prosty program napisac, który sam naprawi skrypty - to też potrafi przyspieszyć pracę i zamiast tygodnia coś naprawiasz w 5-6 godzin. Trzeba czasem tylko się zastanowić jak to rozegrać - np. ja robiąc sobie room edytor z wartstwami ustaliłem, że moje obiekty mają jako id prefiks AME_ (Almora Map Editor) i tych game makerowych nie rusza - i mogę sobie wciąż edytować grę zarówno w GM:S jak i w moim edytorze, bez zbędnego kolidowania. Zaletą takiego własnego edytora jest to, że można sobie do GMowych XMLi wrzucać od razu gotowe nazwy obiektów i odpada "script_execute" bo mi edytor sam tworzy odpowiedni kod :) A do rzeczy typu przeciwnicy/czary/przedmioty naprawdę świetnie się sprawdza zewnętrzne narzędzie, w C# piszesz w 2-3 dni a potem masz pełen nadzór i prostą edycję. Trzeba tylko odpowiednio zaplanować grę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta gra akurat powinna się dać relatywnie łatwo zportować. Specjalnie nie korzystałem z żadnych funkcji, których nie ma w Studio, a te, które są nieco inne, wyabstrahowałem do własnych skryptów.

 

Ale portowanie w jeden dzień to i tak bajeczka. Trzeba przenieść assety z zewnętrznych do wewnętrznych i przerobić je pod rozdziałki iPhone'a i iPada (w tym pomyśleć o retinach). Potem przemyśleć i przetestować nowy system sterowania, bo jednak user experience bardzo się różni na touch screenach. Pierwsza iteracja prawdopodobnie będzie zasysać, a że strzał ma się tylko jeden, to lepiej poświęcić miesiąc lub dwa na solidne playtesty i poprawki. I to wszystko na siermiężnym i drogim Studio, na moim starym pececie z Windowsem.

 

Dochodzą jeszcze kwestie papierkowe. Pierniczenie się z kontem deva na iOS (niesamowite cyrki z tym przechodziliśmy, jeszcze w Codeminion), certyfikacja, nagabywanie Apple o New and Noteworthy i/lub szukanie publishera.

 

A gra i tak raczej przyklapi. Po pierwsze - "to produkt typowo iOSowy" to też bajeczka. Gra jest w stylu FTL, Desktop Dungeons, czy Cardinal Quest, które świetnie idą na PC. Jeśli Bonfire nie chwyta, to istnieje duża szansa, że ma problemy na bardziej elementarnym poziomie. Najlepiej je zidentyfikować i naprawić zanim się wrzuci grę na AppStore i zmarnuje szansę.

 

Po drugie - rynek iOS to masakra i loteria. Dziennie wychodzi kilkaset aplikacji. Szanse na N&N w przypadku nieznanego twórcy bez publishera są bliskie zeru. Szanse, że gra chwyci bez N&N - jeszcze mniejsze. Zwłaszcza, że nie mam rozeznania i kontaktów na tym rynku i ciężko byłoby mi przepchnąć grę do recenzji czy innych form "oddolnej" promocji.

 

W skrócie: puszczenie tego "na rympał" na iOS to na 99% zmarnowanie czasu i pieniędzy, które powinny pójść na Solstice. A ponieważ gra ogólnie wydaje się pasować do iOS, to lepiej najpierw ją dopracować i zmaksymalizować swoje szanse. Jeśli w drodze poprawek i promocji Bonfire zacznie chwytać na PC w stopniu choćby zbliżonym do Cinders, to znaczy, że można myśleć o porcie. Jeśli nie, szkoda zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

W YYG nie zmienialiśmy grafik na inne urządzenia, zmieniał się tylko rozmiar view'a. Przeniesienie grafik za pomocą skryptu do GM:S to 30 minut - generowanie plików tekstowego z XML na podstawie nazwy obrazka i przeniesienie ich. Pozostaje sterowanie, ale w bonfire i tak grasz w sumie myszką, więc w teorii praktycznie da się grać już teraz. Natomiast jeśli szkoda Ci czasu - rozumiem. Nie mniej moim zdaniem to mniej zachodu niż myślisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, nie chcę żeby to zabrzmiało jakoś nieprzyjemnie, ale dla mnie to jak coś robi YYG, to słaby wyznacznik. Imho zapewnienie, że na najbardziej popularnych urządzeniach będzie dało się grać w natywnej rozdzielczości to zupełna podstawa.

 

Pamiętaj, że zmiana rozdzielczości grafik to również kwestia designerska. Myszka na PC ma znacznie większą precyzję, więc grafiki i buttony mogą być mniejsze. Na touchscreenie wszystko musi być słuszniejszych rozmiarów i szerzej rozstawione. No i odpadają wszelkie hovery i tooltipy - trzeba je cwanie czymś zastąpić. Czyli jak zwykle - łatwo zrobić, żeby coś ogólnie działało. Ale jak ma być serio dobrze, to już trzeba jednak trochę czasu poświęcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W imieniu swoim i mojej lubej: bardzo prosimy NIE ZMIENIAĆ GRAFIKI <3

Dziękujemy :D

 

btw. jest szansa na przeportowanie stanu gry z darmowej bety 0.9 na zakupiona najnowsza pelna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw. jest szansa na przeportowanie stanu gry z darmowej bety 0.9 na zakupiona najnowsza pelna?

 

Szczerze mówiąc - nie pamiętam. Starałem się, żeby sejwy były kompatybilne, ale pomiędzy niektórymi wersjami były za duże zmiany i trzeba było robić reset. W tej chwili nie potrafię na 100% powiedzieć pomiędzy którymi, więc zakładaj, że nie będzie działać.

 

Przy czym nie jest to wielka strata - większe zmiany oznaczały zwykle solidnie poprawienie balansu i flowu, więc w pełni doświadcza się ich tylko grając od nowa. A doświadczonemu mastahowi odblokowanie wszystkich questów nie zajmuje znowuż tak dużo czasu :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Ja już napisałem na twitterze, ale tu powtórzę: 1B. Podobne do 1A, ale ta chustka jakoś tak dodatkowo nadaje indywidualnego charakteru tej postaci. I kojarzy mi się z Beatrix z FF IX :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...