Skocz do zawartości

Generowanie terenu


Xedom

Rekomendowane odpowiedzi

Hej :)

Mam pewien problem, otóż napisałem część kodu odpowiedzialnego za generowanie terenu w grze.

Opiera się na generowaniu kilku punktów w dość losowych miejscach i wypełnieniu obszaru od dołu ekranu do "linii" pomiędzy kolejnymi punktami.

No i tu jest problem, jak coś takiego zrobić? (Wypełnianie w sensie, generowanie punktów mam ^^). Chodzi dokładnie o to, że te "linie" łączą się w trójkąty,

a teren ma być złożony z kwadratów (nie, to nie podróbka Minecrafta :P).

 

Dokładniej:

gmcproblem.png

 

Z góry dzięki serdeczne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz wylosowaną wysokość to po prostu na podanym X wypełniasz wszystko od 0 do punktu tym zielonym czymś. Przykład:

GML
xgdziewylosowanowysokosc=50;

wylosowanawysokosc=30;

for(i=0;i<wylosowanawysokosc;i+=1)

{

plansza[xgdziewylosowano,wylosowanawysokosc]=zielonecos;

}

 

@EDIT Aj sorki, chyba nie o to chodziło ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...