Skocz do zawartości
ZyperPL

Pixele sprita, a pixele obrazu

Rekomendowane odpowiedzi

Ale ten GM jest zakręcony...

Witam!

Proszę o wyjaśnienie mi jednej kwestii.

 

Dlaczego, gdy mam sprite np. 10x10 pixeli, - a szerokość i wysokość screena jest ustawiona jako wielokrotność liczby 10, view również i dodatkowo rozdzielczość zmienia się na szer. i wys. screena, a w grze nie ma pasków po bokach - to dzieje się tak, że czasem jeden pixel sprite'a to nie przykładowo 2 pixele. Tylko jeden pixel sprite'a to 2 pixele, a następny pixel to już 3?!

 

pixelswrong.png

WTF?

Oczywiście, wy będziecie mieli inaczej. Bo to powiększony screen, żeby było widać. No ale wiecie o co chodzi..

 

Nie da się robić gry z taką małą rozdzielczością?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

800 i 600 nie jest wielokrotnością?

 

No to nie ważne, i tak pasuje. 10*8=800 10*6=600

 

 

@Threef, radzę poćwiczyć tworzenie pytań ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bo standardowa rozdzielczosc to nie 800x600 ale 640x480(lub większa 1024x768 itd.), jeśli się myle to mnie poprawcie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No może i tak. Ale można zmienić...

 

To jak mam to w końcu poustawiać? View na tyle co rozdzielczość? Czy Port on screen na tyle???

No i na ile. 640x480 czy 800x600.

Bardziej mi się wydaje, że obojętnie jakie powinno działać.. No bo to tylko wielkość wyświetlania.

 

Eh eh..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Twój sposób skalowania w efekcie daje proporcję z przecinkiem (czyli coś w rodzaju x2.2), nie wiadomo tylko gdzie (sprawdź opcje obiektu, proporcja view/port, jedna z głównych opcji (fullscreen, ratio itd) i przemnóż proporcje). W związku z tym co 5 pikseli jest skalowanie 3x, z kolei pozostałe to 2x. Jeżeli nie chcesz zmieniać skali, możesz zaznaczyć "interpolate color between pixels" i sprawa będzie załatwiona, tylko że efekt może nie pasować do twojej koncepcji gry.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ten "mój" sposób skalowania to tylko to co jest w GMie automatycznie.

 

Ogólnie testowałam już wszystkie rozmiary viewów, portviewów i rozdziałki, ale wszystko zawsze jest źle, albo się rozmazuje... No już nie wiem czy to wina GMa czy moja.

Raczej GMa...

musiałbym się przesiąść na jakiś zwykły język albo wybrać Multimedia Fusion (czy coś takiego)...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

O to mi chodzi, podlicz skalowanie twojego obrazka krok po kroku. Na pewno tam użyłeś jakiegoś image_xscale, czy proporcji view/port, skoro masz taki efekt. Jeżeli masz jedne piksele obrazka większe od drugich to na 99% wynikiem będzie liczba z przecinkiem.

 

Mozesz spróbować w ogóle usunąć skalowanie (tak żeby obrazek wynikowy był dokładnie taki sam jak sprite) i zmienić skalę tylko w jednym miejscu (o liczbę całkowitą). Problem powinien wtedy zniknąć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
O to mi chodzi, podlicz skalowanie twojego obrazka krok po kroku. Na pewno tam użyłeś jakiegoś image_xscale, czy proporcji view/port, skoro masz taki efekt. Jeżeli masz jedne piksele obrazka większe od drugich to na 99% wynikiem będzie liczba z przecinkiem.

 

Mozesz spróbować w ogóle usunąć skalowanie (tak żeby obrazek wynikowy był dokładnie taki sam jak sprite) i zmienić skalę tylko w jednym miejscu (o liczbę całkowitą). Problem powinien wtedy zniknąć.

 

Nadal mówimy o GMie?

Ledwo co rozumiem o czym mówisz... D:

 

Jak podliczyć skalowanie? (nie użyłem xscale)

Jak usunąć skalowanie?

Jak zmienić skale?

 

 

To jakaś ciemna strona GMa, czy co? :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest rozmiar view, a jaki okna gry? Jeśli masz 800x600, to rozmiar viewa powinien być 80x60 zeby to była dziesieciokrotność. Do tego dochodzi pytanie, czy np. postac sie przesuwa tak, ze piksele wychodzą w połowie po przemnożeniu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

View ma 80x60.

 

Port view ma 800x600.

 

Rozdzielczość ma 800x600.

 

 

Postać raczej się nie przesuwa jakoś dziwacznie. Zawsze chyba jest pozycja: LICZBA.00 gdy sprawdzam show_messagem :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W Global Game Settings było jeszcze coś o skalowaniu w pierwszej zakładce pole do wpisywania liczb (nie pamiętam dokładnie). Jest tam 100?

 

A jeżeli włączysz interpolate colors between pixels to obraz się rozmazuje? Jeżeli tak to mamy pewność że chodzi o położenie/rotacje/skalowanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No jak włączysz to zwłaszcza się rozmaże. Interpolacja jest właśnie od wygładzania krawędzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Eh...

Ta zakładka scaling nic nie pomaga.

Niezależnie jak ustawie, to i tak pixele są źle :<

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×