Skocz do zawartości

RTS Maker - let's do our own RTS Game


DeusPL

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: RTS Maker

 

Gatunek: RTS, narzędzie

 

Opis: Aplikacja do tworzenia gier RTS, więcej info na oficjalnej stronie:

 

Strona RTS Maker

 

Forum:

 

Forum RTS Maker

 

Opisując krótko to co widzicie. W RTS Makerze edytować możemy m. in. podstawowe informacje o budynku takie jak Nazwa, HP czy też koszta budowy. Każdy budynek także będzie posiadał trzy stadia ukończenia budowy - czyli trzy różne obrazki - dla nowo postawionego obiektu, dla ukończonego w 31% oraz dla budynku ukończonego. Obrazki dla każdego budynku będziemy ładować z naszej bazy obrazków, w której damy bardzo dużo gotowych już grafik. Możliwy będzie również import własnych graficzek.

 

Dla budynku można dodawać różne zależności łączące go z innymi częściami gry, np. założenie czy budynek istnieje pozwala dalej używać innych budynków itp. Dodatkową opcją jest możliwość ustawienia czy budynek może być ulepszany i co takie ulepszenie nam da.

 

Efekty Specjalne dla budynku np. zwiększenie morali dla pobliskich jednostek czy też możliwość ostrzeliwania wroga przez dany budynek. Możliwości kustomizacji będzie naprawdę wiele.

 

Jeśli chodzi o przeciwnikaw naszym RTSie (AI) - Będzie mozliwość konfigurowania zachowań naszego przeciwnika, wybierając jego cele pierwszorzędne jak i drugorzedne. Dodatkową opcją będzie mozliwość zmiany pliku konfiguracyjnego odpowiadającego za zachowanie danego AI - zmieniać będzie można wartości takie jak agresywność (jak mocno AI dąży do zniszczenia wszystkich), eksploracja (jak często wychodzi poza swój terez) oraz różne inne wartości odpowiadające za np. używanie jednostek bliskozasięgowych, dalekozasięgowych, jak mocny jest wróg w obronie, czy używa uzdrowień, czarów itp. Więc możliwości konfigurowania przeciwnika jest naprawdę wiele.

 

Jeśli natomiast chodzi o kwestię Gameplay'u - przy tworzeniu nowej gry będziemy pytali o styl, z jakiego chcemy korzystać - na tej podstawie będziemy mieli ustawienie gry względem pewnego "schematu". Przykładem może być tutaj porównanie dwóch gier - Age of Empires oraz Warcraft 3 - dwie różne gry (jedna z bohaterem, druga bez) - wiec na początku wybierzemy czego oczekujemy od naszego RTSa - to znacznie przyspieszy produkcję gry jak i zakreśli nam, czego od niej oczekujemy.

 

 

Autorzy:

 

Programowanie: DeusPL, Bkco, Squall, Jedi

Fabuła: DeusPL

Grafika: Shil, Aleksandra O.

Muzyka: Dawid123, Jedi

 

 

Screeny:

Official_early_screen_4.jpg

 

Ramka_Edytor_early_screen_1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Widać, że poszedłeś na łatwiznę i stworzyłeś stronę w najprostszy sposób. Nawet nie wgrywałeś żadnego skryptu, systemu strony itp. Normalnie wpisałeś nazwę strony i gotowe. Ja polecam założyć na ugu.pl lub cba.pl bo tam masz dostęp do systemu strony i możesz w dowolnej chwili zmienić zawartość kodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że poszedłeś na łatwiznę i stworzyłeś stronę w najprostszy sposób. Nawet nie wgrywałeś żadnego skryptu, systemu strony itp. Normalnie wpisałeś nazwę strony i gotowe. Ja polecam założyć na ugu.pl lub cba.pl bo tam masz dostęp do systemu strony i możesz w dowolnej chwili zmienić zawartość kodu.

Jeśli nie mają jakiś wielkich wymagań to takie forum im wystarczy. Osobiście wolę sam wgrywać skrypty, ale ja nie widzę niczego złego w takiego typu hostingach. Przecież po to to jest i ludzie z tego korzystają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Jak wiadomo pierwszą oficjalną frakcją dostępną w naszej aplikacji jest Średniowiecze

 

fajna frakcja xddd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem napisac to samo. Poza tym strasznie mało sredniowieczne to sredniowiecze. Wszystkie nacje mają takich samych żołnierzy? Iii, kto widział katow idących do walki? Topor nie czyni kata. Znając życie, żołnierze nie mają pocztui nie tworzą nawet jednostek?

 

E: wojownik rzucający kolczastym dyskiem? hu hu hu, tutaj dopiero zaszalałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto stwierdził, że nie chodzi o alternatywne średniowiecze gdzie kaci mogli rzucać czym chcieli. Możliwość wyboru 'dziwnych' jednostek, szczególnie, że uzależniona będzie od autora gry chyba jest punktem pozytywnym. Jeżeli autor zdecyduje, że nie pasują mu jakieś jednostki to nie umieści ich w grze.

 

@szmalu mają też blog od kwietnia, gdzie umieszczają informacje o postępie prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to są lajki phoruma, a po co nam robić jakieś wygrzebiste forum, skoro jeszcze nie mamy wielkiego community?

 

Tak - jednostek jest pełno tak, żeby każdy miał w czym wybierać - po co to marudzenie? Jak Ci sie nie podoba kat to nie bierz go do gry. Jak chcesz zrobić kolejną grę gdzie jest 5 rycerzy na krzyż to Twoja sprawa, inni może chcą udziwnień o których mogą zapomnieć w normalnych produkcjach? Wy sami decydujecie o tym jakie to będzie średniowiecze - my robimy narzędzie do robienia RTS'ów, nie RTS'a. W średniowieczu będzie tyle różnych wersji jednostki, np. rycerz w 4 wariantach smakowych, że spokojnie sobie sklecisz własną nację.

 

Frakcja - a co miałem napisać, że średniowiecze jest rasą? Każdy wie o co chodzi, a juz widać na screenie że drudzy są jakby Zergowie ze starcrafta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Średniowiecze to okres a nie żadna grupa, koniec, kropka.

No i to drugie jest szczególnie idiotyczne bo średniowiecze nie łączy się z niczym innym średniowieczem. Popraw mnie jeśli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średniowiecze to okres a nie żadna grupa, koniec, kropka.

No i to drugie jest szczególnie idiotyczne bo średniowiecze nie łączy się z niczym innym średniowieczem. Popraw mnie jeśli się mylę.

 

 

 

Okej, to są szczegóły, ale jakbyście proponowali nazwać ten dział?

Ponieważ w zależności od tego czy gracz będzie chciał zrobić grę w realiach średniowiecza, czy też w przyszłości czy co sobie tam uwidzi, to sobie wybierze taką epokę... Trudno z kolei nazwać epoką jakiś świat odszczepiony od rzeczywistości, jak ktoś będzie chciał sobie zrobić grę opartą na Forgotten realms, to będzie miał paladyna wyglądającego jak rycerz średniowieczny, a średniowieczem to nie będzie, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Komplikujecie zycie i sobie i uzytkownikom dajac tylko np. zolnierza z mieczem, pikiniera z kuszą i halabardzistę z dyskiem kolczastym. Dajcie po prostu że są sobie ludzie którym wg. własnego uznania można dać bronie, są też dajmy na to Mashowie, a osobno są dzidy, miecze, topory, kusze, blastery gwiezdne, miecze atomowe i rozszczepiacze atomów, które można dać byle komu,

a nie narzucanie że ten, ten i ten mają to, to i to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chell twoje rozwiązanie, pozornie ładne tworzyłoby kolejne komplikacje chociażby w grafice, trzebaby przygotować osobne animacje do wszelkich możliwych jednostek z wyposażeniem, niby można by modułowo to zrobić ale nadal pozostaje tworzenie jak nie dla każdego egzemplarza broni to chociaż dla każdego rodzaju.

 

PS. Nie wiem ilu z was widziało, ale na forum zamieszczony zostały umieszczone grafiki rycerza oraz waszego ulubionego kata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Okej, to są szczegóły, ale jakbyście proponowali nazwać ten dział?

Ponieważ w zależności od tego czy gracz będzie chciał zrobić grę w realiach średniowiecza, czy też w przyszłości czy co sobie tam uwidzi, to sobie wybierze taką epokę... Trudno z kolei nazwać epoką jakiś świat odszczepiony od rzeczywistości, jak ktoś będzie chciał sobie zrobić grę opartą na Forgotten realms, to będzie miał paladyna wyglądającego jak rycerz średniowieczny, a średniowieczem to nie będzie, itd.

Setting? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

probujesz na siłę zrobic tyle jednostek ile się da, a w sredniowieczu naprawdę żołnierze łączyli się w oddziały w ktorych kilku szło z toporzmi, kilku z mieczami, niektorzy mieli do tego kusze. I tak możesz zrobic kilka jednostek (cham, piechur, jezdziec) i losowac im sprity z rożną bronią. To dla jednostek ofensywnych, oczywiscie byłyby też defemsywne np. gwardzista ktory miałby stałą bro drzewcową. Uwierz, rycerz na wojnie nie ograniczał się do jednej broni, a już na pewno nie szedł się trzaskac samym łukiem/kuszą/muszkietem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten projekt nigdy nie zostanie ukończony. Najpierw polecam zrobić RTSa, potem zabierać się za jakiś "maker" ;) . To nie hejting, tylko szczerość. Nie mówię, że wam się nie uda. Uda się, jak pierw dowiecie się, jak stworzyć RTSa.

 

I w ogóle to proszę nie najeżdżać, że nic o twórcach nie wiem, czy coś. Przekazuję tylko moje osobiste doświadczenie. Trzymam za Was kciuki.

 

POSZUKUJEMY:

W chwili obecnej studio poszukuje:

- WYDAWCY

- SPONSORA

- Programisty Java

Oj ludzie, ludzie ;) . Gratuluję po prostu wiedzy na temat zarządzania zasobami ludzkimi (nienawidzę tego określenia), jeśli przy tak amatorskim projekcie już szukacie dodatkowych programistów. Ja tam przez wiele lat pracy przy naprawdę różnych środowiskach i naprawdę różnych platformach, nigdy nie miałem teamu o liczbie osób większej niż 3. Przy czym u 3. osoby zazwyczaj po prostu widziałem źródło wszelkich konsultacji. A większość moich projektów to projekty komercyjne (oczywiście to nie ma nic do ich jakości i nie mówię o jakiś pro-grach, czy zyskach większych niż 10k zł, natomiast wymaga dodatkowej wiedzy, której czasami trzeba szukać u konkretnych specjalistów). Ludzie, wiem, że razem raźniej, ale na litość boską. Szukajcie rozwiązań, a nie dodatkowych problemów. Żem się rozpisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie RTSowi, lepiej zamiast wydziwiać jednostki które właściwie są do siebie podobne (pod względem wyglądu i tak dalej, chodzi mi że są zrobione według takiej europejskiej mody na rycerzy w lśniących zbrojach) postarajcie się o trochę smaczków w rodzaju wojowników innych narodowości - bo przecież tacy Turkowie, Tatarzy i cała reszta tej bandy nosiła się zupełnie inaczej niż typowy rycerz polski czy niemiecki. A i broń nosiła inną, ciężkie miecze szybko zamienili na szabelki, Tatarzy często używali w boju arkanu (lassa) itp. Ich budynki też są inne, więc wtedy dopiero będziesz miał zróżnicowaną "frakcję" średniowiecza.

 

PS. Jeszcze tak do kochanego rycerza z kolczastym dyskiem - wymyślając jednostki trzeba brać pod uwagę ich funkcjonalność. Gdyby taki miotacz dysków sprawdzał się w walce, na pewno byliby tacy w średniowieczu. Ale jednak nikt nie zdecyduje się iść do bitwy z tylko i wyłącznie jednym (może kilkoma, bo przecież gdzieś je musi trzymać i jeszcze w miarę sprawnie się poruszać) kolczastym dyskiem, którym rzuci i w ten cudowny sposób stracił całą broń. No dysk to raczej nie jest zbyt celna broń, miotacz może sobie rzucać i rzucać a dobry strzelec zdąży go pięć razy wyśmiać i dopiero zabić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach te wasze demotywujące komentarze :D

 

Milion broni dla jednego rycerza, losowo wybieranych - nie dość, że zwiększa się skomplikowanie napisania takiego projektu ale i zajeżdża mocno grą RPG.

A kto powiedział, że nie będzie tu turków, azteków i innych? Nawet rycerze z biedronki jak chcecie. Wam i tak będzie źle :D Bo według Waszego toku myslenia gry typu Stronghold były beznadziene, bo miał tylko kilku ciagle tych samych tycerzy, a kusznicy mieli nieskonczoność strzał, tak jak W Stronghold Crusader miotacze ognia mieli nieskończoność tego (a powinni nosić góra 3). To jest GRA a nie życie w średniowieczu. Ba, to jest program do tworzenia gier RTS, w którym kazy sobie wybierze. Ale co tam, lepiej miec 5 rycerzy niż 20 prawda? Poza tym będziecie mieli mozliwość dodawania własnych skryptów, więc jak jesteście tacy dobrzy, to dodacie sobie milion broni dla jednego rycerza ;]

 

Pozdrawiam :D

 

P.S. Każdy tutaj taki doświadczony, to proszę zróbcie swoje projekty i pogadamy ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie RTSowi, lepiej zamiast wydziwiać jednostki które właściwie są do siebie podobne (pod względem wyglądu i tak dalej, chodzi mi że są zrobione według takiej europejskiej mody na rycerzy w lśniących zbrojach) postarajcie się o trochę smaczków w rodzaju wojowników innych narodowości - bo przecież tacy Turkowie, Tatarzy i cała reszta tej bandy nosiła się zupełnie inaczej niż typowy rycerz polski czy niemiecki. A i broń nosiła inną, ciężkie miecze szybko zamienili na szabelki, Tatarzy często używali w boju arkanu (lassa) itp. Ich budynki też są inne, więc wtedy dopiero będziesz miał zróżnicowaną "frakcję" średniowiecza.

 

PS. Jeszcze tak do kochanego rycerza z kolczastym dyskiem - wymyślając jednostki trzeba brać pod uwagę ich funkcjonalność. Gdyby taki miotacz dysków sprawdzał się w walce, na pewno byliby tacy w średniowieczu. Ale jednak nikt nie zdecyduje się iść do bitwy z tylko i wyłącznie jednym (może kilkoma, bo przecież gdzieś je musi trzymać i jeszcze w miarę sprawnie się poruszać) kolczastym dyskiem, którym rzuci i w ten cudowny sposób stracił całą broń. No dysk to raczej nie jest zbyt celna broń, miotacz może sobie rzucać i rzucać a dobry strzelec zdąży go pięć razy wyśmiać i dopiero zabić.

 

 

Jak się ogarnia duży temat, to się zaczyna od rzeczy najbardziej ogólnikowych, popularnych, chwytliwych... stąd ci uwielbiani rycerze w srebrnym pełnych pancerzach :P Pokusiłabym się o Tatarów, ale my znamy tych już po średniowieczu zdecydowanie. Fajnie by było zrobić Złotą Ordę XIIIw, ale skąd wziąć z tego refferki? Mam zmyślać? Bo nie narysuje kozaka z Ogniem i Mieczem, bo to będzie XVIIw i to też niezupełnie... no i znowu wracam do punktu wyjścia - nie mam wystarczającej wiedzy/ilości refferek by rysować zgodnie z prawdą historyczną, więc idę po najbardziej znanych wątkach... co więcej w tej wielkości jednostki idę o zakład, że nie bardzo zauważysz czy ma misiurkę czy szyszak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najeżdżam na wasze najeżdżanie :P

 

 

Czyli?

A widzisz kochany, specjalnie dla Ciebie zostawiłem tę pozorną sprzeczność ;) . Naturalna dedukcja daje do myślenia, że projektu nie skończą nigdy[, CHYBA ŻE ogarną, jak się tworzy samego RTSa]. Pozdrawiam i proszę wracać do gimnazjum i popracować nad swoją ignorancją (choć nazwałbym to nieumiejętnością rozumienia tekstu czytanego).

Ach te wasze demotywujące komentarze :D

 

Milion broni dla jednego rycerza, losowo wybieranych - nie dość, że zwiększa się skomplikowanie napisania takiego projektu ale i zajeżdża mocno grą RPG.

A kto powiedział, że nie będzie tu turków, azteków i innych? Nawet rycerze z biedronki jak chcecie. Wam i tak będzie źle :D Bo według Waszego toku myslenia gry typu Stronghold były beznadziene, bo miał tylko kilku ciagle tych samych tycerzy, a kusznicy mieli nieskonczoność strzał, tak jak W Stronghold Crusader miotacze ognia mieli nieskończoność tego (a powinni nosić góra 3). To jest GRA a nie życie w średniowieczu. Ba, to jest program do tworzenia gier RTS, w którym kazy sobie wybierze. Ale co tam, lepiej miec 5 rycerzy niż 20 prawda? Poza tym będziecie mieli mozliwość dodawania własnych skryptów, więc jak jesteście tacy dobrzy, to dodacie sobie milion broni dla jednego rycerza ;]

 

Pozdrawiam :D

 

P.S. Każdy tutaj taki doświadczony, to proszę zróbcie swoje projekty i pogadamy ^^

Ale wy nie tworzycie RTSa, tylko RTS Makera. No ludzie, śmiech na sali :D . Co do projektów: Jeden teraz robię na konkurs, niekomercyjny, bo komercyjnymi nie mogę się za bardzo chwalić. Ten z chęcią tu wstawię do oceny, choć nic specjalnego. Na pewno nie wezmę się za RTS Makera, może nie przekracza to moich ambicji, ale moje możliwości. Nie tylko intelektualne, ale także czasowe. To nie jest błahy projekt i powinien zająć Wam co najmniej pół roku męczącej pracy po kilka godzin dziennie. Proponowałbym jednak wzięcie się za coś mniej złożonego. Ale to tylko moja rada. Życzę Wam jak najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...