Skocz do zawartości

Dobieranie się do obiektów


Exigo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam przykładowo taką funkcję, "dodaj_obiekt":

GML
_i = instance_create(0, 0, obiekt);

_i.x = 123;

_i.y = 123

_i.asd = 0;

Obiekt ten jest pusty. Służy tylko do trzymania danych. Używam jej wielokrotnie.

 

Teraz moim celem jest dostanie się do indeksów które zwrócą mi te "obiekty". Można by przy tworzeniu zrobić jakiś stos/tablicę, i trzymać to pod ręką. Ale chciałbym zrobić to (zakładam, jeśli jest to możliwe) w prostszy sposób. Tak więc: skąd mogę pobrać indeksy do wszystkich "obiektów"? (np. jak zdobyć tą wartość "asd")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodawaj kolejne id do stosu? Pewnie to wiesz, ale instance_create zwraca id danego obiektu. Ewentualnie tablica asocjacyjna i sobie je jakoś nazywaj.

 

Indeksy rosną bodajże o stałą wartość w GM, więc jedynie musisz wiedzieć który to był obiekt z kolei. Wytłumacz trochę bardziej swój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
for ( i = 0; i < instance_count; i += 1 )

{

iid = instance_id[ i ];

if ( instance_exists( iid ) && iid.object_index == obiekt )

{

zmienna = iid.asd;

}

}

Coś takiego?

Tylko, że jeżeli masz dużo obiektów innych typów to rzeczywiście będzie szybciej trzymać identyfikatory tych konkretnych w jakiejś strukturze danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...