Skocz do zawartości
Hunter

Problem z chodzeniem po siatce

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dziwny problem, zrobiłem prosty ruch po siatce za pomocą grida i pathów, tyle że mój obiekt który teoretycznie powinien chodzić w liniach prostych w siatce 40x40 pix podczas ruchu zawsze chodzi o 5pix za bardzo w prawo i w dół.

Daje projekt: https://gmclan.org/up4891_12_chodzenie_po_siatce.html

 

Jakieś pomysły? Zależy mi bardzo na czasie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie ustawisz wyrównywania do grid'a w pathu, ale możesz użyć prostego kodu:

GML (STEP)
if x < global.gotoX x += Grid_width;

if x > global.gotoX x -= Grid_width;

if y < global.gotoY y += Grid_height;

if y > global.gotoY y -= Grid_height;

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wydaje ci się, może dla tego że jest za duża szybkość. Spróbuj tego:

GML (Global left pressed)
global.gotoX = ( mouse_x div Grid_width ) * Grid_width;

global.gotoY = ( mouse_y div Grid_height ) * Grid_height;

alarm[0] = 1;

i

GML (Alarm0)
]if x < global.gotoX x += Grid_width;

if x > global.gotoX x -= Grid_width;

if y < global.gotoY y += Grid_height;

if y > global.gotoY y -= Grid_height;

alarm[0] = 2; //Tu dajesz prędkość tylko odwrotnie do GM'owej</span>

EDIT:Jestem głupi(w połowie xD), możesz ustawić prędkość na 40(p = path_start(path0,40,0,1); ) w tedy będzie przemieszczalo się po gridzie, ale bardzo szybko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×