Skocz do zawartości
kyniu774

Najbliższy widoczny obiekt

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomo jak znaleźć najbliższy obiekt i wiadomo jak sprawdzić czy obiekt jest widoczny (mam tu na myśli collision_line). Ale jak sprawdzić, który obiekt (z wielu) jest najbliższy i jednocześnie widoczny?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

GML
var xx,yy,a,idd;

xx = x

yy = y

a = 1

while(a)

{

idd = instance_neatst(xx,yy,object)

if idd.visiable = 1

{

a = 0

}

else

{

xx = idd.x

yy = idd.y

}

}

EDIT:Sory mój błąd kod jest zły.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

GML (scrfindnearestvisible)
/*

argument0 - obiekt który ma być widoczny

argument1 - gracz?

argument2 - ściana

*/

var dyst,ID,a;

a=sqrt(sqr(room_width)+sqr(room_height));

with(argument0)

{

if(!collision_line(x,y,argument1.x,argument1.y,argument2,false,false))

{

dyst=sqrt(sqr(x-argument1.x)+sqr(y-argument1.y));

if(dyst<global.a)

{

global.a=dyst;

ID=id;

}

}

}

return id;

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×