Skocz do zawartości

Zablokowane Dźwięki


Pablo-GM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , znalazłem się w kropce nad 'i' więc postanowiłem napisać nowy temat . Nie mam pomysłu na zaprogramowania wyciszania/zgłaśniania dźwięków wraz z malejącym/rosnącym dystansem od tego obiektu. Kombinowałem z sound_volume ale moje starania nie przynosiły oczekiwanego efektu. Z góry dziękuje za pomoc , pozdrawiam Pablo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Step:

GML
sound_global_volume((x-minix)/100) //zmienia głośność wszystkich dźwięków, biorąc odległość od początkowego x do końcowego x, i dzieląc przez 100(ponieważ w gm wartości max. to 1)</span>

EDIT: jeszcze przesuwanie:

Create:

GML
a=-1 //zmienna do if

minix=odległość od początku roomu do początku suwaka

maxx=minix+100 //maksymalna odległość suwaka</span>

STEP:

GML
if a = 1 //jeśli jest wciśnięty lewy przycisk myszy

{

if mouse_x>=minix && mouse_x<=maxx //sprawdza czy mysz nie wyjechała poza max. i min. długość suwaka

{

x=mouse_x+(sprite_get_xoffset(sprite_index)-(sprite_get_width(sprite_index)/2)) //ustawia suwak w pozycji myszy

}

}

left pressed

GML
if a=-1 //jeśli nie był wciśnięty

{

a = 1; //to zmienia wartość na 1

}

Global left relesse:

GML
a = -1; //zmienia wartość na -1 tym samym puszczając suwak</span>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...