Skocz do zawartości

k odwołać się do obiektu który wywołał jakiś skrypt?


Rekomendowane odpowiedzi

private void labels_MouseClick(object sender, MoueEventArgs e)
{
Label naciśniętyLabel = sender as Label;
if(naciśniętyLabel != null)
{
label3.BackColor = naciśniętyLabel.BackColor;
}
}

 

W "object sender" masz zawsze ten obiekt, który wywołał dane zdarzenie.

Wystarczy tylko zrzutować ten obiekt na obiekt konkretnej klasy (w tym przypadku Label) i możesz go sobie spokojnie używać.

A "sender as Label" różni się od "(Label)sender" tym, że to drugie w przypadku niemożności konwersji obiektu na ten konkretny typ wypluje wyjątek, wersja z "as" w przypadku problemu da po prostu nulla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...