Skocz do zawartości

Wiele pytań od Kimonka, TD


Kimonek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przepraszam za double post ale chciałem byście to zauważyli

Szukałem po forum, kilka znalazłem , ale nie to co chciałem .

Potrzebuję kodu by wróg jak zobaczył bohatera to do niego biegł, a jak dojdzie to co sekundę zabiera 1 hp , a przez ściany bohatera nie widzi i do niego nie idzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

create

sekunda=1

 

step

if!collision_line(x,y,gracz.x,gracz.y,sciana,1,1) // jesli gracz widzi mobek widzi gracz

{

xx=gracz.x

yy=gracz.y

direction=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y)

speed=3

}

 

if x=xx and y=yy {speed=0}

 

nie rozumiem tylko a jak dobiegnie to co sekunde zabiera 1hp :D

 

to bedzie to?

 

event collision with gracz

 

if sekunda=1

{

global.hp-=1

sekunda=0

alarm[0]=30 //sekunda, nie? :D

}

 

event alarm0

 

sekunda=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kimonek, czy ty wogole czytasz to co inni ci przyslali?

if !collision_line(x,y,o.hero.x,o.hero.y,sciana,1,1) && !(distance_to_object(o_hero)<=1) {kod}else{speed=0}

i usuń

if x=xx and y=yy {speed=0}

i

xx=gracz.x

yy=gracz.y

i przeczytaj moj post, jesli dalej nie bedziesz kapowal, pojde sie pociac, bo nie chce zyc na swiecie pelnym debili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Double post, by zauważono aktywność tematu

 

1. Jak zrobić pasek zaklęć z wybieraniem ?

pasekzaklc.png

Na przykład nacisnę ,, 2 " to okno numer 2 się świeci i gdy nacisnę Left mouse pressed to ten czar się uaktywnia/atakuje.

2. Jak zrobić że jak jest ,, o_bloto " to postać chodzi po tym 2x wolniej , a gdy z niego wyjdę to normalnie chodzi.

3.Jak zrobić ,, opcję " w menu , że gdy klikam na nię to jest tam np zmiana rozdzielczości , na razie to tyle.

 

Czekam na odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Double post, by zauważono aktywność tematu

 

1. Jak zrobić pasek zaklęć z wybieraniem ?

pasekzaklc.png

Na przykład nacisnę ,, 2 " to okno numer 2 się świeci i gdy nacisnę Left mouse pressed to ten czar się uaktywnia/atakuje.

2. Jak zrobić że jak jest ,, o_bloto " to postać chodzi po tym 2x wolniej , a gdy z niego wyjdę to normalnie chodzi.

3.Jak zrobić ,, opcję " w menu , że gdy klikam na nię to jest tam np zmiana rozdzielczości , na razie to tyle.

 

Czekam na odpowiedzi :)

 

Nie wyświetla mi się rysunek.

ad.1.

uzyj tego skryptu do sprawdzania klikniecia myszy w danym rejonie

GML
// mouse_region( x1, y1, x2, y2 )

return ( mouse_x > argument0 && mouse_x < argument2 && mouse_y > argument1 && mouse_y < argument3 );

 

//zwraca true jesli nastapi klikniece myszka we wskazanym regionie</span></span></span>

 

i zwykłego draw_rectangle do rysowania obwódki wokół zaklęcia gdy naciśniesz klawisz 2, lub jak chcesz grubszej linii to tego skryptu

GML
//for(i:=0; i<argument5; i+=1) //rysowanie od wspolrzednych do srodka prostokata

// draw_rectangle(argument0+i,argument1+i,argument2-i,argument3-i,argument4);

for(i:=0; i<argument5; i+=1) //rysowanie od wspolrzednych na zewnatrz prostokata

draw_rectangle(argument0-i,argument1-i,argument2+i,argument3+i,argument4);

 

ad2.

W zależności jak przechowujesz prędkość. Ja zazwyczaj definiuję sobie w jednym głównym obiekcie wszelkie zmienne globalne parametryzujace grę i m.in. mam global.predkosc_bohatera_normalna=10; oraz global.predkosc_bohatera_na_blocie:=5;

 

Bohater ma zmienna krok:=global.predkosc_bohatera_normalnie i w zdazeniu sterowania bohaterem mam x:=x+/- krok

I teraz w kolizji bohatera z obiektem blota podstawiam krok:=global.predkosc_bohatera_na_blocie a w step krok:=global.predkosc_bohatera_normalna

 

ad.3. poczytaj w helpie m.in o show_menu(str,def) oraz ten wątek https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=26188

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.

GML
if collision_point(x,y,o_bloto,1,1) {

if (keyboard_check(ord('A'))) && place_free(x-1,y) {

x-=1

} else

if (keyboard_check(ord('D'))) && place_free(x+1,y) {

x+=1

}

if (keyboard_check(ord('W'))) && place_free(x,y-1) {

y-=1

}

if (keyboard_check(ord('S'))) && place_free(x,y+1) {

y+=1

}

}else{

if (keyboard_check(ord('A'))) && place_free(x-2,y) {

x-=2

} else

if (keyboard_check(ord('D'))) && place_free(x+2,y) {

x+=2

}

if (keyboard_check(ord('W'))) && place_free(x,y-2) {

y-=2

}

if (keyboard_check(ord('S'))) && place_free(x,y+2) {

y+=2

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...