Skocz do zawartości

Silnik planszy hexowej


Rekomendowane odpowiedzi

Juz od dluzszego czasu pisze gre turowa na hexach.

Nieraz kontaktowali sie ze mna ludzie chcacy zaimplementowac podobne rozwiazanie w swoich grach. Zawsze staralem sie byc pomocny ale z tego co mi wiadomo nikomu z tych ludzi sie jeszcze nie udalo. Nie dziwie sie. Implementacja hexow moze byc koszmarem, nie wspominajac juz o tym jak do tego wszystkiego dojsc.

Zeby lepiej pomoc osobom ktore potrzebuja planszy hexowej w swoich grach postanowilem ze jedynym dobrym rozwiazaniem bedzie napisanie wlasnego gotowego silnika.

 

Silnik pobrac mozna TUTAJ.

Jest to plik z GM7. Nie wiem czy chodzi na innych wersjach choc na GM8 ponoc tak.

Wymagana jest wersja Pro.

 

Tak wyglada przykladowe uzycie silnika zawarte w pliku:

hexgrid-300x232.png

 

Silnik pozwala tworzyc plansze hexowe (dowolna ilosc). Rozmiary hexa moga byc dowolne.

Poszczegolne pola planszy mozna w prosty sposob oznaczyc (w oparciu o pozycje podanego typu obiektow) jako zablokowane lub ustawic im dowolny koszt ruchu.

Nastepnie mozna utworzyc dostepne sciezki ruchu z podanej pozycji, zaczynajac z podana iloscia punktow ruchu.

Silnik zawiera takze spora ilosc funkcji przydatnych przy wykorzystaniu planszy hexowej.

 

Niestety wszystko opisane jest w jezyku angielskim.

 

W razie pytan/bugow/sugestii mozna sie ze mna spokojnie skontaktowac.

Preferowany kontakt:

GG: 7006685

MSN: dark_exiler@hotmail.com

Email: dark@dark-gaming.net

Yahoo: darkexiler@yahoo.com

 

Jesli zainteresowanie silnikiem i/lub ilosc problemow z nim zwiazanych bedzie wystarczajaco duza to mozliwe ze napisze pare tutoriali do niego na mojej stronie:

http://deblog.dark-gaming.net

 

Napisalem tez kiedys tutorial omawiajacy podstawy teorii dzialania planszy hexowej. Niestety tutorial ten rowniez jest w jezyku angielskim.

Link.

 

Gra na hexach nad ktora pracuje i o ktorej wspomnialem na poczatku jest "Blue Sun". Mozna rzucic okiem jak to kogos interesuje.

Strona GMC

Forum gry (Download, Tutoriale)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest świetny, dawno nie widziałem w tym dziale czegoś tak przydatnego. Wszystkie funkcje opisane, zaprezentowany przykład - ciężko się do czegoś przyczepić. Sam kiedyś miałem pomysł na gierke z planszą hexową ale nie przychodziło mi do głowy żadne w miarę proste rozwiązanie, a Ty podsunąłeś gotowca :D Dobra robota! 5/5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za ocene Arkarius. Ciesze sie ze ci sie podoba.

 

 

Tak Piedro. Jest to mozliwse.

Trzeba tylko wziac pod uwage ze moj silnik to nie silnik gry a samej planszy na hexach. Jest zaprezentowany przyklad wykorzystania ale to sie usuwa i ma sie sama plansze.

Przyklad prezentuje oznaczanie pol jako terenu o roznym koszcie i szukanie sciezki ale sam silnik ma wiecej funkcji i mozliwsoc.

Kilka przykladowych funkcji:

- Sprawdzenie czy pozycja jest wewnatrz planszy.

- Pobranie pozycji sasiedniego pola w podanym kierunku (okreslonym 0-5).

- Skorygowanie podanej pozycji wzgledem podleglego hexa, tj. np. podajac jako argument mouse_x (albo dowolny inny x) znajdujacy sie wewnatrz planszy funkcja zwoci x srodka pola nad ktorym jest mysz.

 

Silnik mozna zatem latwo wykorzystac do samego korygowania pozycji obiektow ustawiajac je zgodnie z polami planszy.

 

Jedyne czego w tej chwili nie ma, jesli chodzi o potrzeby podanego przez ciebie przykladu to ustawienie planszy w pozycji horyzontalnej.

Plansze tej gry ktora podales trzeba by obrocic o 90 stopni zeby zrobic ja na tym silniku.

Zastanawialem sie juz jednak nad dodaniem opcji zmiany ulozenia pol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...