Skocz do zawartości

Nad czym aktualnie pracujesz?


ANtY

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

cytuje, bo nowa strona

 

Dobry wieczór, pierwszy post, więc pasuje się przywitać ;) . Z Game Makerem pracowałem już wcześniej, ale to nie było nic poważnego, także screeny z pierwszej gry zaprezentować w końcu trzeba:

 

hm_321_01.png

 

hm_321_02.png

 

Wiadomo, nie wszystko na screenach widać, to jeszcze trzy gify dorzucę:

 

hm_321-01g.gif

 

hm_321-02g.gif

 

hm_321-03g.gif

 

Platformówka na miarę jednoosobowego zespołu. Nad projektem dłubię już kilka tygodni - najpierw prototyp teraz grafika. Dużo mam już zrobione, na dniach postaram się zrobić osobny temat ale na razie to tutaj jest chyba odpowiednie miejsce na dzielenie się owocami swojej ciężkiej pracy ;).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za odpowiedzi, bo bardzo motywują do pracy ;). Na gmclanie jako cichociemny siedzę już kilka lat, w końcu trzeba było wyjść z szafy.

 

@Explosivo - w zamyśle chomik, bo gra na razie nazywa się ?Hamstermania? - więc nad postacią chomika trzeba jeszcze popracować, bo sam widze problem z rozpoznaniem gatunku gryzonia. Na swoje usprawiedliwienie dodam, że nie poświęcałem jej teraz dużo czasu, bardziej mi zależało na tym, żeby uzyskać samą animację - czy jestem w stanie to zrobić. Tak samo jak te krzaki w tle średnio jeszcze wyglądają, ale grunt, że coraz lepiej.

Coś jest z tymi gryzoniami na rzeczy, w końcu o szynszylach było głośno coś kiedyś itp. ;)

 

@ANtY, dzięki za posta :) Grafika mojej roboty, ale cały czas nad nią pracuje, już dwa tilesety do kosza poszły, bo na początku robiłem bardziej pixelartowo a teraz tak trochę jednak nie ograniczam się budżetem kilku kolorów na dany element (Photoshop i cieniowanie pędzlem z ustawionym kryciem 30-50% i różne kolory się same tworzą). Choć tego nie widać to przyznam że Warlocki inspirowały mnie (to nie ma być wazelina), zwłaszcza jak wrzucałeś gdzieś rok temu jak robiona była animacja lodowej pani ;).

 

@Threef, właśnie nad cieniami teraz pracuje, bo sama saturacja, jasność, kontrast grafik nie pomogą uzyskać pełnego efektu głębi, bardzo łatwo wpaść w pułapkę robienia płaskich map, zwłaszcza warstwy z roślinami, a problem też leży w optymalizacji bo wiem, że używanie kanału alpha w Game Makerze może odebrać nam kilka cennych klatek - chociaż wiadomo, nie wolno iść w całkowity ascetyzm i po coś te liczne rdzenie, gigabajty ramu są w 2015 roku, czy to w kieszeni czy na biurku.

Na razie dla samych statycznych cieni sprawdzam, czy zwykły tileset się sprawdzi.

 

Tak jak mówiłem na dniach zrobię temat, teraz jeszcze uczelnia itp więc czas ucieka, ale trzeba się wytłumaczyć dlaczego ta platformówka ma być fajna, bo takich gier jest już milion ale od czegoś zawsze trzeba zacząć. Dodam, że sam silnik gry itp już sprawnie działa na Windowsie, OS X i na Androidzie, więc pomimo iż to pierwszy projekt to lepiej, żeby był mały to nie wolno się ograniczać, bo GMS pozwala na łatwy eksport w końcu, chociaż wiadomo, że mechaniki, gameplay są najważniejsze ;).

 

Nie chce robić reklamy, ale polecam chyba każdemu kanał

na youtubie, zwłaszcza ich 4-odcinkowe filmiki jak się wziąć za pierwszą gre itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nikas, oh stop it.

 

W sumie to aż dziwne, że tak długo, bo pierwszą grę w GMie w 2007 roku skończyłem, potem coś tam się uczyłem do 2010 roku, do dzisiaj też kilka razy zahaczyłem o temat, ale jednak siedziałem w szafie, co stanowczym błędem jest! i teraz od marca coś tam dłubię.

Grafiką też podobnie się zajmowałem, ale podobnie - też z dużymi przerwami. Sam ten projekt to w 2010 roku zacząłem xD, ale dopiero teraz go odkurzyłem - kilka lat temu nawet chciałem go odkurzyć uzbrojony w słomiany zapał po grze w Raymana Origins, tylko machnąłem placeholdera (link, bo duży obrazek) i już wiedziałem, dlaczego ludzie pracują w zespołach :D.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falująca woda to rysowanie pojedynczego segmentu fali (tutaj 8 pikseli) i żeby falowało to położenie y liczę przy pomocy sinusa. Reszta wody to tekstura plus falujący shader. Jak wskakujemy to tylko particle są, nie zmieniamy pozycji y tych segmentów fali, czy coś - trochę trudniejsze rozwiązanie ale jeżeli już zakładam, że tafla wody będzie składać się z segmencikow po 8 pikseli to taki efekt jest lepszy, łatwiejszy ;).

Tekstura wody i fali bardzo placeholderowa - w edytorze GMa robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz łeb do terenów, postacie trochę gorzej, ale fajne to

 

osobiście proponowałbym wymianę kwadratów w efektach cząsteczkowych na coś bardziej realistycznego/stylizowanego, ale to taka tam drobnostka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jQ9cp4Q.gif

Nie mogłem odpuścić Nighthawka więc zacząłem go robić sam. Tutaj co mam dzisiaj po 8 godzinach pracy. Znalazłem ######sty silnik do paltformówki który ogarnałem pod siebie. Ma wszystko czego potrzebuję i czego sam bym nie zakodził. Będzie dobrze, Nighthawk nie upadł, może zmieni nazwę, fabułę i trochę rozgrywkę z tego co było założone na początku, ale będzie dobrze. Jak już będę miał ładnego gifa, to zapostuję w temacie z grą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co nic tu nie ma.

I podobno chwalenie się postępem prac daje taki sam efekt jak faktyczne dojście do celu, demotywując od dalszej pracy, więc staraj się ograniczyć screeny do takich które są tego warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko daję znać, że znowu projekt robię. Przecież nie spamuję byle gównem od kiedy nie robię Crazy Labirynts. Napisałem, że jak będę miał coś jebitnego to się odezwę w temacie swoim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

niech se postuje, od tego jest ten temat :P

 

co ty vader będziesz ojca robił dzieci czy jakoś tak? to profesjonalny twórca gierek przecie jest B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotykowy analog dla androidów w akcji:

 

IMG_0352.JPG

 

GUI robocze, ale żeby jako tako wyglądało. Jego wielkość zależy od DPI wyświetlacza no i oczywiście rozdzielczość też dopasowuje się automatycznie.

Plus info, że nowa animacja i grafika postaci i pierwszego przeciwnika już w drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem nowego chomika od razu rysować jak do gry, ale jednak efekty były różne, więc dzisiaj zrobiłem szybko kilka konceptów chomika (nierówno, nudno, cieniowanie be itp.). Miny mają różne, ale to przez przypadek. Na razie chyba dwójka prowadzi (mina żeby nie był taki przestraszony) i w chwytaniu krawędzi C jest najlepsze.

 

hm_ca_player_01.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

ten pierwszy imo wygląda najciekawiej, reszta to takie niewiadomo jakie, a pierwszy to konkretny jest i charakterystyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michałowa

pierwszy jest dobry, tylko trochę krótszy pyszczek i będzie ok. a co do wspinania się, to pierwszy chyba najlepszy, bo głowa nie wystaje ponad platformę.

będzie wersja na pc?

 

@vader

Póki co nic tu nie ma.

staraj się ograniczyć screeny do takich które są tego warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie wersja na PC i Mac, na Androida raczej też, chociaż na razie mam tylko możliwość testowania.

Na dzień dzisiejszy "spikselowałem" dwójkę.

 

hm_321-04-player.png

hm_321-03.png

 

Co sądzicie o tym kształcie? Myślę, że jestem już bardzo blisko, kolory, oczy lekko poprawić i animować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...