Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam kolejny problem, w kodzie oddawania strzału jest wpisana zmienna odpowiadająca za tworzenie łuski po oddaniu strzału, niestety żadna łuska się nie raczy spojawić, gdzie jest błąd w tym kodzie?

 

GML
kat_rozrzutu = kat_rozrzutu[ bron ]

ilosc_pociskow_min = ilosc_pociskow_min[ bron ]

ilosc_pociskow_dodatkowych = ilosc_pociskow_dodatkowych[ bron ]

 

 

_len = -30 //odległosć w której zostanie stworzony pocisk

_x = lengthdir_x( _len , direction )

_y = lengthdir_y( _len , direction )

 

if ( global.ammo_wmagazynku[ bron ] > 0 and can and laduj )

{

repeat( ilosc_pociskow_min + irandom( ilosc_pociskow_dodatkowych ) )

{

i = instance_create( x + _x , y + _y , typ_pocisk[ bron ] ) //tworzymy pocisk

i. direction = random_range( direction - kat_rozrzutu, direction + kat_rozrzutu ) // rozrzut

i. image_angle = direction

i. sprite_index = bullet_sprite[ bron ]

i. speed = bullet_speed[ bron ]

i. damage = weapon_damage[ bron ]

}

global.ammo_wmagazynku[ bron ] -= 1 // odejmujemy od stanu amunicja aktywnej broni 1

can = false

alarm[ 0 ] = weapon_time[ bron ]

if ( global.ammo_wmagazynku[ bron ] > 0){

instance_create( x,y, obj_luska[ bron ] )

 

 

if ( global.ammo_wmagazynku[ bron ] = 0){

instance_create( x + _x , y + _y , obj_lastluska[ bron ] )

}

 

 

sound_play ( weapon_sound[ bron ] )

}

 

if ( global.ammo_wmagazynku[ bron ] = 0)

{

sound_play( sound_last[ bron ] )

}

 

 

 

shoot = true

alarm[ 2 ] = sprite_get_number( sprite_strzal[ bron ]) *3

image_index = 0

}

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
instance_create( x,y, obj_luska[ bron ] )
Chyba, że obj_luska to tablica tylko ją tak dziwacznie nazwałeś.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

instance_create( x+20,y+20, obj_luska[ bron ] ); i zobacz, czy faktycznie nie widać, moze tworzy Ci się pod spodem czegoś

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej to przy tym instance_create dać jakiegoś message'a coby zobaczyć czy włazi do tego warunku w ogóle.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

dobra, mam to, kuźwa, a tablicach było to 2 razy zdefiniowane, nie wiem jakim cudem :D i jedna z tych definicja mówiła że ma nie być tworzona żadna łuska, problem rozwiązany :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×