Skocz do zawartości

Kody, mini gra


Kamilxd95

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, jeśli to niewłaściwy temat proszę o przeniesienie.

A więc tak robiłem gry wysoko oceniane na 4-3 gwiazdki na starym koncie, które zostało usunięte. Powróciłem po 6 mies przerwy. Moje stare gry głównie składały sie z kopiuj wklejz stronek internetowych i z klocków. Jedyny kod jaki umiałem to hp=100 po kolizji hp=-1 xD. Ale to wszytko było kopiowanie i po co mi to jeśli ktoś chwile pogra i zapomni. A ja dalej nic nie umiem.Przeczytałem całą bibloteke na gmclanie. Prosze was o kilka kodów albo kursów żebym potrafił coś wiencej. Albo jakąś gierke z opisanymi dokładnie kodami z kąd sie wzielo i wgl. Proszę was o pomoc z góry dzięki.

 

WIEM , ŻE TO JEST CHYBA NIEMOŻLIWE ALE SZUKAM NAUCZYCIELA Z KTÓRYM NP: PRZEZ GG BY MI PISAŁ KODY TŁUMACZYŁ I WGL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
alarm[0] = 30 //domyślnie po 1 sekundzie (zależy od speeda roomu) wykona się to, co jest wpisane do eventu alarm[0]</span></span>

 

A tak na serio:

 

zacznij robić grę (na początek jakaś strzelanka top-down), w razie problemów przemyśl problem, zanalizuj, poszukaj na necie, a w przypadku, gdy nie znajdziesz, zwróć się o pomoc do GMC. Proste. Najlepiej uczysz się w praktyce. Jesli nic nie umiesz, zacznij od klocków, a potem ściągnij Action Decodera. Cała filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przeczytaj całe FAQ.

2.Potem wszystkie tematy w dziale początkujących.

3. Na koniec zrób beznadziejną grę (nie patrz na grafę i grywalność), w której użyjesz całej wiedzy jaką posiadasz i systematycznie czytaj dokumentację, artykuły i kursy.

4. Jak czegoś nie zrozumiesz pytaj się na forum.

(Niby kupa roboty, ale po pół roku podstawy będziesz znał :))

P.S.

Wiadomo, że najlepiej mieć nauczyciela, bo możesz się go spytać na bieżąco jeśli nie rozumiesz tego co on mówi i wgl. ,ale raczej nikomu nie chce się uczyć kogoś w internecie hobbistycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto cię polskiego uczył/uczy?

nikt, on tworzy polski na bieżonco

 

co do tematu: jeśli będziesz zachowywał się jak cham, nie dostaniesz pomocy. proste.

naucz się angielskiego, dzięki temu bez problemu poczytasz helpa (TAK, JEGO LEKTURA DUŻO DAJE), ale oceniając po twoich postach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pl ale ty pierw wejdz na allegro i zamów mózg

@a tak serio

kurde chce aby ktoś mi to opisał dokładnie

Kolega Zelman dobrze Ci podpowiadał, a ty go nie słuchasz nawet. Ja się uczyłem/uczę gml 'a w ten sposób że po dwóch dniach z klockami skończyłem z nimi ale o nich nie zapomniałem, dużo czytałem forum nawet jak nie było mi to potrzebne to przeczytałem temat, korzystałem z Action Decoder' a tak jak podpowiadał Ci kolega Zelman nie wiem czy ty wiesz co to jest za program w ogóle. Otóż jest to taki program w którym są klocki z GM' a, i gdy klikniesz na jakiś klocek on pokazuje Ci kod GML. Przeczytaj też artykuł https://gmclan.org/index.php?czytajart=34

Tu są podstawowe funkcje które są stosowane praktycznie w każdym języku programowania więc na pewno Ci się przyda w późniejszym przejściu na C++. Po tym wszystkim będziesz mógł napisać jakąś sensowną gierkę samym kodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up: Ale przed nauką angielskiego niech weźmie się za polski.

@Topic: Na herbatnikach w artykułach jest mały tutorial dot. platformówki

 

Zaczynamy! Jeśli jest to twoje pierwsze uruchomienie Game Makera, wejdź w menu "File" i zaznacz "Advanced Mode"

 

1. Zacznijmy od dodania wszystkich spritów. Potrzebne nam będzie:

-Ziemia ( http://img602.imageshack.us/img602/8126/ziemia.png )

-Bohater ( http://img258.imageshack.us/img258/8031/bohater.png )

-Diament ( http://img13.imageshack.us/img13/2848/diamentb.png )

-Teleport ( http://img202.imageshack.us/img202/5296/teleporti.png )

Po zapisaniu ich na dysku należy kliknąć czerwonego pac-mana (), nacisnąć "Load Sprite" i wczytać każdy obrazek po kolei, odznaczając "Remove Background" przy każdym poza diamentem i teleportem oraz nadając mu właściwą nazwę poprzedzoną s_ (nie jest to wymagane, ale chyba każdy lubi mieć porządek w swoich projektach).

 

2. Tworzymy obiekty. Klikamy na niebieską kulkę () ...Ciąg dalszy nastąpi...

Bo teraz mi się nie chce robić lol

~4tk

 

rzeczywiście, mały... może aż za mały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z dużej litery pisze tylko te słowa które mają znaczenie.

idź do szkoły zamiast pieprzyć jakieś farmazony na stronach internetowych, to nie jest zasada używania wielkich liter.

 

a, zapomniałbym, wyrażenie "duża litera" też jest błędem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...