Skocz do zawartości
Smo

Poruszanie się

Rekomendowane odpowiedzi

Elo.

Dziś robiąc moja pierwszą platformówkę zauważyłem, że mój "bohater" nie chodzi po planszy, tylko lata <_< A mi nie o to chodzi.

 

Jak zrobić tak, żeby chodził, a nie latał?

 

 

 

PS. Wyszukiwarka mi nie pomogła :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale ile ustawić tej grawitacji? Mam ustawione tak :

- pierwsze okienko (niepamiętam jak się nazywa) - 270

- drugie okienko (też niepamiętam :P) - 1

 

 

 

Mam też obiekt, dzięki któremu przy wciśnięciu [G] 1 zmienia się na 15, a po kliknięciu znowu jest 1. Jak kliknę [G] to nic się nie zmienia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Cordoba - nie, to nie to. Teraz wszystko się tnie.

 

E: Przestało się zacinać. Ale bohater dalej lata...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

może masz źle ustawione maski spritów? Najlepiej wyślij mi wszystkie sprity ludzika, bo nie wiem jak to wytłumaczyć, chyba że wiesz o czym mówię i sam to zmienisz, albo wiesz, że masz wszystko dobrze ustawione

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

GML (Step bohatera)
if place_free(x,y+1)

{gravity = 0.5}

else

{gravity = 0}

 

switch (keyboard_key)

{

case vk_left:

if place_free(x+4,y)

{x+=4}

break;

 

case vk_right:

if place_free(x-4,y)

{x-=4}

break

 

case vk_up:

if ! place_free(x,y+1) then vspeed = -7;

break;

}

GML (Kolizja z solid)
move_contact_solid(270,4);

vspeed = 0;

 

Wiesz pewnie, że blok musi być [x]Solid, a postać musi mieć maskę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy kod daj do "step" bohatera, a drugi do kolizji z czymś np. z platformą.

Nawet jest napisane na górze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No tak.

Ale mój post o jakże wiele wnoszącej do tematu treści "Yyyy...?" był odpowiedzią na :

Wiesz pewnie, że blok musi być [x]Solid, a postać musi mieć maskę.

 

 

bo nie skapowałem :/

 

 

 

E: Po wklejeniu kodów ludzik dalej lata.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dobra, pomogło :)

Jest świetnie, chodzę i podskakuję :)

 

Tera mam jeszcze jedno pytanie, też praktycznie dotyczy poruszania się.

Chodzi o to, że jak robię duży room (szeroki), to żeby nie rozciągał się widok, tylko, żeby ekran się przesuwał...

 

Screen problemu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj moją sygnaturkę :P

Używam wersji Lite, nie Pro :D

Na screenie widać, że masz Pro, bo masz więcej zakładek :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No raczej nie, skoro nie mam tych zakładek, w których o ustawiam :)

 

 

Skoro się da, to w jaki sposób?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Racja - wiem baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo dużo. Jestem hiper-pro-master.

 

 

Włączyłem, i tak nie działa. Ekran nie przesuwa się za ludzikiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hbor i Vbor to odległości od x y postaci do brzegu, żeby się przesuwało. Ja zawsze tam wstawiam to, co w wview i hview

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×