Skocz do zawartości

Łączenie murów 2


Rekomendowane odpowiedzi

Być może ktoś kojarzy pewien baardzo stary przykładzik na łączenie murów? Pomyślałam, że można go usprawnić, a nie znalazłam niczego podobnego na tym forum, więc wrzucam:

 

LINK (nieaktualny, patrz: EDIT)  

 

Przykład zawiera trochę usprawniony mechanizm łączenia ścian. Podstawowe różnice: nie powstają zbędne kwadraty w miejscach, gdzie są duże skupiska ścian (jeśli ktoś nie wie, o czym piszę, niech wstawi mnóstwo ścian w jednym miejscu w starym przykładzie), oprócz tego dodałam skrypcik przydatny, kiedy stan ścian zmienia się w trakcie gry.

 

Ponadto można dodawać i usuwać ściany trzymając odpowiednio LPM i PPM. Ta opcja została dodana, żeby pokazać, że faktycznie wszystko (chyba) działa jak powinno.

 

Jeśli macie jakieś konstruktywne uwagi dot. tego systemu, piszcie. ;)

---EDIT---

 

W związku z bugiem, który się pojawia (patrz: posty niżej, w tym Tymona i moje odpowiedzi), umieszczam tutaj wersję nieco poprawioną w stosunku do poprzedniej, tzn. program nie niszczy/tworzy ścian, jeśli oba przyciski myszy są wciśnięte i zawiera poprawioną funkcję modulo. Link do nowej wersji jest tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co, będziemy się licytować?

Ok. Więc to jest 6, a Twoje 5 bo napisałem jakieś 4 lata temu poprawkę wersji na GMclanie, później, jakieś 2 lata temu, podjąłem się kombinowania z predefiniowanymi układami klocków, a następnie, rok temu, napisałem wersję bazującą na układzie masek.

Dodatkowo chciałbym przyznać, że w międzyczasie prawdopodobnie kilku innych mózgów wpadło na ten sam pomysł. Więc możemy mieć wersję N+6, gdzie N = liczbie naturalnej, przyjmująca wartość "dowolna ilość kretynów pisząca to samo".

Co nie zmienia faktu, że rozwiązanie sunflowera mi się podoba ze względu na swój zwięzły charakter - niemniej przypominam o bugu.

Dziękuję za uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, już dajmy spokój tej numerkologii. Mi tam wszystko jedno, może być nawet e-do-pitej-ta (e^pi-ta) wersja.

 

Co do usterki: nie wiem, co mogło ją spowodować, udało mi się odtworzyć coś podobnego trzymając lewy i prawy przycisk myszy jednocześnie, choć ciężko powiedzieć, czy to była jedyna przyczyna (zwłaszcza, że jedna ze ścian na screenie Tymona wygląda na lekko przemieszczoną w dół, a jak to się stało, to nie wiem). Trochę zmodyfikowałam plik, i zamiast korzystać ze standardowych akcji sprawdzania wciśnięcia myszy wrzuciłam tworzenie i niszczenie ścian do Stepa oraz dodałam warunek blokujący jakiekolwiek zdarzenia, kiedy oba przyciski myszy są wciśnięte. Może to pomogło, może nie. Niemniej umieściłam nową wersję, jest ona tutaj: LINK.

 

Gdyby komuś udało się ustalić sposób, w jaki można odtworzyć błąd (już w nowej wersji, o ile nadal występuje), byłabym bardzo wdzięczna.

 

Ps. Ja rozumiem, że pewnie mało dziewczyn na forum macie (a jak już się jakaś trafi, to łatwo ją pomylić z osobami, które ustawiają sobie płeć żeńską w profilu pewnie dla żartu), ale jeśli nie ma się pewności, to lepiej unikać stosowania rodzaju męskiego lub żeńskiego w odniesieniu do innej osoby. Tak na wszelki wypadek. ;) (tak, piszę do Ciebie, Kapkap)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że ja uzyskałem ten efekt po prostu umieszczając nowe elementy ścian na planszy, bez kombinowania z naciskaniem obu przycisków myszy jednocześnie.

 

I proszę, to samo w wersji 2:

http://img215.imageshack.us/img215/7756/mury2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GMTraker: najwidoczniej nie udało ci się powtórzyć tych działań Tymona i Cordoby, które prowadziły do buga.

 

Dobra, jeśli to nie zadziała, to już nie wiem, skąd to może się brać. Winowajcą odpowiedzialnym za część tych błędów (oby tę całą) było gópie dzielenie z resztą liczb ujemnych w wykonaniu Game Makera (np. -2 mod 5 = -2, a nie 3), przez co jeśli któraś ze współrzędnych była ujemna, pojawiał się w końcu bug. Obym miała rację, bo jeśli okaże się, że coś nadal nie działa, to mnie chyba szlag na miejscu trafi.

 

Poprawiona wersja: https://gmclan.org/up6455_4_Mury_2_2.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... o ile te efekty na brzegach to udało mi się uzyskać, powiem więcej, to akurat nie jest bug, tylko skutek tworzenia ścian poza planszą (jakby przesunąć widok gry to można by zobaczyć ciąg dalszy ścian), bardziej zastanawia mnie niewłaściwy układ ścian na samej górze (tam to wygląda tak, jakby wylądowała w ogóle nie równając do jakiejkolwiek kratki) i błąd w lewej górnej części ekranu (niewłaściwy układ jednej ściany, w zasadzie w małej skali, ale to nie zmniejsza jego istotności). Niestety, nie udało mi się odtworzyć tego błędu. Mógłbyś spróbować dociec w jakich okolicznościach pojawia się ten błąd i podać sposób odtworzenia błędu (ewentualnie jakieś wskazówki, czy to było w fullscreenie czy nie, jak stawiałeś ściany, czy szybko, czy wolno itd., a może nawet porobić screeny i sprawdzić czy występuje jakaś tendencja)? Nie to, żebym cię zmuszała, ale byłabym naprawdę wdzięczna, bo ja jakoś nie mogę tego znaleźć. ^^'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, może po prostu Cordoba wybrał złego screena do uploadu? W takim razie niewykluczone, że błędu tak naprawdę nie ma, a za błąd uznał łączenie ścian na brzegach (które to łączenie jest jak najbardziej uzasadnione, jeśli istnieje możliwość tworzenia ścian poza planszą, a istnieje).

 

Więc jeśli taki efekt występuje tylko na brzegach i tak naprawdę jest zwykłym łączeniem ścian, to wtedy wszystko działa prawidłowo (jak ktoś chce dokładniej sprawdzić, może sobie dorobić jakiś view czy coś takiego i przesuwać).

 

Niemniej niewykluczone, że błąd nadal występuje, wówczas chciałabym zobaczyć już tego prawidłowego screena.

 

Dzięki HuderLord za spostrzeżenie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tamten pierwszy wyglądał inaczej, tyle, że nazwałem go ( czyli ten screen nr 2 ) dokładnie tak samo jak ten pierwszy czyli: 'screen' i stąd pewnie są dokładnie dwa te same screeny. Siedzę teraz na laptopie , jak będę miał dostęp do komputera to pokaże tamtego pierwszego.

 

EDIT :

 

No, teraz jest wszystko okej.

 

Jakby co tu jest link do tego pierwszego:

 

https://gmclan.org/up6767_6_screen.html

 

A tu do tego drugiego :

 

https://gmclan.org/uploader/6767/3f220b90d6.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...