Skocz do zawartości

Zablokowane Alien Territory - Oficjalne Testy! v0.15


Borek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Coś co wkurza w sterowaniu postaci to ostre krawędzie na korytarzach, czasami postać się blokuje i utrudnia to ruch. Dlaczego postać nie mogła by się lekko zsuwać po ścianie?

 

EDIT

Chodzi mi o coś takiego:

https://gmclan.org/up152_12_060910_gm8_at_rogi.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręcąc kółkiem myszy w dół zmieniają się tylko pistolet z tym podstawowym karabinem, nawet jak się ma inne bronie.

 

Zgadza się, już wiem o co chodzi - poprawie to :)

 

borek, nie myslales nad tym zeby zrobic magazynki :P ?

 

Myślałem, ale chciałem zostawić klimat z Aliens Attack On Colony.

 

Jest bug z granatami. Rzuć granata w wąskim korytarzu, tak, zeby sporo się odbijał od ścian - w grze zobaczysz go przed sobą, ale wybuchnie za plecami (WTF?).

 

Naprawię to :thumbsup:

 

Mam też wniosek, o odnawianie się energii, np. 5 - 10HP co 10 sekund, to by skutecznie przedłużyło rozgrywkę i ułatwiło zdobywanie poziomów, zwłaszcza przy PVP gdzie poza AI masz też żywych przeciwników i naprawdę prosto zginąć, a po takim spotkaniu zazwyczaj zostaje 10 - 15HP.

 

Zrobione, tylko zastanawiam się jak teraz ciężko będzie zabić kogoś z wysoką rangą :D ale fakt, że PVP i tak się zupełnie zmieni.

 

Ja bym w trybie współpracy medyka zrobił, może nawet w ogóle kilka klas. Zrobiłoby to rozgrywkę bardziej nastawioną na grę drużynową, bo tego na razie kompletnie brakuje.

 

Ja też, mam całą książkę pomysłów :), spokojnie na wszystko przyjdzie czas, najpierw silnik ma być stabilny a nie zabugowany.

 

Coś co wkurza w sterowaniu postaci to ostre krawędzie na korytarzach, czasami postać się blokuje i utrudnia to ruch. Dlaczego postać nie mogła by się lekko zsuwać po ścianie?

 

EDIT

Chodzi mi o coś takiego:

https://gmclan.org/up152_12_060910_gm8_at_rogi.html

 

Zrobione :)

 

Dzięki Panowie za zgłoszenia :) Wczoraj grałem z Beczem w COOP na 40 alienów i do 500 zabić. Powiem tak, jeżeli się dobrze współpracuje, czyli leczy jeden drugiego, razem się trzymają i sobie pomagają, to gra staje się prosta :D Żeśmy oboje wbili rangi +10 i grało się naprawdę nieźle :) Czasami były sytuacje że zostaliśmy z 3-10 HP w ciasnym pomieszczeniu ( naokoło masa alienów ), ale właśnie dzięki współpracy wychodziliśmy z takich tarapatów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Zrobione, tylko zastanawiam się jak teraz ciężko będzie zabić kogoś z wysoką rangą biggrin.gif ale fakt, że PVP i tak się zupełnie zmieni.

 

Wyższy poziom = mniejsza regeneracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borek, to teraz naucz reszte wspolpracy :P

jak gralem w druzynowym to chyba ani razu nie mialem dodanego zycia gdy prosilem (albo raz od Ciebie bo mi z 3 do 30 wskoczylo jak byles w poblizu), wiec taka mozliwosc wypada przewidziec, ze wiekszosc woli sama napierniczac alienow i rzucac graczom granaty pod nogi (xddd, skovv i paru innych wkurzajacych noobkow ktorych powinno sie banowac za to), bo ja nieraz lazlem na pierwszy ogien sciagajac na siebie fale alienow a inni z bezpiecznej odleglosci kosili :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borek, to teraz naucz reszte wspolpracy :P

jak gralem w druzynowym to chyba ani razu nie mialem dodanego zycia (albo raz od Ciebie bo mi z 3 do 30 wskoczylo jak byles w poblizu), wiec taka mozliwosc wypada przewidziec, ze wiekszosc woli sama napierniczac alienow i rzucac graczom granaty pod nogi :P

 

Wiem, dlatego zlikwidowałem możliwość TEAM KILL granatem w Cooperative. Prawda jest taka, że teraz ludzie wolą się bawić a nie grać normalnie, wiem bo widzę też co się dzieje. Jak już będą serwery itd. to ludzie sami będą dobierali sobie do drużyny znajomych z którymi dobrze im się współpracuje. Kolejna rzecz która wpływa na brak zaangażowania w współpracę to fakt, że w Coop jest rywalizacja na rzecz fragów, na razie nie będę się tym zajmował, ale będzie trzeba zrobić jakieś różne zadania dla graczy, które będą musieli wykonać aby ukończyć misję. Dodatkowo przydałoby się zrobić że np. tylko medyk będzie mógł zbierać apteczki, aby uleczać swoją drużynę. Jednym słowem każda postać będzie musiała mieć kluczowe umiejętności bez których pozostałym graczom będzie ciężko ukończyć misję.

 

Póki co są to wolne testy bez zobowiązań przed rankingami czy innymi duperelami, testujemy stabilność silnika i taka sieczka na mapie i chaos też się przydaje :)

W przyszłości jak ktoś będzie chciał grać naprawdę na poważnie, to założy serwer i zaprosi znajomych :) a na publicznych jak ktoś będzie "fisiował" to ban i żegnaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki drobny błąd dotyczący granatów. Chciałem rzucić granat, zacząłem, zmieniła się mapa i dalej trzymałem go w rękach. Wydaje mi się, że już nie powinienem mieć go na nowej mapie...

 

Nie wiadomo, gdzie na mapie jest dany gracz. Jest, co prawda, radar, ale nie wiadomo, kto kim jest. Ktoś prosi o pomoc, ale gdzie iść? Na krawędziach ekranu mogła by pokazywać się nazwa gracza, tzn. w miejscu, w kierunku którego trzeba iść, aby znaleźć gracza.

To taki mały pomysł na usprawnienie rozgrywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Jeszcze jedna propozycja - z prawej strony jest lista graczy, widać ich energię itp - w sumie mozna by dodać jeszcze tego gracza którym akurat jesteś, juz ta jedna osoba nic nie zmieni, a energia w tym miejscu jest duzo bardziej czytelna.

 

I zastanawiają mnie ciągle te znikające postacie - jak zaczyna sie lag, to np. alieny zaczynaja znikać i mrugać, czy ty ich czasem nie usuwasz i nie tworzysz na nowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki drobny błąd dotyczący granatów. Chciałem rzucić granat, zacząłem, zmieniła się mapa i dalej trzymałem go w rękach. Wydaje mi się, że już nie powinienem mieć go na nowej mapie...

 

Nie wiadomo, gdzie na mapie jest dany gracz. Jest, co prawda, radar, ale nie wiadomo, kto kim jest. Ktoś prosi o pomoc, ale gdzie iść? Na krawędziach ekranu mogła by pokazywać się nazwa gracza, tzn. w miejscu, w kierunku którego trzeba iść, aby znaleźć gracza.

To taki mały pomysł na usprawnienie rozgrywki.

 

OK, w sumie wiem jak to zrobię :) Wcześniej na radarze w kółeczku był ID gracza i można było porównać z ID po prawej stronie ( lista ). Zrezygnowałem z tego, bo ta cyfra z kółkiem na radarze zajmowała sporo miejsca, ale teraz mam lepsze rozwiązanie :)

 

Jeszcze jedna propozycja - z prawej strony jest lista graczy, widać ich energię itp - w sumie mozna by dodać jeszcze tego gracza którym akurat jesteś, juz ta jedna osoba nic nie zmieni, a energia w tym miejscu jest duzo bardziej czytelna.

 

I zastanawiają mnie ciągle te znikające postacie - jak zaczyna sie lag, to np. alieny zaczynaja znikać i mrugać, czy ty ich czasem nie usuwasz i nie tworzysz na nowo?

 

OK, dodam główną postać do listy, a co do Alienów, to mają one ustawiony timeout, jak nie dostajesz informacji o jego pozycji to się usuwa.

 

Co do alienów, to czasami mam wrażenie, że pojawiają się oni znikąd po ich zabiciu (przecież muszą się pojawiać), ale często dzieje się to w pobliżu gracza, nie mogłyby powstawać dalej od gracza?

 

Alieny mają warunek że nie mogą powstać w respawnie który jest zbyt blisko gracza, pamiętaj że aliena trzeba "zobaczyć" żeby go widzieć ( brzmi śmiesznie :D ), one nie są widoczne od początku. Muszą być w zasięgu widoczności twojej postaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrezygnowałem z tego, bo ta cyfra z kółkiem na radarze zajmowała sporo miejsca, ale teraz mam lepsze rozwiązanie

tylko nie kolory, jesli moglbym prosic, ewentualnie mocno kontrastowe, bo daltonista (czyli ja) mialby w tym momencie przeyebane. a ja czesto szukam innych graczy na mapce zeby w grupce napierniczac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nie kolory, jesli moglbym prosic, ewentualnie mocno kontrastowe, bo daltonista (czyli ja) mialby w tym momencie przeyebane. a ja czesto szukam innych graczy na mapce zeby w grupce napierniczac :D

 

Nie, to nie będzie związane z radarem :) Tak w ogóle to radar zostanie powiększony jak i cały interface :) bo jest jeszcze przystosowany do starej wersji w 800x600.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
OK, dodam główną postać do listy, a co do Alienów, to mają one ustawiony timeout, jak nie dostajesz informacji o jego pozycji to się usuwa.

 

E, to by musiały mieć timeout rzędu 1/2 sekundy zeby tak mrugać, wiec to coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

___________________________________________
ERROR in
action number 1
of Draw Event
for object objAlien:

Error in code at line 9:
       draw_sprite_ext(global.apperance_person[race,7],-1,x+12,y+12,1,1,player_slow_direction+dodging+dodging_tail_a,c_black,0.8);
                              ^
at position 29: Unknown variable apperance_person or array index out of bounds

 

EDIT:

___________________________________________
ERROR in
action number 1
of  Step Event
for object connection_Step:

In script sc_Data_Shot:
Error in code at line 10:
       n = instance_create(net_x,net_y,global.weapon[net_weapon,2]);
                                              ^
at position 45: Unknown variable weapon or array index out of bounds

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem odpocząć a nadal intensywnie pracuję nad AT v1.6 :D

 

Nowa wersja przyniesie ze sobą dużo ciekawych zmian w gameplay'u. Wprowadziłem trochę więcej funkcji tzw. "stealth", co w głównej mierze ma zastosowanie do PVP i tryb ten staje się o wiele ciekawszy, a mowa tutaj o funkcji wyłączenia latarki. Od teraz można się chować po kątach i czekać na ofiarę, albo po prostu uciec podczas pościgu. Żeby nie było mało, dodałem również możliwość cichego chodzenia, a jak wiemy jest to dobra funkcja również do skradania się i czajenia na ofiarę :)

Do trybu COOPERATIVE dodałem funkcje ułatwiające namierzanie wspólników oraz różnych sygnałów przez nich wysyłanych. Działa to na zasadzie strzałek wokół postaci, ale w taki sposób żeby nie przeszkadzały w grze, jest to ciekawe rozwiązanie i nawet nieźle wygląda. Dużo modyfikacji przeszedł system rang, albowiem gracz mający maksymalną rangę nie jest już "mega koksem" którego nic nie może zabić, fakt, jest silny i ma zwiększoną moc broni, ale kule przeciwników zabierają mu tyle samo energii co bez rangi. Takich szczegółów które zostały poprawione można wymieniać do rana, ważne natomiast są granaty, już są w pełni precyzyjne i nie ma mowy o jakiś dziwnych zachowaniach fizyki. Ponadto został poprawiony system poruszania się, postać się nie blokuje i nie trzęsie się jak galareta gdy wchodzimy nią w mur :) tak samo jest z narożnikami, postać je po prostu obchodzi i się nie wcina jak wcześniej. Natomiast na deser zostaną dodane i poprawione "taunty" czyli po naszemu komendy/komunikaty głosowe. Tutaj też dojdzie lekki smaczek zwiększenia gameplay'u poprzez pojawienie się okrzyków na polu bitwy ( nie przez radio ) typu: "Uwaga granat!", "Jest ich cała masa!", "Oberwałem, osłaniać mnie!", "Brak amunicji, zmieniam broń!", "Padł jeden z naszych!" itp. :) Oczywiście te komunikaty bojowe będą wymawiane do odpowiedniej sytuacji przez postać gracza, nie będą one nadawane przez radio, także im dalej się znajdziemy takiej postaci, tym ciszej jej komunikaty słyszymy, jednym słowem nada to atmosfery i dynamiki :)

 

Podsumowując: Pomysłów wiele, czasu mało, sił mało... Tak czy inaczej jakoś ciągnę ten projekt i staram się każdą chwilę poświęcić nad nim, nawet jeżeli jutro bym skończył wszystko to i tak robię sobie lekką przerwę i nie odpalam w ogóle GMa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując: Pomysłów wiele, czasu mało, sił mało... Tak czy inaczej jakoś ciągnę ten projekt i staram się każdą chwilę poświęcić nad nim, nawet jeżeli jutro bym skończył wszystko to i tak robię sobie lekką przerwę i nie odpalam w ogóle GMa smile.gif

 

borku wiec kiedy mozna sie spodziewac dalszej czesci otwartych testów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...