Skocz do zawartości

Zablokowane Background


krzysio664

Rekomendowane odpowiedzi

Po użyciu global.back1 = background_add(ścieżka obrazka+rozszerzenia,pozostałe argumenty) w Create lub w Creation Code, możesz używać zmiennej global.back1 do dowolnej funkcji itp., ktora dotyczy backgrounda, np. draw_background(global.back1,x,y) lub background_index[0]=global.back1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W create napisz:

GML
background = background_add('ścieżka dostępu', 1, 1)

A w draw:

GML
background_draw(background, x, y)

Najłatwiej jak masz background w tym samym folderze co gra. Wtedy wystarczy podać nazwę pliku np.:

GML
background_add('background.gif', 1, 1)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz błąd? Masz wersje PRO? Sprawdziłeś, czy masz taki plik, do jakiego sasor dał ścieżkę w przykładzie? Weź no trochę sam pokombinuj, bo już prościej się nie da wytłumaczyć.

 

Mam wersje Pro - przecież to podstawa :mellow:

 

Nie mam w ogolę błędu - tworze obiekt z add_background i draw_background daje go do rooma i nic się nie wyświetla.

Myślisz że jestem taki głupi że zapomniałem dodać pliku? :dots:

 

Ja proszę tylko o przykład (działający) ... u mnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ja korzystam ze GM8 i tam są tylko 3 argumenty (fname, removeback i smooth).

 

E: A teraz dopiero zauważyłem, jeżeli gm znalazł jakiś plik to nazwę wraz z formatem zmienia kolor na szary. A u mnie nie zmienił, tak jakby go nie znalazł. Ale wczytuje, tylko że jednorazowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...