Skocz do zawartości
lvla2y

Kółko i krzyżyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

Otóz nie wiem jak zrobić , że jak mamy już 5  kulek wyskakiwała wiadomość przykładowo: ' wygrana ' i np. resetowała grę. 

 

Proszę o pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To zależy czy chcesz całą mechanikę gry, czy tylko wyświetlanie wiadomości i restartowanie :)

GML (Create)
winner = 0;

GML (Jakis EventUser 0)
show_message( "Player "+string( winner ) );

room_restart();

GML (Step)
if( jesli jakis gracz wygral ) winner = numer gracza;

if( winner > 0 ) event_user( 0 );

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Prosze

 

kulki

 

 

Śmieszne.

 

To zależy czy chcesz całą mechanikę gry, czy tylko wyświetlanie wiadomości i restartowanie

 

___

 

Chodzi mi o tylko o to , że jak gramy mecza w kółko i krzyżyk i jak z jeden z graczy zdobył 5 kółek/krzyżyków to wskakuje wiadomość , wygrana i resetuje grę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no to widze ze sie nie zrozumielismy xD

 

ale nie rozumiem co rozumiesz pod zdaniem "gracz zdobył 5 kółek" ? w O & X trzeba ulożyć 3 znaki w jednej lini.

 

rozwin to troche bardziej o co chodzi z tym zdobyciem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Lordis: Są "wersje" gdzie plansza jest o wiele większa i należy ułożyć 5 w linii.

lvla2y: Nie wiem jak ty to robisz i ciężko jest zrozumieć o co Ci chodzi (chociaż po ostatniej wypowiedzi chyba nie o to co podał Konrad-GM). Jeżeli to masz na tablicach, to zrobić obieg po tablicy petlą w poszukiwaniu odpowiednio dla O lub X kółek lub krzyżyków znajdujących sie w polach obok/ po skosie. Można to zrobić na dużo sposobów. Spróbuj teraz z tego coś wykrzesać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

ale te kulki to objekty czy jak? zrób se zmienną ilosckulek=0

jak wygra runde to ilosckulek+=1

i sprawdzanie:

if ilosckulek=5

{

room_restart();

}

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ale te kulki to objekty czy jak? zrób se zmienną ilosckulek=0

jak wygra runde to ilosckulek+=1

i sprawdzanie:

if ilosckulek=5

{

room_restart();

}

Kółko i krzyżyk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie zostanie postawiony ktorys ze znakow yo sprawdzasz dla czterech kierunków czy nie ma 5 powtarzających się wartosci( jeśli robisz na tablicach)

 

czyli np dasz kółko na (4,5) to sprawdzasz czy nie ma tych 5 powtarzajacych się znaków w piątej kolumnie(pionowo), czwartym wierszu(poziomo), po skosie tak aby przecinalo punkt (4,5) od od lewego górnego rogu do prawego dolnego i po skosie od lewego dolngo do prawego górnego.

 

Musisz brac zawsze całą "linie", czyli np cala kolumne bo nie wiesz czy postawiony znak jest na początku sekwencji czy np po obu stronach były już po 2 kółka a on dał 5 do środka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×