Skocz do zawartości
PsichiX

Middleworld (rekrutacja)

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

jako wierny fan gier serii Tomb Raider pomyślałem czy by nie zrobić małej gierki wzorowanej na tej grze. Planuję zrobić tą grę w nie więcej niż dwa tygodnie, grunt to zdążyć na WSOC (strzelankę którą planowałem na wsoc odstawiam na kiedy indziej, ze względu na to, że już będzie jedna nasza grupowa (DIS) strzelanka online, więc wypadało by zrobić coś innego).

 

Krótko o Middleworld:

Będzie to gra platformowa, połączenie przygodówki ze strzelanką i bijatyką. Gra zaczynać się będzie od znalezienia starożytnego urządzenia zwanego CAD (Crystal Ancient Device) który jak się okaże służy do łączenia dwóch różnych rzeczywistości - tej w której żyjemy oraz tej w której żyją nasze dusze, a dokładniej urządzenie pozwala na wychodzenie naszej duszy poza ciało, mogąc poruszać się szybciej (spowalnianie czasu otoczenia), być silniejszym (niszczyć mury, powalać potwory jednym ciosem itp), używać telekinezy (wolna dusza może swobodnie oddziaływać na otoczenie) i pewnie jeszcze paru rzeczy które się wymyśli :D

I jak z nazwy wynika, gra będzie się później polegać na podróżowaniu w świecie pośrednim pomiędzy naszym światem a światem dusz. Nasz bohater (bohaterka?) chętny rozwikłać zagadkę urządzenia, wyruszy do starożytnej świątyni majów, w której podziemiach będzie odnajdywać kolejne wskazówki do odkrycia co łączy to urządzenie z nieśmiertelnością tamtejszych dawnych ludzi-bogów. Gra ma cechować się dynamiczną akcją, zagadkami, oraz efektownością (będzie bazować na najlepszych efektach jakie na chwilę obecną będę mógł wsadzić do gry 2D, więc stare pcty odpadają).

 

Na czym bazuję?

Tomb Raider + Wolfenstein z 2009 roku

Dla zobrazowania efektów i stylu grafiki jaki chcę osiągnąć macie tu filmiki:

efekt rybiego oka obrazu + inne efekty otoczenia:

wygląd świata pośredniego (zaczyna się od 2:40):

 

Co potrzebuję?

Ja się zajmę całą mechaniką gry i efektami, jedyne czego potrzebuje to:

- kogoś solidnego w pracy kto wykona grafiki do gry w nie dłużej niż tydzień (grafik będzie mało, gra będzie sama generowała różne wariacje unikalności kafli)

- osobę która zaprojektuje poziomy w level-edytorze

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A co już masz? Bo jakoś nie jestem w stanie sobie tego wyimaginować...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że ważniejsza od super-efektywności jest teraz estetyka. Krajzisów i tak nie osiągniesz, więc nie próbuj. Jak dowalisz miliony efektów to nie dość, że może się potwornie ciąć to jeszcze nie będzie nic widać - uważaj z tym. Poza tym życzę ci powodzenia i znalezienia dobrych ludzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

poruszanie platformowe, bez efektów na razie. mechanika takiej gry platformowa jest dziecinnie prosta do zrobienia, dla tego jest gotowa, a pozostało strzelanie i kombo z mechaniki.

 

EDIT: Osiem, nie ucz ojca dzieci robić :P optymalizacją już ja sie zajmę, efekty dobiorę tak by działało sprawnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę pomóc troche przy grafice, tyle zależy co miałbym zrobić, no i teraz sporo czasu ładuje w swój projekt .. :/ Ale się zobaczy

Mógłbym zrobić jakąś lepszą animacje trawki niz ta co kiedyś ci dawałem np xD Lub coś w ten teges..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakie by to miały być grafiki. Może i będzie nie dużo, ale jeśli jakieś skomplikowane modele to się po kilka dni nie raz robi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

grafiki otoczenia mogą być renderami ale postaci to już nie rendery (chyba że na prawdę świetny model detalicznie wyjdzie), a bardziej pixelart modyfikowany fotoszopem (grafiki postaci to będą części, w grze będą animowane szkieletowo).

EDIT:

najważniejsze to grafika tła dżunglii, gafika tła wnętrza piramidy majów (stylowo bardziej znacie jako azteckie), oraz grafika tła kamiennego dla podziemi, takie jak na filmiku z TR. Kafle dla dżunglii to podłoże i zewnętrzne bloki kamienne z których jest piramida zbudowana, dla wnętrzna piramidy bloki kamienne ścian/podłoża, dla podziemi to kafle podłoża z ciemnego kamienia, plus jakiś jaśniejszy jako chodnik. obiekty dla dżunglii to trawa, rośliny liściaste, na przykład paprocie, palmy. dla wnętrza piramidy to wajchy do przełączania np otwierania drzwi, pochodnie (bez ognia), bloki do przesuwania, czyli zaokrąglone rogi, jakieś wzorki na nich, dodatkowo kolce i diamenty. obiekty podziemi to posągi zwierząt (gargulce chociażby) z miejscem widocznym na umieszczenie klucza (monety, która je aktywuje)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Strasznie się cieszę, że ktoś taki bierze się za strzelankę platformową, na dodatek przygodową - najlepsze połączenie,

na dodatek wymarzona fabuła, którą niemal wyczytałeś mi z głowy :).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

YXE, doświadczonych ludzi wybieraj a nie pierwszego lepszego. Jest wielu takich jak ja (niedoświadczonych) którzy mogą Ci zepsuć projekt, czasem nieświadomie, czasem z braku chęci do intensywnej pracy. Wiem ze to wiesz, ale Ci tylko przypominam:) Życzę powodzenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wymarzona fabuła, którą niemal wyczytałeś mi z głowy :).

:( Ja tam wolę jak się biega naleśnikiem po domu i ucieka się ze stołu przed armymenami którzy latają śmigłowcami.

 

Powodzenia życzę z projektem, z chęcią zobaczę owoce pracy ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

z grafika moglbym pokminic problem tylko taki ze nie jestem w stanie obiecac ze skoncze w tydzien

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Praca w tygodniu zajmuje to kodzę najwięcej w weekendy, plus czekam na grafika :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dalej masz zamiar to skończyć w dwa tygodnie? (dwa tygodnie od napisania tematu, od teraz tydzień i dwa dni :P)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

nie no mam czas do konca wsoc czyli wrzesnia, pomylilem sie z tymi dwoma tygodniami, myslalem ze do konca sierpnia ;p

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Loffam prace Copoconaco :*

Jeszcze w produkcji ale i tak swietne ^^

 

71751449.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

omg :huh:

 

Tylko proste pytanko - jak masz zamiar wsadzić to do gry? Obrazek rozregulował mi szczękę, ale do gry to się średnio nadaje - przecież nie wsadzisz tego jako statycznego tła bo to będzie wyglądać lipnie. Chyba że jako tło do menu.

 

I taka rada: spytaj się go, czy nie ma tego w psd bez promieni światła i mgły - może sobie to słabo wyobrażam, ale gdy będziesz rysował promienie i mgłę dynamicznie (do mgły byś potrzebował tego na 2 warstwach po prostu, 1 plan i tło, rysujesz tło-mgła-promienie-1plan) to wyglądało by dużo lepiej (jeszcze lepiej niż teraz, woo!). Pomyśl nad tym ;)

 

Ile zajęło czasu namalowanie tego co jest teraz?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

nie no obrazek świetny i genialny. Brawa dla Copo.

Hm wlasnie, to bedzie jako jakieś tło menu czy np. tło do ładowania poziomu czy coś takiego ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

to będzie tło leveli w dżungli, dawidds dobra uwaga, drzewa pierwszoplanowe będzie jako osobna scrollowana warstwa, co nada dynamiczności dla tła, podpytam jeszcze czy godrays też da sie odizolować, to się zrobi fajne mieniące się promienie :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tło przednie, co prawda są pewne niedoróbki, ale nikt nie zauważy :), a jeszcze jak się na warstwy podzieli

to będzie w ogóle... Już się nie mogę doczekać premiery, lecę doganiać tę grę :).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Te piramidy dziwnie wyglądają jak stoją tak obok siebie i jeszcze na ostatnim planie łańcuch gór ma jakiś jasny outline.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Taki jest styl Copy już wcześniej to zauważyłem w swoich większych pracach robi sobie parę objectów i je kopiuje zmieniając rozmiar i kolorystykę. Tutaj też to widać pierwszoplanowe drzewka powtarzają się w całym obrazku. Drzewka po prawej stronie 1 planu są odbiciem tych z lewej lekko pomniejszonym i przyciemnionym.

Anyway praca jest świetna.

 

Edit: w sumie to ja tu widzę tylko 3 różne drzewka reszta to duplikaty. Być może jakieś przeoczyłem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest fotomontaż, na 100% tego nie narysował.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Co za różnica czy fotomontaż czy nie ważne że wygląda nieziemsko.

No tak, chociaż jak dla mnie to prędzej na promo art jakiś, a nie do gry, ale różne są gusta.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dobra gra wam wyszla hlopaki

To, że szukasz teamu i wszyscy akurat ciebie nie zauważają wcale nie oznacza, iż masz w nas rzucać błotem (czy jak pokazuje twój avatar-g**nem). Wyluzuj koleżko a wszystko będzie git.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×