Skocz do zawartości

Zablokowane "Popychanie" obiektu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanie, czy jest jakiś kod na "popychanie" obiektu. Np. obiekt hero ma kolizje z obiektem blok to obiekt hero "popycha" go w tą stronę w która idzie ( czyli np. w prawo ). Jest na to jakiś kod? A i jeszcze jedno: gdy obiekt hero będzie miał kolizje z góry ( czyli będzie na nim ) to obiekt blok się nie przesuwa. Na to też jest jakiś kod? Od razu dziękuje za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (step blok)
if(place_meeting(x,y,o_hero)&&popycha==0)

{

popycha=xxx*o_hero.image_xscale;

}

if(popycha!=0)

{

x+=popycha;

popycha-=sign(popycha);

}

Jeżeli hero ma oddzielne sprity na lewo i prawo, to tworzysz nową zmienną (np strona), w której trzymasz info jak obrócony jest hero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest pewien problem... Po zmianie o_hero na hero w kodzie Candy i zmianie player na hero w kodzie mipo57 to:

 

W kodzie Candy jest taki błąd:

 

___________________________________________

ERROR in

action number 3

of Step Event

for object object2:

 

Error in code at line 1:

if(place_meeting(x,y,hero)&&popycha==0)

^

at position 29: Unknown variable popycha

 

A w kodzie mipo57 jest taki błąd:

 

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Collision Event with object hero

for object object2:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 4:

x++;

^

at position 3: Assignment operator expected.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...