Skocz do zawartości

Time line


Rekomendowane odpowiedzi

Timeline w GM-ie służy do najróżniejszych celów, np. proste triggery w określonych przedziałach czasu, bardziej skomplikowane akcje, np. gdy chce się zrobić intro, można użyć timeline do zmieniania pewnej zmiennej w określonych przedziałach czasu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP to akurat był zły przykład.

 

Timeline można sukcesywnie używać w robieniu tutoriali, gdzie naprzemian pojawiają się dymki, rusza się kamera, pojawiają się nowe instancje. Można go też niegłupio wykorzystać do zarządzania AI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystałem z timelina to jest coś jak alarm tylko to po prostu linia czasu edytujemy to podobnie jak obiekt z różnica taką że naciśnięcie add dodaje moment wybieramy tam miejsce czasowe obiektu i ustawiamy co się będzie działo w tym momencie np. ruch możemy czynność definiować przy pomocy kodu lub klocków jest to bardzo przydatna funkcja Game Makera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego twierdzisz że zły przykład ??? właśnie dobry ja tak robię z time linem :D nie wiem jak ty więc wiesz :)

 

Ponieważ robienie czegoś w regularnych odstępach czasu jest akurat podstawą, którą powinieneś znać. Powinieneś również wiedzieć że do cyklicznych czynności w GMie wystarczą alarmy. W takim przypadku Timeline to grzech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...