Skocz do zawartości
PsichiX

Przykłady do nauki

Rekomendowane odpowiedzi

Lista przykładów pomocnych w nauce obsługi silnika XenoN Core:

  1. Podstawowe:

    1. Grafika (PsichiX)
    2. Muzyka i dźwięki (PsichiX)
    3. Grafika 3D (PsichiX)
    4. Komunikacja Cilent-Server (PsichiX)
    5. Operacje na sprajtach (Roki)
  2. Pośrednie:

    1. Obszary widoku (view) (PsichiX)
    2. Animacja szkieletowa 2D (PsichiX)
    3. Nowy system GUI (Glass Theme) (PsichiX)
    4. Cząsteczki (Roki)
  3. Zaawansowane:

    1. Efekty (Shadery) (PsichiX)
    2. Mapy kaflowe (PsichiX)
  4. Projekty Open-Source

    1. Tank Game (PsichiX) [wersja niezaktualizowana]
    2. Blueprint (pi1er) [wersja niezaktualizowana]

    3. Files Explorer (PsichiX)
    4. XenoN.TDS (PsichiX)

Lista przykładów w kolejce do zrobienia:

  1. Zaawansowany teren i roślinność z nowoczesnymi technikami optymalizacji

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie: mam dev c++...Xenon mi zadziałczy? Jak wiesz nie mam za bardzo jak ściągnąć visuala...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

niestety, xenon nie jest wspierany przez tak stare IDE jak devc++, próbowałem kiedyś odpalić na Code::Blocks ale są tam typowo visualowe wstawki kodu, więc musiałbyś poczekać na wersje dostosowaną do C::B, a więc dodam do listy do zrobienia :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Eh, mi nie wszystkie shadery działają, np. woda nie działa, światła nie działają, refraction itd..

 

BTW. zgłaszam się na chomika doświadczalnego, mogę testować shadery pod ATI

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ok, a powiedz, bloom/blur dziala? bo on byl dostosowywany pod ATI

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

o przyda się zaraz obczaje Gui z XML ; p a i przydał by się przykład z wykorzystaniem Ethera ale może zaraz sam to ogarne ide obczaić tego Ethera ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

EDIT: nie pobierałem reszty przykładów :P teraz widzę że jest w nich myszka zaraz je oblukam.

Chciałem zmodyfikować twój przykład BasicGraphics i dodać do niego myszkę. Stworzyłem sobie nową klasę:

// klasa myszki

class cMouse

{

public:

XE_VECTOR Position;

// konstructor i destruktor domyslny

// metody

void Render() {Game.Sprites( "sprite" )->Draw( Position );}

void Update() {Position.X = XE_IO::MouseGetPos().X; Position.Y = XE_IO::MouseGetPos().Y;}

};

// obiekt myszki

cMouse mysz;

sprit śledzi ruchy myszki ale jest przesunięty chyba o pozycję okna gry względem myszki, co zrobić by był w miejscu systemowej myszki?

próbowałem jeszcze z XE_IO::MouseGetWinX() i XE_IO::MouseGetWinY() ale wymagają podania parametrów których nie znam:

void Update() {Position.X = XE_IO::MouseGetWinX(); Position.Y = XE_IO::MouseGetWinY();} // wywala błąd z brakiem parametrów

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zamiast tego rysuj po prostu sprajta na pozycji myszy w PROGRESS, wtedy po Game.Progress(); przed XeRenderScene(); dajesz:

Game.Sprites( "sprite" )->Draw( Game.MouseGetPos( "main" ) );

Game.MouseGetPos() zwraca wektor pozycji myszy względem okna o danej nazwie

 

UPDATE:

Dodano przykład do zaawansowanych: Mapy kaflowe. A także dodałem projekty open-source do szerszej nauki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem przykład map kaflowych (Tile Map) na używanie VBO, działa szybciej (u mnie na kompie nie widać różnicy czy pusta scena czy kafle - ponad 5000 fps mapa 1000x1000 kafli :D)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

akurat przyklady shaderow i map kaflowych maja binarki. reszcie dodam przy nastepnej aktualizazcji

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

mapy kaflowe umżyły mi karte graficzną i zresetowały komputer. :( Dobrze że po resecie karta działa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

bo twoja karta graficzna nie umie wyświetlać 666 kafelków real-time przy odświeżaniu monitora 2 razy na sekundę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Farkraj, nie zartuj, jaka masz karte? no i pojemnosc. bo cala mapa jest ladowana do pamieci grafiki

wikku: nie 666 a 1000000 kafli

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Coś te twoje efekty, Psichix, są zbyt wymagające i na słabszych komputerach można zapomnieć o grach na Xenonie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie, ja po prostu jak daje testy to mozna by rzec ze daje ekstremalne wymagania do nich - obiecuje dawac rozne stopnie wymagan na przyszlosc ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

zaktualizowałem przykłady do najnowszej wersji 0.9.7.0, teraz są wolne od błędów :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

zależy co uznasz za błędy. na razie nie dostrzegłem żadnego w poprawkach, czyżbym coś pominął? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dodano przykład prostego ładowania i wyświetlania modeli 3D, następny powinien być już pełnym demkiem możliwości 3D

 

http://psichix.gmclan.org/download.php?fil...Graphics-3D.zip

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zobaczyłem to bardzo mało kodu do wczytywania tego i rysowania :D. Czyli coś dla mnie. Bardzo się cieszę że w końcu będę mógł rozpocząć prace nad projektem. Dzięki PsichiX.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dodany przykład gry sieciowej (komunikacja Client-Server; jak zawsze dostepne binarki):

http://psichix.gmclan.org/download.php?file=BasicNetwork.zip

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wraz z nowym updatem SDK pojawia się przykład nowego GUI (w wersji alpha), dzialajacy na calkowicie zmienionym systemie interfejsu - dziala znaczaco szybciej i lepiej niz poprzednie

Link w pierwszym poscie oraz tu: http://psichix.gmclan.org/download.php?fil...raphics-GUI.zip

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak chce instalować VC to mi pisze że wymagany jest Vista SP 1, no więc klikam na to i mi mówi że windows update pobierze, ale pobrałem wszystkie możliwe aktualizacje windows updatem, a i tak nie działa :( Jest inna możliwość pobrania?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Po co Ci ta captcha? Weź sobie sprawdzaj z jakiej strony było wejscie, jak z psichix.com czy gmclan.org to sie da pobrac plik i tyle...

 

Ale działa :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Roki - instaluj wersje 2008 offline (wersja na plytke .iso) - do niej potrzebny jest tylko xp sp2

gnysek: da sie modyfikowac w botach zapytania i w nich zmieniac referer

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×