Skocz do zawartości
PsichiX

Propozycje features i narzędzi

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! W tym temacie proszę składać propozycje funkcjonalności oraz narzędzi, które chcielibyście zobaczyć w kolejnych wersjach silnika. Po przedyskutowaniu ich przydatności zostaną dodane do kolejki do zrobienia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Mam do Was pytanie: czy jest zapotrzebowanie na edytor map kafelkowych/obiektowych dla ułatwienia pracy?

Jeśli tak to jak bardzo rozbudowany być powinien, na co pozwalać?

 

Bo zauważyłem że coraz więcej pytań odnosi się map do gry i pomyślałem czy przyda się Wam takowe narzędzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hmm Map Edytor? Uniwersalny? Oczywiście że się przyda!

Co w nim?

Wczytywanie/Zapisywanie mapy

Wczytywanie TileSetów

i to wszystko nie musi być aż tak rozbudowany akurat teraz też piszę MapEdytor do naszego Shootera ;P

// Edytor map obiektowych lepszy xd chyba ;d

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

znaczy się ja bym połączył obiektowy z kaflowym, bo różne elementy mapy wymagają różnych technik, tak jak statyczne detaliczne elemnty to kafle, zaś dynamiczne to już obiekty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tylko zrób jakąś optymalizację tilesetów bo ta w gmie leży na całej linii. Nie da się ułożyć z tego większej mapy bo muli jak cholibka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

w C++ to nie robi większego znaczenia :P no może jak układasz mapke z Tilesów to masz 10-20 fps więcej niż na obiektach; P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

nawet o język nie chodzi a sposób wykonania, w GM po prostu nie ma zdaje sie odrzucania tilesów poza obszarem widoku, ja w przykładzie TileMap zrobiłem właśnie rysowanie tylko tego fragmentu który jest widoczny, i nie rysując każdy kafel z osobna, a rysuje wszystkie kafle w polu widoku za jednym wywołaniem (dziękować bogu za indeksowe wyświetlanie prymitywów z tablicy ^^). dziś przerobię ten przykład na VBO (kafle będą rysowane jeszcze szybciej) i zacznę robić edytor :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

YXE...jutro o 5 rano wyjeżdżam i wracam z tydzień przed końcem wakacji...jak wrócę to ściągam Visuala i Xenona...spodzewam się wielu artów, przykładów, edytorów i zasobów :P

 

@OFFTOP:

dzisiaj mam urodziny i dostałem życzenia na naszej klasie :P Faaajnie :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nowy ficzer silnika, idealny dla ładnych, stylowych skórek do aplikacji - półprzezroczyste okna:

http://psichix.gmclan.org/download.php?fil..._game_trans.zip

 

Przetestujcie i powiedzcie czy działa i czy nie laguje, bo zamierzam na tym tworzyć nowe GUI.

Z góry dzięki :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Napisałem już w SB, ale trochę rozwinę :) No więc mi chodzi bez żadnych lagów, a przynajmniej nie są odczuwalne, a testowałem na dość starym sprzęcie. Musze powiedzieć, że to fajna rzecz takie okna nie tylko do skórek :P

 

Musze się wziąć za xenona, bo co raz bardziej kusi :>

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

100% no-offence, ale podaj mi zastosowanie półprzezroczystych okien w silniku do gier :)

Jedyna zastosowanie tego które jestem w stanie sobie wyobrazić to jakieś małe widżety na pulpit - ale chyba nie w to celujesz więc pytam.

 

A gui na tym... no cóż, próbuj :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie xenon to w zalozeniu silnik nie tylko do gier, bo takze do aplikacji, chce by udostepnil userom fajnie wygladajacy interfejs wiec taki ficzer jak najbardziej sie przyda :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no niestety, przezroczystosc okien z akceleracja graficzna nie wspolgraja wiec na starszych maszynach tnie, ale taka przezroczystosc to jeden parametr wiec problemu z przelaczaniem do normalnego okna nie bedzie :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nowy ficzer silnika, idealny dla ładnych, stylowych skórek do aplikacji - półprzezroczyste okna:

http://psichix.gmclan.org/download.php?fil..._game_trans.zip

 

Przetestujcie i powiedzcie czy działa i czy nie laguje, bo zamierzam na tym tworzyć nowe GUI.

Z góry dzięki smile.gif

Troszkę przy skakaniu laguje...ale delikatne lagi ;]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A u mnie na HP Pavilion ze2000 (laptop, a wszyscy programiści wiedzą jaki to kiczowaty model) ładnie płynnie ale przezroczystość to albo obiekt nie przezroczysty albo brak i przy ruchu na papce tam gdzie powinny być niebieskie klocki to podstawy ma nie przezroczyste a środek pusty a na odpowiednich wysokościach czerwone krechy ma. (Windows XP)

Cha Pfu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było, że prace stoją (to się nigdy nie stanie :D) - demko nowego systemu GUI:

http://psichix.gmclan.org/GUI.zip

 

przetestujcie jak działają obie wersje - z i bez przezroczystości okna, i ogólnie dajcie jakieś opinie co sądzicoe o tym, bo chcę zrobić jakiś sensowny motyw standardowy.

Liczę na Was! ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

wersja z przezroczystym oknem reaguje zmiana alphy poprzez przesuwanie suwaka, wersja bez przezroczystego okna juz nie reaguje nijak na suwak (jesli dobrze zrozumialem)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sympatyczne :] Rzeczywiście brakowało mi porządnego GUI w Xenonie, a ten jest fajny. Graficznie wygląda porządnie, aczkolwiek futurystycznie (co wcale wadą nie jest). Chociaż wydaje mi się że większość i tak będzie ustalało własną grafikę GUI do swojej gry.

 

Przezroczystość okna to fajny bajer, ale jak dla mnie mało praktyczny.

 

Pod względem technicznym nie widzę żadnych problemów, fajnie że można zaznaczać więcej opcji za pomocą ctrl. Można by za ciosem dodać obsługę shifta.

 

Na razie chyba tyle, jak się więcej w tym pobawię to dam znać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dawka: aha, no to da sie zrobić, nie wiem czemu od razu tego nei zrobiłem, pewnei z pośpiechu :P

 

Pharael: shift też dodam jako alternatywe dla ctrl :)

 

dzięki za (jak na razie :D) pozytywne opinie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

kiedyś będzie, pierw muszę skończyć narzucone sobie kamienie milowe, ale na pewno 3D będzie i w dobrej jakości, bo mam zebrany nie mały zasób dobrej jakości materiałów który czeka na przeanalizowanie i zastosowanie :)

 

stworzenie nowego kompletnego GUI było wymagane przez użytkowników, więc jak najbardziej zależało mi aby jak najszybciej je ukończyć :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na razie najważniejsze to chyba te funkcje kolizji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

uwierz, za kolizje mi nie płacą, więc teraz GUI najważniejsze :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Po gui mam na myśli (bo przecież chyba prawie skończone jest)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×