Skocz do zawartości
sunflower

[Zręcznościowa/Logiczna] In Search Of Storyline

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: In Search Of Storyline

 

Gatunek: Zręcznościowa/Logiczna

 

Opis: "In Search Of Storyline" to projekt tworzony na 5. konkurs YoYo Games, chociaż po zakończeniu mam zamiar nadal go rozwijać już bez limitów nakładanych przez konkursodawców (np. dodać możliwość zmiany języka na polski czy zmienić muzykę na modularną, bo ile komputerów tyle różnych, nieraz zupełnie skrajnych brzmień MIDI). Szczerze powiedziawszy, nie wiem czy wyrobię się chociażby z połową poziomów, bo zostało jeszcze sporo mniej lub bardziej pracochłonnych elementów. Mam nadzieję, że uda mi się chociaż doprowadzić grę do takiego etapu, że poszukiwania fabuły jako motyw przewodni fabuły nie będzie sprawiał wrażenia elementu humorystycznego wrzuconego na siłę, bo osobie tworzącej brakowało sensownego pomysłu na scenariusz.

 

Co mi jeszcze zostało do zrobienia (i o czym pamiętam):

 

 

- parę soundtracków

- praktycznie wszystkie dźwięki (co prawda jeden już jest, ale naprawdę, lepiej, żeby żaden z was go nie słyszał)

- skrypty sprawdzania części achievementów

- poziomy!

- grafiki

- podgląd demka z gry w menu (w części głównej, po prawej jest sporo wolnej przestrzeni)

- scenki

- nieco elementów związanych z samym silnikiem gry

- tutoriale

- ...

- betatesty

 

Oczywiście, będzie mi miło, jak ktoś wspomni o czymś, co nie zostało tutaj wymienione, a przydałoby się w grze.

Download: LINK

 

Rozmiar pliku: 2,94 MB (spakowany 1,73 MB)

 

Autorzy:

Programowanie:
Sunflower

Fabuła:
Sunflower

Grafika:
Sunflower

Muzyka:
co za niespodzianka, też Sunflower

Screeny:

Wybór poziomu

Gra 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Po co możliwość wychodzenia poza pola i zabijania się ?? To jest chyba gra logiczna, nie zręcznościowa.

Żeby było jasne: gdyby jakimś nieprawdopodobnym cudem okazało się, że zdobędę nagrodę pieniężną, nie zamierzam nikomu płacić za pojedyncze sugestie itp. Co prawda nie sądzę, żeby ktokolwiek się miał domagać części zysku, jednak wolę się ubezpieczyć na wypadek, gdyby komuś faktycznie coś takiego przyszło do głowy.

:oo

Nikomu to nie przyjdzie do głowy.

Nawet jeśli, nikt nie ma prawa.

A poza tym i tak nie wygrasz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

4/5 za

grafa - prosta ale(lub i) dobra

soundtrack-moglo byc lepiej

pomysl-pomyslany

grywalnosc-jak mi bedzie sie nudzic to se pogram

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Inspirowałeś się "Ultimate Stuntman"? Tam też było coś takiego (jak rozbrajałeś bomby). Musisz to jeszcze ciut poprawić. To wychodzenie po za pola jest denerwujące, zrób jakieś ściany dookoła. Wydaje mi się, że używasz keyboard_check() do sterowania, moim zdaniem lepiej będzie jak użyjesz keyboard_check_pressed().

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

tak to bedzie przesuwac sie tylko o jedno pole niewazne ile bedziesz naciskac strzalke(akcja wykonuje sie raz)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

<ekhm, ekhm>

 

Jeśli wy to nazywacie zręcznościową, to chyba zjecie mnie za to, co się pojawia w pierwszym tutorialu, bo tam są pierwsi przeciwnicy. W każdym razie to, co jest w pierwszych czterech poziomach, to dla mnie jest bardzo mało zręcznościowe (inna sprawa, że logiki też jeszcze nie ma zbyt wiele). Właśnie dlatego zastosowano keyboard_check, bo takie ciągłe wciskanie przycisków n+1 razy po pewnym czasie jest bardzo męczące i irytujące. Poza tym jeśli komuś naprawdę zależy, aby przemieścić się o to dokładnie jedno pole, niech po prostu wciśnie przycisk na klawiaturze staccato. Dochodzi zresztą jeszcze jeden aspekt - co prawda teraz jeszcze tego nie widać, ale konieczność ciągłego wciskania strzałek co jedno pole może okazać się przekleństwem, kiedy trzeba dość szybko przemknąć obok przeciwnika.

 

No dobra, ale faktycznie, wcale nie biorąc pod uwagę możliwość spadnięcia (która przy niektórych elementach gry, takich jak tryb Obstacless Run, jest kluczowa ^^) i zastosowanie keyboard_check(), lecz ze względu na to, co pojawia się później, zmieniam gatunek gry na "Zręcznościowa/Logiczna".

 

Nie, "Ultimate Stuntman" nie jest tutaj inspiracją. Tego typu gier jest całkiem sporo w Internecie, mniej lub bardziej rozbudowanych.

 

(damn, tyle postów, a w nich praktycznie jedna powtarzająca się sugestia, która ze względu na dalsze poziomy nie będzie zrealizowana... ech, nieważne, i tak wam bardzo dziękuję, że chociaż wystukaliście cokolwiek na ten temat :) )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Grafika gry może być , bo co to za problem zrobić platformy i napisać na nich liczby? . Bohater również dziwny gdyż jest światłem? . Po za tym fabuła gry mało ciekawa gdyż chodzimy po platformach i za każde wejście w nią odejmuje się z 1 na 0 , z 2 na 1 itd . Muzyczka gry może być . Ogólnie moja ocena wynosi : +3 /5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nowa wersja! Menu jest chyba już całkiem zrobione, jeśli nie liczyć creditsów (które uzupełni się nieco później) i demka w menu głównym (mam zamiar poczekać do odpowiedniego poziomu). Poza tym dodano tryb Obstacless run (czyli przechodzenie już ukończonego poziomu, tylko tym razem bohater się nie zatrzymuje, choć jest 2x wolniejszy, o ile się tego nie zmieni) i dodano nareszcie interfejs, a także zapisywanie takich danych jak czas grania w dany poziom czy liczba ruchów. Poza tym pojawia się pierwszy tutorial, za który chyba ci, którzy narzekali na zręcznościowość, mnie zjedzą.

Oto i link!

Oprócz tego pojawiły się zaktualizowane screeny, jeden z gry, drugi z menu. Dla tych, którym nie chce się przewijać na początek tematów:

Wybór poziomu

Gra 

 

Sasor: nie wiem jak jest naprawdę, ale sądząc po twoim poście można wywnioskować, że nie do końca rozumiesz co oznacza słowo "fabuła". Jeśli coś w tej grze miałbym nazwać fabułą, to raczej to, co pojawia się w różnych scenkach i tym podobnych (patrz: wprowadzenie). To łażenie po platformach i zmienianie z 2 na 1, z 1 na 0 itd. to raczej mechanika rozgrywki. To trochę tak jakby stwierdzić, że fabuła Final Fantasy VII to łażenie po świecie i napotykanie mniej lub bardziej losowych przeciwników i wybieranie podczas walk odpowiednich akcji związanych z atakowaniem, magią itp i całkowicie pominąć właściwą, całkiem rozbudowaną zresztą, historię. Rozumiesz, co mam na myśli?

(oczywiście, w żadnym wypadku nie chcę przez to stwierdzać jakoby to moja fabuła miała być równie wybitna co w FF VII, nie tylko dlatego, że takie porównanie skierowałoby na mnie słuszny gniew fanów tejże gry, ale też właśnie z szacunku do historii tam opowiedzianej) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się kolejna wersja, o tutaj: LINK.

 

Zawiera wszystkie poziomy kosmiczne. Nie różni się specjalnie od wersji wysłanej na konkurs, posiada dwa dodatkowe achievementy za różne trochę dziwaczne dokonania (na chwilę obecną można zdobyć ich 8).

 

Jak ktoś chciałby zostać betatesterem albo pomóc w inny sposób (np. ulepszyć grafikę, poznajdować dźwięki), to bardzo proszę, każda pomoc się przyda.

 

A, i jeszcze jedna sprawa. W związku z tym, że wpadnięcie na ten pomysł jest niemalże niemożliwe, tu podaję sposób, jak zdobyś jeden z tych dziwacznych achievementów, chyba najtrudniejszy. Mianowicie: trzeba wprowadzić stary, dobry kod Konami mając uruchomione menu gry (nie główne!).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×