Skocz do zawartości

Współrzędne tekstur i vertexów


Assassin

Rekomendowane odpowiedzi

Według tego poradnika:

https://gmclan.org/index.php?czytajart=20

współrzędne tekstur wyglądają tak:

gnyseka101.jpg

Nie sugeruję, że jest to źle, ale w GM8 po moich obserwacjach jest inaczej, a mianowicie tak:

gnyseka101kopia.jpg

Chciałem tylko na to zwrócić uwagę :P . Jeśli już gdzieś to pisze to przepraszam.

 

A teraz ważniejsza rzecz - niedotycząca współrzędnych tekstury. Teraz chodzi o współrzędne rysowania vertexów (x oraz y).

A więc - tekstury z vertexów są rysowane o 0.5 (lub coś innego po przecinku) pixela w prawo i dół. Jak to można udowodnić ? Dzieją się takie rzeczy jak zniekształcenia (obrazek 1 - górny-lewy róg) czy zepsucie brzegów tekstury (obrazek 2).

bussssska.png

obr2.png

Gdy cofam współrzędne o 0.5 piksela w górę i lewo wszystko wygląda ok.

Robię coś źle, czy to jakiś błąd ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...