Skocz do zawartości

Zablokowane [Turbo Pascal] Grafika


Adamg1996

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam parę pytań odnośnie pascala...

 

1.Jakąś godzinkę temu ściągnąłem sobie Turbo Pascala , przeczytałem parę poradników/kursów (wszystko rozumiem [przechodzę na pascala] :thumbsup: ) , ale nigdzie nie wyczytałem jak można wczytać grafikę (np. po włączeniu programu pokazuje mi się drzewo...)

Proszę o jakiś przykład z wykożystaniem funkcji wczytywania obrazków i tym podobnych (lub link do modułu który ma takie funkcje)

2.Czy da się zrobić grę np. platformówkę w pascalu ??

 

Miałem zapytać o coś jeszczę ale zapomniałem :crying: Jak mi się przypomni to z edytuję...

Z góry dzięki!

<P>ozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Markuz

 

Co ty pierdzielisz!? ;O w turbo pascalu da się robić nawet gry 3D

 

@Adamg1996

 

Otóż potrzebujesz do tego paskalowej biblioteki graficznej, która powinna być dołączona razem z turbo pascalem :)

Musisz dodać na początku programu moduł Graph.crt

 

uses graph.crt;

 

potem aby móc używać trybu graficznego jaki sobie wybierzesz musisz wybrać sterownik i tryb no i zainizjować graph:

 

sterownik := VGA;

tryb := VGAmed;

 

InitGraph(sterownik,tryb,'D:\Tp\bgi'); Tu podałem przykładową ścieżkę do pliku, u siebie możesz mieć go gdzie indziej więc najlepiej go wyszukaj i dokładną ścieżkę daj tu

 

I to właściwie tyle co do dodania biblioteki, Teraz już powinieneś reszty poszukać a google a jak nie to ci napiszę jak dodać obrazek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Programik rysujacy 3 000 pixeli o losowych kolorach i losowej pozycji

 

{//DOLACZONE MODULY

{////////////////////////////////////////////////}

uses graph;

 

{//ZMIENNE GLOBALNE

{////////////////////////////////////////////////}

var

sterownik : integer;

tryb : integer;

licznik_petli : integer;

kolor_piksela : word;

x_piksela : integer;

y_piksela : integer;

 

{//GLOWNY PROGRAM

{////////////////////////////////////////////////}

begin

 

{ustalenie sterownika i trybu graficznego.}

sterownik := VGA;

tryb := VGAMed;

 

{ustawienie sterownika i trybu graficznego.}

initGraph(sterownik,tryb,'E:\Tp\bgi');

 

{Petla malujaca 3 000 pikseli.}

for licznik_petli := 1 to 3000 do {<- poczatek petli}

begin

x_piksela := random(640);

y_piksela := random(350);

kolor_piksela := random(16);

 

{namalowanie jednego piksela}

 

putpixel(x_piksela,y_piksela,kolor_piksela);

end; {<- koniec petli}

 

readln;

 

closegraph;

 

end.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz link do allegro (sciaganie) http://allegro-pas.sourceforge.net/download

 

edit 1.

Farkraj <- gdyż pascal jest również językiem programowania i to że istnieje c++ wcale nie znaczy ze inne są do dupy, pascal przyczynił się do rozwoju i to bardzo mocno i nadal to robi, trochę wkurzają mnie wypowiedzi takie jak twoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Farkraj-> Rozumiem że próbowałeś "dowalać" biblioteki?? Czy wychodzisz z pewnego założenia??

Piszesz: "Ja bym allegro zostawił pod C++, bo jak już je opanowywać to po co na paskalu?" <- moim zdaniem sugerujesz że allegro jest "tylko" pod c++.

 

Moja propozycja Allegro była jednym z rozwiązaniem i tak każdy zrobi to co uważa za słuszne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...