Skocz do zawartości

Wykrywanie kolizji.


Exigo

Rekomendowane odpowiedzi

Mamy prosty kod sprawdzający, czy współrzędne obiektu A znajdują się w obrębie współrzędnych innego obiektu B, zwracających informacje, czy kolizja jest, czy nie ma - proste. Co, jeśli obiektów sprawdzających inne obiekty jest dużo? Na pewno wydajnościowo to szybkie nie jest właśnie w tym przypadku, chociaż przy małej liczby 'sprawdzań' - przeżyje. Jednak... czy są inne sposoby na wykrywanie, nie wpływające znacząco na zużycie obliczeniowe przy notabene dużych ilościach obiektów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała mapę wrzucasz do drzewa czwórkowego. Następnie w zależności jak obliczana jest fizyka wyciągasz sektory, które są widoczne lub w zasięgu(określonym przez Ciebie) następnie tylko na nich(obiektach w nich zawartych) wykonujesz testy kolizyjne lub jeśli są to wieloboki robisz testy na podstawie bounding sphere i dopiero do tych co zostały używasz SAT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...