Skocz do zawartości

"Płynne" obracanie w kierunku myszki


Markar

Rekomendowane odpowiedzi

jak zrobić "płynne" obracanie w kierunku myszki?? Czyli żeby obiekt z jakąś tam prędkością przekręcał się w stronę myszki.

Cały czas nie rozumiem Twojego 'płynne';/ Chodzi Ci o obracanie z opóźnieniem, czy co?

GML
//step:

mousedir=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_x)

if (image_angle>mousedir+10 && image_angle<mousedir+180) image_angle-=10

else image_angle+=10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sry za double posta, ale jak bym editną to by pewnie nikt nie zobaczył, a więc pojawił się problem, użyłem taki kod na obrót:

 

GML
dir=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

 

if direction<docelowy_dir+=10;

else if direction>docelowy_dir-=10;

 

 

I działa, ale kiedy dodaję move_towards_point(mouse_x,mouse_y,4) obiekt obraca się tak jak by cały czas ustawiał się na direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y), a nie tak "płynnie"... Co zrobić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z zatrzymaniem? :>

Zamiast:

GML
dir=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

 

if direction<docelowy_dir+=10;

else if direction>docelowy_dir-=10;

 

Daj:

GML
dir=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

 

if (direction+10<dir) direction+=10;

else if (direction-10>dir) direction-=10;

else direction=dir;

 

Pozostaje ostatni problem: skręcanie na pograniczu prawej strony. Np direction=359, a dir=0. Ale gdzieś był już o tym temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...