Skocz do zawartości

"Macka" podążająca za graczem


Mihi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Robię platformówkę.

1.Chcę aby "macka" jakiegoś robota (podczas gry widać tylko mackę)leciała za graczem. No i mam tak, że podąża, ale cały sprite. A chcę, żeby końcówka macki podążała za graczem, obracała się w jego stronę. Coś w tym stylu: --------E - "E" to jest to ta końcówka (macki) "---" to kabel który ciągnie się za "E". Gracz porusza się za pomocą strzałek. I jeszcze czy dało by się jakoś zrobić aby kabel był "przyczepiony" do góry, (której nie widać) jak końcówka macki leci w lewo to kabel się zgina w lewo itp.

2.Chcę aby po uderzeniu w ten kabel, zrywał się od końcówki (nie wiem jak to nazwać)i wciągał do góry (a po uderzeniu w końcówkę przegrywa się), a ta końcówka spada na dół i tam leży, ew. może znikać.

Dodam, że to jest tylko jeden room, jest tylko jeden kwadrat w którym cały czas trwa rozgrywka.

 

Za wszelką pomoc dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@qanaroo

właśnie tak

 

rysunekf.png

Mniej więcej tak to ma wyglądać.

 

 

robot - (czerwone kółko) nie musi go być nawet bo go i tak nie widać

view - granica, dokąd widzi osoba grająca w grę.

kabel - to co się ciągnie za końcówką, po kolizji z graczem ma się zrywać końcówka (i po zerwaniu jak będzie kolizja z graczem to nic się nie dzieje) i reszta wciągać do góry

"końcówka" - (to zielone) po kolizji jej z graczem jest koniec gry, ma się ona obracać w stronę gracza i za nim lecieć

gracz - chodzi w lewo, prawo i skacze (jest grawitacja)

ziemia - chyba oczywiste, gracz na tym stoi

 

Nie da się wyjść poza view, cała akcja rozgrywa się w tym samym miejscu.

 

Mam nadzieje że teraz jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w obj końcówce step:

GML
Dir = point_direction(objRobot.xobjRobot.y,Hero.x,Hero.y)

x = lenghtdir_x( OdległóśćMacki, Dir )

y = lenghtdir_y( OdległóśćMacki, Dir )

image_angle = Dir

w objRobicie draw:

GML
draw_line(x,y,objKońcówka.x,objKońcówka.y)

 

Tak na szybko ale powinno działać

 

E: Już poprawiłem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu zmenić?

GML
x = lenghtdir_x( OdległóśćMacki, Dir )

y = lenghtdir_y( OdległóśćMacki, Dir )

Ja zrobiłem

GML
x = lenghtdir_x( 2, Dir )

y = lenghtdir_y( 2, Dir )

I coś nie działa. Co trzeba zmienić? I jak policzyć tą odległość?

Proszę o pomoc bo nie rozumiem tego za bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem czasu wcześniej odpisać więc teraz pisze. Mam takie głupie pytanie, jak dodać kod który jest o czymś innym do tego samego klocka z kodem? Bo jak dodaje żeby podążało za graczem w osobnym klocku to nie działa. A sam kod (bez tego kodu z podążaniem) który podał Matyxon nie działa.

 

I ponawiam 2 pytanie:

2.Chcę aby po uderzeniu w ten kabel, zrywał się od końcówki (nie wiem jak to nazwać)i wciągał do góry (a po uderzeniu w końcówkę przegrywa się), a ta końcówka spada na dół i tam leży, ew. może znikać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...