Skocz do zawartości

Prośba o test programu


Will

Rekomendowane odpowiedzi

dawidds, ale to jest pożądany efekt ;/ tak jest w naturze, to samo z kątem patrzenia, im bardziej prostopadle tym bardziej przejrzyście, im bardziej równolegle, tym bardziej odbija swiatło od tafli wody :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, byś mógł dać do Shader i Vertex Model do 2.0 ? Bo mam tylko tyle .

 

Postaram się przygotować taką wersje jednakże na razie pracuje nad innym efektem. Woda działać może bez problemu na 2.0 problemem jest terrain, który jest utworzony na bazie vtf.

 

 

 

A, i ta woda jest trochę zrypana - im dalej jest kamera, tym woda jest mniej przejrzysta, lol.

 

Efekt ten jest zgodny z prawami fizyki(Oczywiście jako aproksymacja). Dziwne, że po tylu latach życia tego nie zauważyłeś raczej nie wychowujesz się w pustynnych rejonach ;) .

 

 

BTW. Ta woda jest płaska :<

 

To może być dla Ciebie szokiem ale w większości gier efekt ten wykonywany jest w ten właśnie sposób. Wszystkie "wody", które widziałeś "niepłaskie" używały vtf a tym samym w większości kart z ps vs 3.0(wody "niepłaskie" używa się do symulowania oceanu, rwących rzek a nie spokojnym zbiorników wodnych). W przeciwnym wypadku jest to wykonywane na cpu co w dzisiejszych czasach jest kiepskim pomysłem.

 

 

Dzięki wszystkim wielkie za poświęcenie chwili czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam kolejny prosty program i potrzebuje kilku osób do testu. Tym razem program wymaga vs i ps 2.0.

Chodzi mi głównie o to czy mapowanie działa poprawnie.

Przyciśnięcie p -> pong n-normal mapping m-parallax mapping. Tym razem powinno chodzić na win7(testowane na jednym komputerze).

 

link: http://odsiebie.com/pokaz/5541569---a097.html

 

Z góry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przepraszam za długą nieobecność ale to z powodu pewnych trudno wykrywalnych błędów. W każdym razie dzięki za testy. Mam tu kolejny programik do przetestowania. Tym razem ps i vs 3.0. Daję screen jak powinien wyglądać output:

 

http://img23.imageshack.us/i/pacu.png/

 

link do programu:

(sterowanie wsad)

http://odsiebie.com/pokaz/5795702---4d32.html

 

Z góry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest w naturze, to samo z kątem patrzenia, im bardziej prostopadle tym bardziej przejrzyście, im bardziej równolegle, tym bardziej odbija swiatło od tafli wody
Nie wmawiaj mi, że jak będę patrzył na wodę tuż znad niej (prostopadle), to będzie ona bardziej przejrzysta, niż jak będę patrzył nad nią pod tym samym kątem, tylko wyżej.

 

Nie chodzi mi o to, że jak patrzę bardziej "krzywo" na wodę to jest mniej przejrzysta, to wiem, ale jeśli patrzę na wodę idealnie od góry, to im bardziej się oddalę, tym bardziej będzie ona nieprzejrzysta.

Tak w naturze nie ma, i nikt mi tego nie wmówi : [

 

Jak coś, to co dałeś mi działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o to, że jak patrzę bardziej "krzywo" na wodę to jest mniej przejrzysta, to wiem, ale jeśli patrzę na wodę idealnie od góry, to im bardziej się oddalę, tym bardziej będzie ona nieprzejrzysta.

Tak w naturze nie ma, i nikt mi tego nie wmówi

Refrakcja fal wody robi swoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma do tego refrakcja, skoro nie zmieniam kątu patrzenia na wodę, jedynie odległość.

 

A ja nawet miałem możliwość sprawdzenia tego (choć byłem pewien, że mam rację ;x) :D

Patrząc na jezioro (w ten sam punkt, był charakterystyczny kamień pod wodą :P) z pół metra, a z ~5 nie było żadnej różnicy w widoczności kamienia :|

Woda była tak samo przezroczysta jak wtedy, gdy patrzyłem na nią z bliska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

refrakcja to zakrzywienie światła, tym samym zmienia natężenie tego które wpada do oka, niczym normalna zmiana kierunku patrzenia.

Poza tym mówisz o 5 metrach, spójrz mi na morze z łódki i z klifu albo lepiej z samolotu nad nim i powiedz czy też tak samo dobrze widzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...