Skocz do zawartości

gra dla siostry


snaks

Rekomendowane odpowiedzi

Zrób nowy objekt i nazwij go np. "kontroler" i w Step daj mu ten kod:

if not instance_exists(object0) //jesli nie ma object0
{
if not instance_exists(object5) //i nie ma object5
{
if not instance_exists(object4) //ani object4
{
room_goto_next() //to przejdz do nastemnego rooma
}
}
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if !instance_exist(object0) && !instance_exist(object5) && !instance_exist(object4) then

{

room_goto_next()

}

 

Coś chyba w tym guście powinno być, ale nie dam sobie głowy uciąć za to room_goto..., ponieważ nie mam GM'a na tym kompie. Wydaje mi się jednak, iż instance exist załatwi sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz taką funkcję instance_exists(obj) o ile się nie mylę. Za obj postawiasz nazwę obiektu. Funkcja ma sprawdzić czy istnieje choćby jedna instancja danego obiektu. Teraz wstawiasz do warunku i masz:

GML
if(!instance_exists(object0) && !instance_exists(object5) && !instance_exists(object4))

{

room_goto(nazwarooma)

}

! to negacja czyli warunek jest prawdziwy (spełniony) jeśli jest tak naprawdę nieprawdziwy, a && to inaczej 'and' i służy do łączenia warunku w całość, czyli jeżeli nie ma żadnego z powyższych to przenosi do rooma podstawionego za miejsce nazwarooma :)

 

@EDIT: Sorry, ale po takim długim tekście sami widzicie, że musiałem to długo pisać ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...