Skocz do zawartości

Jak zrobić animacje sprita, po przyciśnięciu wybranego klawisza.


yhym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dopiero zaczynam zabawę z Game Maker'em i mam mały problem, chciałbym zrobić animacje sprita. A dokładnie załóżmy że jest postać i np. naciskając lewą strzałkę postać porusza się w lewo i wtedy pokazuje się animacja postaci idącej w lewo. Tak jak jest to np. w "mario" po prostu chciałbym aby postać była stateczna bez ruchu a po przyciśnięciu odpowiednich klawiszy animowała się. Mam nadzieję że w miarę jasno wyjaśniłem o co mi chodzi, z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa sprity:

  • mario (podczas gdy postać stoi, odwrócona w prawo)
  • mario_ruch (podczas gdy postać jest w ruchu, także odwrócona w prawo)
Event Step:

 

GML
if ( keyboard_check( vk_left ) )

{

image_xscale = -1; // odwrocona

x -= 4; // szybkosc ruchu

image_speed = 0.5; // szybkosc animacji

}

else if ( keyboard_check( vk_right ) )

{

image_xscale = 1; // nie odwrocona

x += 4; // szybkosc ruchu

image_speed = 0.5; // szybkosc animacji

}

else

{

// postac stoi

image_speed = 0;

}

 

To by było na tyle :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lepiej

GML
[Step]

if ( keyboard_check( vk_left ) )

{

image_xscale = -1; // odwrocona

x -= 4; // szybkosc ruchu; // szybkosc animacji

}

else if ( keyboard_check( vk_right ) )

{

image_xscale = 1; // nie odwrocona

x += 4; // szybkosc ruchu

// szybkosc animacji

}

 

[Create]

image_speed = 0.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wielkie dzięki, działa!

 

PS: A jak zrobić żeby po puszczeniu klawisza postać wróciła do normalnej postaci (w tej chwili zatrzymuje się na klatce animacji), i jak zrobić aby postać w miejscu np też była animowana załóżmy macha ręką (ja jak dodaje obrazek gif w którym jest animowana postać to dzieli się ona na poszczególne klatki). Jeżeli ktoś może i chce mi pomóc to będę bardzo wdzięczny ale zrozumiem jeżeli nikt nie odpowie bo wiem że to nie jest miłe robić wszystko za kogoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz sprite np:Mario (który stoi)

Dodajesz gifa i dzieli ci się on na klatki? To dobrze

W push left

sprite_index=Mario_Stand

image_speed=0.25

I to na tyle

PS:Ja też robię taką grę, tylko że do zmnieniania kierunku użyłem zmiennych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można też jeżeli to platformówka narysować jeden sprint w prawo chodu i skoków i potem go obracać za pomocą image_xscale....

jeżeli to top-down to za pomocą image_angle.... Aha no i jeżeli stoi no to żeby wracała do pierwszej klatki użyj komendy image_index=0; image_speed=0;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...