Skocz do zawartości

Game Framework


g-Enjoy

Rekomendowane odpowiedzi

A jak pogodzisz różnice w tworzeniu pod te 2 różne biblioteki? jak wiesz (albo i nie wiesz) DX jest bardziej nowoczesny, obsługuje go tak samo najwięcej kart, ma wbudowaną w siebie obsługę efektów, zaś OGL potrzebuje do tego rozszerzeń, które nie każda karta obsługuje, a więc będziesz musiał szukać zamienników aby i tu i tu działało co najmniej podobnie :)

Powodzenia eny łej, czeka Cię kuuupa roboty z tego co widzę po ambitnych planach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Administratorzy

Huh, to już chyba lepiej zrobić sobie wrappera do Irrlichta czy Ogre3D. Prawde mówiąc, gdyby nie prostość zarządzania zdarzeniami w grze dzięki zdarzeniom oferowanym przez obiekty w GM (Create, Step, Draw) i trudnością odtworzenia tego w innym języku (obecnie dla mnie to jest trudność), to pewnie dawno uciekłbym do wspomnianych silników - ale, że tam trzeba się już nieźle pobabrać, zamiast kliknąć w Create, to nie mam ochoty jakoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak pogodzisz różnice w tworzeniu pod te 2 różne biblioteki? jak wiesz (albo i nie wiesz) DX jest bardziej nowoczesny, obsługuje go tak samo najwięcej kart, ma wbudowaną w siebie obsługę efektów, zaś OGL potrzebuje do tego rozszerzeń, które nie każda karta obsługuje, a więc będziesz musiał szukać zamienników aby i tu i tu działało co najmniej podobnie :)

Powodzenia eny łej, czeka Cię kuuupa roboty z tego co widzę po ambitnych planach ;)

 

Wiem wiem. "Jakoś" to pogodzę. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

@gnysek:

public ObjectCreate()
{
      // Akcje
}

 

Trudne to takie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagno, mam nadzieje ze nie zaczales pisac interpretera skryptow zanim nie obmysliles wszystkiego co ma obsluzyc, tym bardziej problem instancyjnosci i adresowania. Bo jesli to nie bedzie sie roznic niczym od jezykow C-pochodnych to skoro i tak skrypt ma byc kompilowany to lepiej zostawic mu jezyk C/C++ i zamiast interpreter skryptow dac od razu kompilator. Raz ze szybciej, dwa ze uzytkownik od razu nauczy sie jezyka programowania a nie kolejnego jezyka skryptowego z pewnymi wyjatkami, ktorych nie maja inne, a trzy ze.. a co ja Ci w sumie bede pomysly podrzucal, sam wykombinujesz po miesiacach pracy, co nalezalo zrobic. Za duzo juz podpowiedzialem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
public ObjectCreate()

{

// Akcje

}

 

Spoko, też na to wpadłem, ale sam obiekt, jako obiekt game makerowy, jak takie coś odwzorować? Tworzyć tajkieś tablice, czy struktury z listą obiektów? A potem wykonywanie wszystkich drawów itd. - nie wiem, jakoś mnie to przerasta na obecną chwilę, tym bardzie, ze poza PHP i GML nie programuję w niczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworzyć tajkieś tablice, czy struktury z listą obiektów? A potem wykonywanie wszystkich drawów itd

Tak sie to robi. Umieszczasz instancje w kontenerze i potem przelatujesz od początku do końca wykonując wszystkie eventy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, powiem szczerze: ten projekt jak na razie jest dla mnie jedną wielką niewiadomą. Na każde zadane pytanie widzę odpowiedź: "Jakoś to zrobię". Chciałbym abyś jakoś zrobił listę tego co będzie oferować program i w miarę opisane czego będzie używać, bo trudno mi uwierzyć że to wypali, gdy robi się coś bez obmyślenia jak to ma działać. Może i nawsadzasz tam jakichś bajerów ale w optymalność całego programu jak i gier w nim tworzonych wątpię niestety :/

 

PS. Wiem że zrobiłem się strasznie czepliwy, ale jak widzę ambitny pomysł i wielką szansę na spartolenie roboty to aż mnie korci :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...