Skocz do zawartości
nadro

Nowa gra 3D w stylu Gothic I

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę zabrać się do zrobienia gry 3D w stylu Gothic I. Grafa i logika, a także fizyka oraz wygląd świta mają być podobne. Chcę jako silników użyć IRRLICHT + NEWTON + OpenAL. Chcę również zrobić tę grę na Windowsa i Linuxa używając dev-cpp jako IDE dla winy i lina. Niezbyt znam się na programowaniu ale dobrze idzie mi z 3d i 2d. Czy trudno jest połączyć kodem wszystko do kupy tzn. logikę, grafe, dźwięk, aby gra działała? Czy długo trzeba się uczyć i czego bo dosłowny c++ chyba nie jest potrzebny w stopni zaawansowanym i tylko wystarczy początkujący.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak, trudno. Najpierw musisz się nauczyć programować obiektowo i obsługiwać te silniki. Jeśli nie znasz się dobrze na C++, to nie masz szans!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ha ha ... jak dla mnie to jest prowokacja.

No bo gdzie chłopak który nie jest ekspertem w tworzeniu gier chce stworzyć grę podobną do gothic 1. Nie ma na to żadnych szans. A tak pozatym to było już wielu śmiałków próbujących stworzyć super produkcje(np. trójwymiarowa strzleninka w Warszawie, nie pamietam nazwy) i nic nigdy z tego nie wyszło.

Daj sobie spokój, zapomnij o tym pomyśle.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie można tak mówić, żeby zapomniał! Niech się uczy, a po pewnym czasie, gdy już będzię pewny, że da sobie z tym radę niech powróci do tego projektu!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bigshark jest wściekły że pojawia się konkurencja dla Cario 3 (czy jak to się tam pisze).

 

nadro@ Jeśli znasz jakiś inny język programowania (Turbo pascal np. =)) to powinno C++ Ci szybko wskoczyć do głowy. Jednak nie jest to kwestia 2-3 dni =] Aby grę 3D w C++ napisać trzeba kilku miesięcy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Niezły pomysł. Ale sam nie zrobisz. No bo jaki mutant zrobi do rpg'a modele postaci, broni, stworów, budynków, zaprogramuje kod, stworzy muze, dźwięki itp. całkowicie sam? Ke?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pietrus@

Niezbyt znam się na programowaniu ale dobrze idzie mi z 3d i 2d.
:whistling:

 

Efektów, muzyczek jest pełno w necie. Zrobi jak się uprze =)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hmm... dzięki za odpowiedzi ale ja tego proja nie zostawię. Nie jest tak że nie znam się kompletnie na c++ znam gdzies na podstawowym [notatnik, interf, mapki dla silniku potrafie robić] a pytam bo może ktoś już programował dla niego. Co do textur i 3d wierzcie mi że z tym sobie bezporoblemu sam poradzę kwestia tylko związania tech silników. A może wystarczy tylko irrlicht [ale musi być logika i fiza i niewiem jak to skleić i o to was się pytam]. Robiłem modyfikacje do Operation Flashpoint i Quake3 i było łatwo. Ale to ambitniejsze. Mam Aurox'a 11

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bigshark jest wściekły że pojawia się konkurencja dla Cario 3 (czy jak to się tam pisze).

Pożyjemy zobaczymy, rzadko się mylę, i gdy znów będe miał rację przypomne o tym wszystkim :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wiesz nadro... ja Ci mogę dużo poopowiadać o pisaniu gier w C++, ale tutaj jest zbyt sztywny klimat, a ja bym chętnie opowiadał w stylu 'komunikatorów' (czyli brak polskich znaków w liczbie częstej) :) Jak chcesz to pisz do mnie na gg bądź tlena (zależy co masz). GG: 2555228 , tlen: pietrus_pan@tlen.pl

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

O to bym był bardzo wdzięczny. Jutro złapię cię na gg bo dzisjaj to już niebędzie czasu. Jak by co (gdybyś lubiał hide na gg) to moje Kadu 7130085, z tlena nie korzystam bo w Linuksie jest mało popularny a ja w większości korzystam z lina a wina tylko dla tej giery wrzuciłem. A propo czy ktoś już korzystał z Irrlichta i czy może mi powiedzieć czy istnieje do linuksa dev-cpp który będzie zgodny z tym devem z wina czy muszę go emulować? Czy sam Irrlicht nie obsłuży także dźwięku i fizyki, a może i logika. Pytam bo nie jestem w tym doświadczony w tej sprawie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

O, skąd wiedziałeś żem ja na niewidocznych siedze...? Khm... dzisiaj jeszcze zostawie ci wiadomość na kadu.

Z irrlichta swego czasu też korzystałem więc widać że sie rozumiemy :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Piszecie że mam porzucić ten projekt. Ale dlaczego, czy dlatego że nie znam dobrze c++. Ale ja niechcę pisać własnego enginu tylko chcę korzystać z gotowego a cała trudność polega na sklejeniu i dobraniu silników. Jakie silniki do Irrlichta 8.0 dobrać aby otrzywać wszystkie efekty jak w gothic? Jako IDE używam dev-cpp 4.9.9.2. Czy łatwo jest przenieść gotoy projekt z dev-cpp na Linuksa?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piszecie że mam porzucić ten projekt. Ale dlaczego, czy dlatego że nie znam dobrze c++.

Bo widzisz nadro, wiele było już prób zrobienia takiej rozbudowanej gierki. Była jakś bitwa Warszawska dwóch kolesi co twierdzili że zrobienie tej gry to bułka z masłem, był też quaztecool zr swoim vedui aure coś tam, który pisał że posiada wystarczające miejętności aby stworzyć "zręcznościówke z widokiem z góry w kliamatch fantasy, głównie do gry sieciowej". Na menusach się skończyło. Był też RPG manager ;) . Były też 2 super produkcje pietrusa nowhere i coś jeszcze nie pamiętam. Była także kariera ochroniarza którą miał tworzyc team marmota. Było tego dużo a jak narazie nie wyszła żadna grywalna wersja gry. Jeśli pokażesz demo, wersję beta lub coś w tym stylu, przyznam się do błędu. Jak narazie są tylko zapowiedzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na twoim miejscu nie uczył się C++ tylko do napisania tej gry, ponieważ ten język jest jednym z najbardziej czasochłonnych i jednym z trudniejszych.

 

Masz dwa wyjścia:

- Zaopatrzyć się w Edytor gier 3D, co daje duże możliwości, język skryptowy itd. Tutaj z pomocą przychodzi 3D Game Studio, ale cena odstrasza...

- Skorzystać z jakiegoś prostszego języka programowania, którego kod jest kompilowany, a nie interpretowany. PureBasic, GL Basic, itd. itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ja bym na twoim miejscu nie uczył się C++ tylko do napisania tej gry, ponieważ ten język jest jednym z najbardziej czasochłonnych i jednym z trudniejszych.

 

Masz dwa wyjścia:

- Zaopatrzyć się w Edytor gier 3D, co daje duże możliwości, język skryptowy itd. Tutaj z pomocą przychodzi 3D Game Studio, ale cena odstrasza...

- Skorzystać z jakiegoś prostszego języka programowania, którego kod jest kompilowany, a nie interpretowany. PureBasic, GL Basic, itd. itp.

Wg. mnie dobrze, że się od razu bierze za C++, a nie za jakieś inne języki lub edytory, ale to już nie moja sprawa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja nie chcę się uczyć c++ w stopniu do niewiadomo czego. na początek chcę poznać tylko to co jest potrzebne do obsługiwania silnka graficznego Irrlicht. Screeny z gry Bloodgiver odzwierciedlają styl Gothic'a a więc silnik ten ma możliwość stworzenia takiej gry rpg więc dlatego postawiłem właśnie na ten engin. O stworzeniu gry 3d myślałem już 2 lata ale nie miałem stałego dostępu do netu a to dla nowicjusza jest dyskwalifikacją. Teraz chcę stworzyć grę nie namiaqru Gothic'a 3 lecz 1. Rozmyślam też na zaimplementowaniu kilku modeli i textur z tej gry. Bo niechcę tworzyć czegoś o milionach polignotów na model tylko coś ze średnią grafą typu gothic 1 no najwyżej gothic 2. Aha Bigshark trzymam Cię za słowo jeśli prace ruszą i osiągną jakiś normalny stopień np. wersję domo to przyznasz się do błędu, a jeśli nie to ja tobie przyznam rację B)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hmm, może byś spróbował pobawić się na SDK Half-Life? Robiąc mod do HL, masz dobry engine graficzny (oczywiście mowa o Source) i ogólnie bardzo dobre wszystko. Takie gry jak HL Rally czy IOS pokazały, że na silniku HL nie tylko strzelanki można robić ale też inne gatunki gier. Rozwiązanie może być ciekawe, bo masz gotowy, bardzo dobry silnik na grę multiplayer.

Dam ci link do SDK HL 1 zwykłego (nie Source, więcej ludzi go ma, ale słabszy): http://downloads.planetmirror.com/pub/game...ols/fullsdk.exe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale czy na tym enginie da się zrobić rpega i czy będzie on działał na linuksie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak na linuksa, to by trzeba było trochę siedzieć aby przygotować sdk pod owy system. A to wymaga większej znajomości C++.

A, i polecam przejrzeć sobie (całkiem sporą) silników na tej stronie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wy tu gadu gadu o językach programowania, a przecież gra RPG to w dużej mierze (jeśli nie przede wszystkim) dobra fabuła, questy, NPC! Czy czujesz się w tym dobrze, nadro? Masz jakieś doświadczenie? Jeśli nie to według mnie projekt upada, bo nawet jeśli zrobisz wspaniały silnik, to i tak będzie to słaby RPG.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mądrze prawisz, ale jak zbuduje cały świat i wszystko będzie gotowe, to potem NPC, questy można dorobić (NPC i questy to sam kod) a fabułe można połączyć sprytnie ułożonymi 'fabularnymi questami'. Więc równie dobrze teraz może budować świat, a potem dłuuugo myśleć nad fabułą itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mądrze prawisz, ale jak zbuduje cały świat (...)

No właśnie - chyba jeszcze nie zbudował, a to nie jest takie hop-siup. Ja ze swoim męczę się już dobrych kilka lat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No fakt, jak chce się zrobić pr0 produkt to trochę trzeba posiedzieć. Ale na - co jak co - amatorską produkcję dużo rzeczy można wymyśleć w tzw. "locie".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Akurat pomysł na fabułe to już jako taki mam i o nic się nie boję poza programowaniem. Co do świata to też sobie bez trudu poradzę [bawiłem już się mapami do jedi academy a to ten sam format map i toolsow co do Irrlicht'a], a modele też nie powinny sprawić mi problemu. Nie zamierzam robić efektów z Doom'a 3 ale Gothic I może II w zupełności wystarcz, więc jedyną barierą może być tylko kod. Przerabiałem już kilka gierek tzn. nowe światy, misje, efekty itd. dla OPERATION FLASHPOINT, TESIII: MORROWIND, wspomiany JEDI ACADEMY i KotOR, więc doświadczenie jako takie jest. No ale tym razem to nie mod tylko gra.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale nam nie chodzi o świat jako plik graficzny, ale ogólnie zaplanowany. Co ma w nim być, dziać się, jakie są zwyczaje mieszkańców, co każdy z nich robi, w jakim czasie się dzieje akcja itd. To jest naprawdę bardzo czasochłonne. Zrobienie takich dobrych światów jak są w Morrowind, czy Gothic będzie naprawdę trudne. Radziłbym ci zacząć lekturę o gatunku RPG, bo widzę, że pograłeś tylko w Gothica i się napaliłeś. RPG to gatunek bardzo inteligentny, przy każdej rzeczy w nim trzeba porządnie się napracować. To nie jest hop siup i masz RPG. Pomyśl, że nawet w takim rpg jakim są Pokemony, ktoś się musiał napracować, żeby wymyślić system walk, mieszkańców, rozmieszczenie miast i ich nazwy, co ma być w tych miastach, potworki (400 coś już Japończycy wymyślili Oo). Radziłbym ci najpierw poczytać o RPG jako gatunku gry, ale nie tylko jako gra komputerowa, ale również jako gra planszowa, ale głównie radziłbym ci pograć w prawdziwe RPG, gdzie jest mistrz gry i gracze. Lektura o systemach typu Neuroshima czy Dungeons&Dragons się może bardzo przydać, żeby poznać techniki mistrzów dot. kart postaci, systemu grania itp. Jeszcze kolejna bardzo ważna sprawa - questy. To nie jest takie hop-siup typu "idź do zamku, weź księżniczkę i przyprowadź mi ją". Nie! Questy muszą być skomplikowane, zagadkowe, dobrze przemyślane, musi być ich sporo i co najważniejsze, nie może być błędów w kodzie przy nich. Jest to naprawdę bardzo czasochłonne. Samo napisanie świata, systemu itd. zajmie ci ponad rok, a programowanie + grafika + reszta ok. 3 lat. Chcesz odrazu startować z tworzeniem gier w bardzo profesjonalnych systemach. Pochwalam to, nie gardzę, ale coś ci powiem. Irrlicht może i jest prosty, ale jednak C++ na poziomie średnio-zaawansowanym musisz znać. OpenAL to raczej sprawa bardzo skomplikowana, aczkolwiek bardzo fajna. A Newton. Ponoć prosty, ale im lepszy engine fizyczny, tym lepsza gra, ale też więcej pracy. Także zaimplementowanie takiego systemu pod Irrlichta wcale może nie być prostę. Dobra rada - nie zaniechaj projektu. Ucz się narazie C++ jak najlepiej potrafisz. Potem oceń, czy będziesz w stanie to zrobić. Narazie jesteś napalony, nie znasz swoich umiejętności i sądzisz, że to będzie proste. Takiego Gothica to potężny zespół programistów tworzył kilka lat, a co dopiero ty sam będziesz robił dobrą grę RPG. Pamiętaj, że takie sprawy jak questy, system statystyk, karty postaci, inteligencję bohaterów itd. nie zrobisz znając c++ na poziomie podstawowym i umiejąc obsługiwać silniki Irrlicht itp. Na to nie ma silnika, a dla początkującego programisty może być to kłopot, a największy to AI.

 

Teraz podsumowanie:

Weź się za porządną naukę C++, a potem oceń czy jesteś w stanie zrobić ten projekt. Zawsze można odłożyć go na później.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A może nadro@ pracuje w jakiejś korporacji jak np. EA Games :D. Myślę, żę koniec gadania tylko coś w końcu zrób.

Jest takie powiedzenie: Kto dużo mówi, ten mało robi. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

BP dobrze gada, chociaż w niektórych miejscach przesadza. Wcale nie musi grać w prawdziwe rpg aby zrobić crpg. cRPG wg. mnie nigdy nie będzie dorównywać prawdziwym RPG, bo w tym prawdziwym można wszystko (np. sesja imć Mistrza Gry Pietrus i zagadka z drzwiami - wtajemniczeni wiedzą o co chodzi). A cRPG... cóż, polega tylko na głupiej maszynie :mellow:

 

Ale jak chce niech robi. Zawsze pomoc znajdzie. Jak nie tu to gdzie indziej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wg. mnie dobrze, że się od razu bierze za C++, a nie za jakieś inne języki lub edytory, ale to już nie moja sprawa.
No tak, lepiej nie zrobić nic, niż cośtam. :) Co mu da te C++? Nothing. Te jakieś tam edytory są z powodzeniem wykorzystywane do komercyjnych gier. Ja już się wyleczyłem z pozerowania kodem itd. Nie tędy droga panowie. Nie liczy się to w czym coś jest zrobione a efekty. Po co po raz kolejny odkrywać koło? Z C++ pracę jest dostać o wiele ciężej niż np. ze znajomością Javy, która jest znaaacznie łatwiejsza i czas pracy jest szybszy. Ten ostatni czynnik jest najważniejszy w marketingu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×