Skocz do zawartości

rzucanie bomb


chichako

Rekomendowane odpowiedzi

witam

robię aktualnie dość trudną grę w stosunku do moich umiejętności. chodzi w niej o to, że się chodzi ludzikiem i zostawia za sobą bomby na które muszą wejść jakieś potworki. i jak wejdą to giną

problem jest tutaj:chcę żeby można było postawić tylko 1bombę, a następną dopiero, gdy ta pierwsza wybuchnie. i tego właśnie nie mogę zrobić, stawiam bomby cały czas, gdy nacisnę spacje, a mam postawić tylko jedną.

proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if instance_number(obj_bomb) == 0 and keyboard_check_pressed(vk_space) //jesli liczba bomb jest równa 0 i nacisniemy spacje ...

{

instance_create(x,y,obj_bomb)//...tworzymy bombe

}

 

Edit:

Czyli - NIE RÓWNA SIĘ, tylko jest równe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz "cały czas stawiać bomb" jeżeli dobrze napisałeś.

Eeee... Biega, że możesz trzymać spację i zaraz po rozwaleniu bomby znowu kładzie, czy co?

 

E: Masz w stepie w klocku wpisywania kodu to wpisać:

GML
if instance_number(obj_bomb) = 0 and keyboard_check(vk_space) //jesli liczba bomb jest równa 0 i nacisniemy spacje ...

{

instance_create(x,y,obj_bomb)//...tworzymy bombe

}

 

Tak na wypadek, jakbyś coś źle wpisał(czyt. schrzanił).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu kolego dopiero zaczyna i nie wie jeszcze wszystkiego....

można nawet powiedzieć, że nic nie wiem

 

kolizje mam w bombie

 

kod kolizji ze mną:

 

if killing=true

{

transition_kind=13;

room_restart();

}

 

z pierwszym obiektem(tutaj przed chwilą wyskoczył błąd):

 

if killing=true

{

instance_destroy(object7)

}

 

z drugim obiektem:

if killing=true

{

instance_destroy(object9)

}

 

i z trzecim obiektem:

if killing=true

{

instance_destroy(object10)

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak:

nie działa, że:

-wywala błąd

-zabija i tak

-wogóle nie zabija

 

jeżeli

-wywala błąd:

Podaj kod

-Zabija i tak:

sprawdź czy w create masz kiling = false

-wogóle nie zabija:

sprawdź czy masz dobrze ustawiony alarm[0] i czy w alarm[0] jest kiling = true

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if killing=true

{

instance_destroy(object7)

}

 

z drugim obiektem:

if killing=true

{

instance_destroy(object9)

}

 

i z trzecim obiektem:

if killing=true

{

instance_destroy(object10)

}

Źle!

GML
if killing=true

{

with object7

{

instance_destroy()

}

}

 

z drugim obiektem:

if killing=true

{

with object9

{

instance_destroy()

}

}

 

i z trzecim obiektem:

if killing=true

{

with object10

{

instance_destroy()

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...