Skocz do zawartości
PsichiX

XenoN Core [v2.0 już w ten piątek!]

Rekomendowane odpowiedzi

logo.png


Tytuł: XenoN Core

Gatunek: Silnik do gier 2D & 3D oraz aplikacji

Opis:
XenoN Core to silnik wraz z frameworkiem przeznaczony do tworzenia gier 2D i 3D oraz aplikacji.

Wykorzystuje on moduły:

Chaos - Moduł fizyczny. Gotowy (rozwijany)
Photon - Moduł graficzny. Gotowy (rozwijany)
Echo - Moduł dźwiękowy. Gotowy
Psyche - Moduł sztucznej inteligencji. Gotowy
TimeBridge - Moduł kontroli czasu wirtualnego. W fazie produkcji
Ether - Moduł sieciowy. Gotowy

Hmm, co moge jeszcze o nim napisać.. Projekt jest bliski premiery pełnej wersji (czytaj: 2-3 miesiące i te moduły, które są jeszcze w trakcie tworzenia zostaną opublikowane) co znaczy że jest w nim pewnie parę bugów (hehe, właśnie jeden wykryłem xD) tak więc wszelka pomoc w postaci ich ujawnienia mile widziana :D Póki co SDK zawiera: obsługę silnika (grafika (pozostały jeszcze tylko shaderki, cubemapy i tekstury 3D); fizyka (nie chce mi się wyliczać wszystkich elementów, ale i tak wszystko sprowadza się do sił i substancji w roli głównej :P); obliczenia matematyczne (zostało tylko dodać udogodnienie w postaci pełnej obsługi macierzy bo póki co są one raczej zautomatyzowane); Kontenery danych; inteligentne wskaźniki; bufory tekstu strumieniowego; typ uniwersalny (liczba-tekst); wektory; pola bitowe (64 bo 32 mi nie starczyło czasem ;P); wbudowany prosty logger pracy silnika; szyfrowanie i deszyfrowanie danych) oraz szkielet aplikacji (okna; interfejs; zdarzenia; sprajty; aktorzy; "zdalne procedury"; zasoby; operacje na bitach). I to chyba wszystko.. ach no i jeszcze został nie do końca udokumentowany komponent platform 2d, ale to się zrobi przy następnej okazji xD

Pobrać SDK można na stronie: http://xenon.psichix.com/download.php (w paczce programik do konwertowania grafiki na tekstury silnika), a przykłady i dokumentacja są w dziale Support. Na razie tylko jeden przykład, ale kolejne już w drodze - nic nie poradze że silnik w ciągu miesiąca przeszedł ponad siedemdziesięcio-procentową przemianę + dodane nowe możilwości, to i czasu nie było na napisanie przykładu jakiejś gry, ale spokojnie, jeden przykład już piszę, z racji że silnikowi brak shaderów to będzie to przykład gry 2D.

To na koniec powiem jeszcze: czytajcie instrukcje instalacji zanim coś odpalicie no i przestrzegajcie licencji ;P

Download:

Strona domowa:
- dział Download, a przykłady w dziale Support. No i rzecz jasna: do uruchomienia potrzebujecie Visual C++ 2008 najlepiej ale może być wcześniejsza (nie powinno być problemów).

SVN:

Trac:

Projekt na assembla.com:



Rozmiar pliku: ok. 12 MB

Przykłady użycia:
1. Podstawy - Grafika
2. Podstawy - Muzyka i dźwięki

Autorzy:

Programowanie:
PsichiX

Fabuła:
<brak>

Grafika:
PsichiX

Muzyka:
<hmm, brak, ale w tutku jest utworek microsoftu>


Screeny:
Dwa wybrane z ostatnich "robótek". A reszte fotek to wszystkie moje twory jakie kiedykolwiek ostatnio dawałem, bo wszystkie na jednym silniczku jadą :P
2f3c16af9506ad41ce3261cf2c0f8f5b.jpg
55945ecd55016c265813aa500139c665.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co jak co ale strone to masz tragiczną. ;d

 

Póki co narazie nie będe nic testował. Jak dasz przykład ;D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Co jak co ale strone to masz tragiczną. ;d

Pod tym wzgledem Michalem Aniolem nie jestem :P tym bardziej ze wiecej czasu poswiecilem na silnik niz na strone.

 

Póki co narazie nie będe nic testował. Jak dasz przykład ;D

Crack podal, sam tez napisalem: przyklady w dziale Support :) Na przyklad mini-gry poczekasz z dzien czy dwa ;p

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ten konwerter grafiki zalicza na starcie fikołka na Sevenie, więc pewnie na Viście tak samo. A i co ciekawe jego proces zostaje i obciąża 100 % procesora, mi działał tak ze 10 minut ;ddd

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nowy Setup Pack 4 dostępny!

Zaktualizowałem SDK, lista zmian jest nieco długa i dotyczy w większości przypadków drobnostek, więc nie ma sensu ich tu wypisywać. Z tych ważniejszych zmian to:

- dodano pakowanie i rozpakowywanie (kompresja + szyfrowanie) danych;

- dodano obsługę shaderów (NVIDIA oraz ARB), teraz trwają testy;

- dodano rysowanie elementów powierzchni (kontener elementów XE_ELM_SURFACE)

- dodano rysowanie prymitywów pobierając ich dane z bufora (oddzielne bufory dla wierzchołków, kolorów, koordynatów tekstur oraz normalnych), co zwiększy prędkość renderingu (jednak i tak najszybszym z nich pozostaje lista wyświetlania (elementy XE_ELM_DISPLAYLIST)).

- dodano szablon aplikacji, do którego wystarczy wrzucić pliki z SDK i macie gotowe rusztowanie :P

- naprawiono kontwerter plików graficznych do XET (teraz powinien działać na viście, oraz tam gdzie nie ma Visual Redistruable (runtime visuala))

 

Download jak zawsze na stronie: http://www.xenon.psichix.com w dziale download :)

 

PS. Te same dodatki obsługuje już PlayGate więc w krótce gdy skończe przykład EnvSys i go wrzucę to będziecie mogli się nacieszyć między innymi shaderkami w GM ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

dodałem obsługę shaderów, czyli sam program shadera blooma jeszcze muszę skończyć pisać ;p i nadal testuje to, więc gdy już będzie stabilne i będzie działać zawsze jak należy to zapodam screena ;) póki co możecie też sami potestować (jeśli umiecie pisać shadery NV lub ARB, bądź takie macie) :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no nie xD czekajcie, to dam Wam zaraz w edicie opis jak uruchomić samego konwertera z lini poleceń :P potem się zajmę interfejsem tak aby działał :P

EDIT: a Marmot, sprawdź to czy zadziała: https://gmclan.org/up1105_3_XET_Image_Converter.html :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

wszem i wobec informuje, iż na stronę trafiła nowa wersja SDK (Setup Pack 5), która zawiera między innymi shadery, poprawioną fizykę oraz bufory ramki (zwane tutaj: surfacesy), dokumentacja zaktualizowana będzie jutro, a teraz dobranoc ;)

btw. czas zabrać się za tutki :D

PS, mam tylko nadzieje ze na spiacego nie wrzucilem czasem zrodel do paczki xD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Oficjalnie wydałem wersję 0.9.0.0, co oznacza że jestem coraz bliżej ukończenia pełnej wersji silnika, prace nad silnikiem się posuwają nieco wolniej ze względu na pracę i inne przyjemności :)

Kolejnych wiele większych zmian przeszedł silnik, więc czas opublikować SP6. Jest ono dostępne jak zawsze na stronie domowej projektu, w dziale download.

Uaktualniłem także dokumentacje silnika i frameworka, oraz umieściłem SDK na serwerze SVN, abyście mieli zawsze najaktualniejsze wersje plików (które co dzień niemal będą update'owane). Dostęp do plików na SVN wymaga posiadania darmowego konta na assembla.com (taki wymóg serwisu, nie mój ;p).

 

Download SP6: xenon.psichix.com

Zawsze najnowsze pliki (na SVN): http://svn6.assembla.com/svn/xecore

Oraz Trac: http://trac6.assembla.com/xecore

Projekt na assembla.com: http://assembla.com/spaces/xecore

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no niestety, jednak zawsze możesz zasugerować mi co dodać, zmienić, lub możesz zrobić element pochodny, rozszerzając jego funkcjonalność do własnych potrzeb.

A właśnie, jedno muszę dodać - animacje dla sprajtów, bo tego nie ma a powinno być heh :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ciągle są błędy z kodowaniem na stronie. Masz jakiś nie teges edytor UTFów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

notepad++ - dobija mnie to. na innych stronach mi działa, na tej nie, mimo iż są tak samo kodowane :/ jak zrobię wersję anglojęzyczną to nie będzie problemu :>

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Weź ściągnij sobie jakiś plik w UTFie, edytuj go i wklej HTML do niego, a potem kazdy kolejny twórz z niego, czyszcząc go na starcie :) Ja miałem podobne problemy nie raz i tak właśnie je obszedłem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

wiesz co Ci powiem? najlepsze jest to że takie krzaki mam jak wyświetlam content z bazy danych, a normalnie w pliku napisze to nie ma krzaków :P mimo iż wszystkie pola kodowania, dosłownie wszystkie mam utf-8 general. no koszmar z tą bazą, czytałem że to częsty problem, ale zero dobrych rozwiązań :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, bo baza danych nie powinna mieć na to wpływu, absolutnie. Chyba, że plik z klasą do jej obsługi ma inne kodowanie, albo zwracany jest jakiś ruski header w którymś miejscu - ale te 3 znaczki to typowy objaw źle zapisanego kodowania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dla tych co nie wierzyli że da się na tym robić gry:

https://gmclan.org/up1105_3_test.html

bylbym szczesliwy gdybyscie mogli przetestowac :) (fps jest zalezny od czestotliwosci monitora bo wlaczylem synchronizacje pionowa)

 

ta minigierka nie jest w pełni skończona, robiłem ją podczas poprawiania frameworka i teraz już używanie silnika jest o wiele prostsze niż dotychczas (dla ciekawskich: źródła gierki dostępne na SVNie xenona w folderze prototype: http://trac6.assembla.com/xecore/browser/prototype).

Jutro dodam jeszcze pare rzeczy i oficjalnie wydam nowa wersje silnika :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dla tych co nie wierzyli że da się na tym robić gry:

Takie rzeczy to początkujący w samym GMie da radę zrobić:P

bylbym szczesliwy gdybyscie mogli przetestowac (fps jest zalezny od czestotliwosci monitora bo wlaczylem synchronizacje pionowa)

U mnie ciągle max fps na kompie z prockiem 1,4 , 512 ram i grafika 128

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Takie rzeczy to początkujący w samym GMie da radę zrobić

zauwaz ze to jest "efekt uboczny" gruntownych poprawek ktore trwaly tydzien z czego przerabialem to dzien po dniu niemal calosc wiec nie skupialem sie na zrobienie jakiejs wiekszej gierki niz to ;P z czasem bede robil z tego cos wiekszego, mysle ze na obecnej wersji da sie zaczac przerabiac wreszcie soullanda (generalnie dla niego pisze ten silnik) bo dotychczas mnie tez wkurzalo dluzsze pisanie na tym xD ;p

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dla tych co nie wierzyli że da się na tym robić gry:
Jezu, PsichiX :|

1. Nie mówiłem, że nie da się na tym zrobić gry, tylko że nikt INNY (nie posiadający na gmclanie nicku PsichiX) nie zrobi na tym gry.

2. W samym gmie łatwiej :>

 

Tylko nie zapomnij wydać dema, w którym pokażesz prawdziwe możliwości silnika, czyli coś, czego w samym gmie nie zrobisz ;)

 

Ed: 59fps

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

60 FPS na zastępczym radeonie x300, ale kolizje (maski kolizji) w tej grze są do dupy - nie dotkniesz jeszcze meteorytu, a już koniec gry.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A ja miałem inną przygodę; przeleciał przezemnie meteoryt(jeszcze nie rozbity) i przeżyłem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no kolizje to wiadomo - boxowe na razie :D szykuje per pixel, jak dzis zdaze to beda dzisiaj w opublikowanej wersji, jak nie zdaze to zawsze macie w prototype najnowsze ;p

 

1. Nie mówiłem, że nie da się na tym zrobić gry, tylko że nikt INNY (nie posiadający na gmclanie nicku PsichiX) nie zrobi na tym gry.

2. W samym gmie łatwiej :>

opisalem kazda linijke (no te powtarzajace sie ominalem), wystarczy podstawowa wiedza o c++, obiektowosci, dziedziczeniu, reszta z górki :P więc nie może być trudne do opanowania. wszystko co możliwe uprościłem. co do prostszej obsługi niż GM.. zrobić funkcje MakeMMO? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tylko nie zapomnij wydać dema, w którym pokażesz prawdziwe możliwości silnika, czyli coś, czego w samym gmie nie zrobisz

 

Otóż to, bo taką strzelaninę to ja sobie w GM normalnie też zrobię.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to takie efekty nawet na samych klocuszkach dałoby rade zrobić :) I to bez zbytecznego przemęczenia. Pewnie byłoby kilka FPS mniej, ale nie sądzę by robiłoby to gigantyczną różnicę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×