Skocz do zawartości

Kilka pytań


bobo

Rekomendowane odpowiedzi

Stwóż nowy obiekt np. obj_cr_enemy

I w:

Create

alarm[0]=room_speed*xx     //xx to sekundy

 

alarm 0

To co masz w alarm[0] obj_helikopter i do tego dopisz
alarm[0]=room_speed*xx     //xx to sekundy

 

Proste

 

EDIT

Jak by tego nie użył musiał by bardziej kombinować bo obiekt powstał by tylko 1 raz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie robie tak i mi nie działa jak robie cos źle to jak zwykle mnie poprawcie :P :

Tworze obj_cr_enemy

 

W jego Crate pisze:

alarm[0]=room_speed*20

W jego alarmie pisze:

alarm[0]=room_speed*20
instance_create(x+random(30),y+random(30),obj_helikopter);

i dodaje go do roma jako "?"

 

A w crate obj_helikopter mam:

 

alarm[0]=30

a w alarm0 :

instance_create(x+random(30),y+random(30),obj_helikopter);

 

Kurde powiedzcie co zaś źle robie :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak:

obj_cr_enemy

create

alarm[0]=room_speed*20

alarm 0

alarm[0]=room_speed*20
instance_create(random(room_width),random(room_height),obj_helikopter)

room_width to szerokosc roomu a room_height to wysokosc, wiec helikoptery beda sie pojawiac w calym roomie. W helikopterze wydaje mi sie ze niepotrzebne jest robienie nastepnego, lepiej zmniejszyc czas po jakim sie maja pojawiac w obj_cr_enemy lub ustawic czesciowo losowa ilosc czasu po jakim maja sie robic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tym razem nie pytanie a proźba czy propozycja...

Potrzebuje grafika sam jak narazie sie ucze grafiki i dosc opornie mi to idzie więdz jesli jakis grafik mógł by mi pomóc w tej grze to bardzo prosze o kontakt na gg:5257073 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i znowu mam problem :crying: Myśle już 2 dzień jak go zniwelować ale nie umiem nic wymyśleć :boxed:

Przejdżmy do konkretu:

Obiekt który zostanie zeszczelony chce żeby znajdował się na danych współżędnych wiedz w obj_helikopter

w Alarm0 pisze:

instance_create(x+random(608),y+random(176),obj_helikopter);

i w obj_cry_enemy też w Alarm0:

alarm[0]=room_speed*4
instance_create(x+random(608),y+random(176),obj_helikopter);

no i wedlug mnie powinno działać ale cały czas objekt pojawia sie w wedlug mnie losowych mniejscach napewno nie w tych współżędnych podanych wyżej.

Jaki błąd popełniam??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x+random(608),y+random(176)

 

Małe uświadomienie autora:

kod który napisałeś, powoduje dodanie do aktualnej pozycji x liczby z zakresu 0-608, to samo robi z y dla liczb 0-176, random(liczba) oznacza losowanie liczby od zera to podanej w argumencie, ot co. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra pierwsza wersja gry wydana oczywiscie wersja BETA.

No i musze przystąpić do robienia nowej wersji :P

I chce zrobić coś takiego że moj zaczyna latac np z predkoscia 20 a np. bo 10 sekundach z predkoscia 25 i nie zabrdzo umnie to zrobic jak robie tak:

W objekcie interfeju w crate pisze:

alarm[5]=room_speed*10

Robie alarm w tym objiekcie inetrfesju a wnim pisz:

speed=25

W obj_samolot tworze alarm a w nim:

speed=25

Gdzie robie błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...