Skocz do zawartości
LRostalski

Gry na PSP w game maker

Rekomendowane odpowiedzi

Chciał bym wiedzieć czy istnieje taka możliwość stworzenia w Game Maker gry na inną platformę do grania niż PC,

np. PSP

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

to zrób ktoś w końcu jakiegoś dlla :<

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wątpie, żeby się dało, ale słyszałem, że w PSP jest Java i podobno (teorie) można za pomocą GMJava odpalić tak jakąś grę ;p Ale jak coś to zobacz Adventure Maker, wieloplatformowy ;)

 

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem, Adventure Maker to kupa. DSGM próbowałem dawno, może dużo się zmieniło. Ja tam zacząłem programować w C i jest ok.

 

ps. Kargul nie zrobił DSGM.

 

edit: Ten DS Game Maker wygląda średnio i mało intuicyjnie, ale jakieś prostsze gry chyba da radę zrobić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Proste gierki....Hmmmm....Powiedzmy, że tak...Mam 13 lat a uczę się z podręcznika do 2 gim. będąc w 6 podst. (to prawda :D ) Nawet proste gierki można rozbudować na...złożone proste gierki XD

ps. Wiem, że Kargul nie zrobił DSGM. Dobra robota w sensie, że to znalazł XD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim, to architektura konsol jest inna niż PC. Są inne procesory, inne instrukcje nim sterujące, a więc inne są też kompilatory.

Na PSP na pewno da się pisać w C (C++), sam napisałem ze 3 - 4 programy, ale to nie to samo co na komputer - trzeba pamietać, że jest wolniejszy procesor, że słabsza karta graficzna, że mniej pamięci ram (chociaż akurat same zmienne to nie zajmują jej tak wiele).

 

Nie wiem jak sprawa wygląda z DS, ale zapewne podobnie.

 

Tak czy siak pisanie takich gier wymaga niemałej wiedzy programistycznej i praktyki w "prawdziwym" programowaniu, jak i wiedzy na temat architektury, możliwości i budowy procesora.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
trzeba pamietać, że jest wolniejszy procesor, że słabsza karta graficzna, że mniej pamięci ram

I to jest dobre - można się nauczyć optymalizacji programów i gier.

Tak czy siak pisanie takich gier wymaga niemałej wiedzy programistycznej i praktyki w "prawdziwym" programowaniu, jak i wiedzy na temat architektury, możliwości i budowy procesora.

Dla mnie pisanie na PSP jest łatwiejsze, ale to nie temat na tę dyskusję

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×