Skocz do zawartości

Pakermen 2 - Rewanż


Marmot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Chciałbym wam napisać o projekcie w który włożyłem więcej zaangażowania niż w inne. Który jest dla mnie czymś bardzo ważnym. Nie jestem pewien na 100% czy gra powstanie ale sądzę, że można już ją zapowiadać. Więc PANIE I PANOWIE, przedstawiam wam:

PAKERMEN 2 - Rewanż.

 

Teraz fabuła gry:

Szaleniec znany z Pakermena chce znowu zaatakować! Stworzył nowe groźniejsze wirusy które neutralizują firewalle i zabezpieczenia! Jako bot stworzony przez grupę naukowców z OjoM Anti-Virus Laboratory, musisz zniszczyć te wirusy. Teraz naukowcy ulepszyli ciebie. Najpierw przejdziesz przez fazę testów zwaną Arcade, czyli zwinność na ucieczkę przed wirusami. Później przejdziesz trening na test antywirusa zwany NON-STOP. Później już czeka ciebie prawdziwa misja, czyli Classic. Classic to już prawdziwa potyczka. Później dostaniesz się do bazy szaleńca, w trybie Deathmatch, aby zniszczyć kod źródłowy wirusa. Pamiętaj! Świat leży w twoich rękach!

 

Teraz inne rzeczy:

Tryb Arcade - zwykły pacman, ale zamiast pieniędzy, zbieramy złote worki.

Tryb Classic - to co znamy z pierwszego Pakermena ale urozmaicone o nowe bronie, o bombę i miotacz wodny na ugaszenie firewalli przez które musisz się przedostać.

Tryb Deathmatch - sama nazwa mówi, walka sam na sam.

Tryb NON-STOP - Ciągle wychodzą nowe wirusy a my musimy je niszczyć.

 

Każdy z tych trybów może zostać skasowany w dowolnej chwili z powodów technicznych.

Mogę już zaprezentować państwu wersję ALPHA z zaprezentowanym trybem arcade.

LINK: http://www.marmot.gual.pl/palpha.zip

 

Zapraszam do ściągania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wersji alpha: menu w bardzo dobrym wykonaniu, animacja pacmana jest taka jakaś "dziwna", ogólnie lepiej jakby było mniej pixeli na widoku (głównie worki, widać pixele dookoła), jeśli chodzi o poruszanie się to specjalnie jest zrobione żeby pacman się "ślizgał" ? Bo grając w pacmana i jego klony raczej można było chodzić normalnie i w każdej chwili zawrócić, a w twojej wersji musze czekać aż pacman dojdzie do ściany i sie zatrzyma żeby zawrócić.

 

OK to by było na tyle, gra jak narazie zapowiada się nieźle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cosik mało jak na alfę. Tyklo jedena plansza >:-/ Szkoda, że tak mało, bo zapowiada się ciekawie. A menu wygląda gicio!

 

Na podstawie tej jednej planszy, wydaje się, że rozgrywka przynajmniej będzie bardziej wciągająca niż w Pakermenie 1.

Zachęcająco też wyglądają nowe tryby gry - wreszcie urozmaicenie. Szlag mnie trafiał, jak w "jedynce" przełaziłem z palcem w nosie wszystkie plansze. ... Sorry nie przeszedłem wszystkich, bo mi się znudziło. Mam nadzieję, że "dwójka" zajmie mnie na dłużej.

 

Znalazłem tyż kilka błędów. Pierwszy to... nazwa. Gr powinna się chyba nazywać Pakerman 2. Jeśli w miejsce "a" będzie "e", to wyjdzie, że tych pakermanów jest kilka. Chyba, że efekt jest zamierzony, np. "e" wzięło się od multiplayera. W końcu w multi co najmniej dwie osoby się tłuką, nie? ;P

 

Następny błąd to kucie się bohatera, gdy jest za planszą. Raz mi się to zdarzyło. Na planszy został jeden wirus, bo inne przepadły za planszą (też błąd). Chcę skorzystać ze skrótu na końcu planszy i nagle, gdy zniknąłem za roomem. Pyk! I odradzam się. Kisiaste! Trzeba to poprawić, Marmot.

 

Tyle Tobie Powiem,

I popije grogiem,

Niżej podpisany,

Oceniacz znany:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A biwer czemu się czepia nazwy? Wy woleliście bombowca podwójny (zgadza się, gramatykę w tytule zjechaliście kompletnie) od pojedynku tychże (gdzie już problemów gramatycznych by nie było), więc nie krytykuj Pakermena :P Nie masz przecież monopolu na kijowe tytuły :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie: całkiem nieźle, zwłaszcza w porównaniu do pierwszej części. Teraz trochę bardziej szczegółowo:

 

1. Menu:

- ładne przyciski, tylko, że nie zmieniają się po najechaniu myszką, czy też po kliknięciu;

- układ przycisków w poszczególnych podmenu zmienia się, raz są na środku, a raz nie.

 

2. Rozgrywka:

- szkoda, że tylko jedna plansza, ale to w końcu alfa;

- kiedy wchodzę w przejście u góry planszy, to wychodzę na dole, ale tracę możliwość sterowania Pakermenem.

 

3. Grafika:

- gdy Pakermen idzie do góry, to powinien raczej być odwrócony tyłem, ale to akurat drobnostka;

- potwory również powinny się odwracać w kierunku, w którym idą;

- coś mało tego twojego ulubionego/upragnionego cieniowania (np. na Pakermenie, czy na potworach widzę tylko teksturki, a cieni, to tam zbyt dużo nie ma).

 

4. Nazwa:

- mi tam "Pakermen" jakoś specjalnie nie przeszkadza - takie typowe spolszczenie (przynajmniej takie mam wrażenie);

- kontynuacja off-topicu Wooka: co masz do "Bomber Dual"? - nazwa jest parafrazą tytułu "Bomber Man", a Dual oznacza tyle, co "podwójny" i prawidłowo, bo w końcu nasza gra jest przeznaczona przede wszystkim właśnie dla dwóch graczy.

 

To chyba tyle. Czekam na poprawienie błędów i na pozostałe tryby rozgrywki, bo gra zapowiada się nie tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nic do bomber duala. Co z tego, że mi się nie podobał wcale, nie mam zamiaru was krytykować. Chodzi mi o to, że nie na miejscu jest krytykowanie tytułu w czyjejś grze, jeśli się samemu we własnej twórczości nie dba o takie drobnostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama nazwa wskazuje że to jest alpha i odrazu powiem kilka rzeczy.

 

Grafika - jest narazie tymczasowa. Narysowałem taką bawiąc się z efektami w GIMPie, ale w pełnej wersji, w czasie rozgrywki będą pixelarty.

 

Postać wychodzi na dole i nie można sterować - tak było w większości pacmanów.

 

Nazwa - chciałem dać bardziej polską nazwę.

 

Teraz co się szykuje:

 

Efekty graficzne - wszędzie gdzie się da będą ładne particle dzięki czemu gra będzie bardziej niezwykła. Np. po zabiciu wirusa (potwora) polecą takie sprężyny. Nie jestem co do tego pewien, bo może to obniżyć FPSy, ale może będzie chociaż część tego.

 

Intro - te logosy i wogóle są tymczasowe, postaram się je zastąpić czymś lepszym.

 

Teraz przydatne przyciski:

 

Enter - jak naciśniecie w intrze z logosami grup Enter, przejdziemy do menu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W innym temacie Marmot napisał:*

 

Chciałbym stworzyć breakouta bo pakermen 2 jest odłożony z powodu iż wirus zaatakował mi plik i nie mam już go.

 

To znaczy, że ten temat chyba można już zamknąć. A szkoda... Marmot z ekipą (czytaj: Magic Soft) ma jakiegoś pecha (a może Ph 5,5? :) ). Psychol: Dziecko Zła też odleciał do historii.

 

----------

 

* - Sorry, że się czepiam, ale "pakermen 2" powinno być w cudzysłowiu albo chociaż dużą literą. Poza tym powinno być napisane "i już go nie mam". No i jeden przecinek, ale to już taka "pierdółka" (każdemu sie moze zdrazyć). Na przyszłość polecam wszystkim sprawdzanie tekstu np. w Wordzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wytłumaczę, że jeszcze z Pakermenem 2 nie jest koniec. Nagle znalazłem na dyskietce źródło wczesnej wersji (tej którą tu widzicie) i raczej dokończę Pakermena, lecz nie prędko.

Co do Psychola, to narazie nie możemy się uporać z wszelkimi dodatkami do gry. Sadam nigdy nam nie chce tego oddać :P . Dlatego Psychola jeszcze nie ma :P .

Co do Garden cKombat (jak ktoś się interesuje), to Sadam robi engine w GM (chyba miesiąc), a ja się męczę nad zapasowym engine w Delphi (jakby sadamowi się nie chciało robić :D ). Poprzedni engine był taki słaby i miał tyle bugów, że musieliśmy go zmienić.

Co do tego Breakouta, to narazie chcę zrobić engine taki pożądny (jeżeli mi się uda), a później pomyślę o grze. W sumie już myślę o grze, ale narazie szaaaa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ha! :P

 

Pakermen 2 - Rewanż został reaktywowany przeze mnie (jak to się pisało, khm)! :P Zajmuje główne stanowisko przy tworzeniu gry :) Marmot pomoże oczywiście. Bedzie pare zmian, ale chyba na lepsze.

 

Pierwsza zmiana: brak trybu NON-STOP :] W końcu deathmatch = non-stop bo i w deathmatchu rozwalamy wszystko i cały czas i w non-stop-ie też rozwalamy. Więc nie było by różnicy :)

 

Druga zmiana: poprawa Pakermena. Będzie ładniejszy :>

 

Trzecia zmiana: autorem bedzie teraz All About Game Making Software, a nie Magic Soft :P

 

To narazie wsio :) Jak będzie już więcej zrobione damy jakieś demko lub screeny.

 

 

Ba, ba, ba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...