Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję, bardzo mi pomogliście. A teraz, żeby nie zakładać kolejnego tematu, jak zrobić, aby wynik równania był zawsze liczbą naturalną, nawet jeżeli normalnie byłby liczbą całkowitą. Dziękuję jeszcze raz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

GML
abs( round( x )) //jak wynik = -8,1 to zwróci 8

albo

 

max( 0 , round( x )) // jak wynik = -8,1 to zwroci 0

nie wiem o jaki Ci dokładnie efekt chodzi :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

a zdefiniuj sobie liczbę naturalną. Jest to liczba całkowita nie ujemna. I to własnie otrzymasz.

no tam gdzie chcesz tą liczbę przekształcić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

w evencie "create" danego obiektu ;p (chyba mu o to chodzi marek)

 

ale liczba z ulamkiem jest dobra bo naturalna przeciez nie moze byc z ulamkiem a to wlasnie zmienia zeby ona nie byla tą z ulamkiem :PP

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie w matematyce nie ma czegoś takiego jak zamienianie "typu" liczb :P

 

w evencie "create" danego obiektu ;p (chyba mu o to chodzi marek)

 

ale liczba z ulamkiem jest dobra bo naturalna przeciez nie moze byc z ulamkiem a to wlasnie zmienia zeby ona nie byla tą z ulamkiem :PP

 

chyba nie do końca. "wynik równania" czyli:

GML
rownanie = 0.025 - 5* sqrt( sqr( a ) - b*4.5 )

liczba_naturalna = max( 0 , round( rownanie ))

 

Tsukuru, żeś namieszał :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

zadziałało. Najpierw użyłem

GML
max( 0, random(rownanie));

lecz nic nie dało. Lecz później wstukałem

GML
max( 0, ceil(rownanie));

i zamiast na ekranie pokazywać się wynik 23,768 pokazywało samo 23, tylko szkoda, że nie przybliża tego jak powinno być w matematyce (24). Ale tak też może być (gracz i tak nie wie, jaka była liczba :twisted: ).

Wiem, że moje pytania są coraz dziwniejsze :unsure: ale, jak zrobić, że by np. jak zrobić draw_sprite() (czy jakoś tak, muszę sprawdzić :jezor: ) to po jakiejś akcji (np. po przesunięciu myszki nad inne pole) pokazywał się inny sprajt od tego teraźniejszego? (może jest to proste jak drut, ale, no cóż... :unsure: ). Nie wiem ile jeszcze razy będę dziękował :jezor: ale i tak: "z góry dziękuję za pomoc" :rolleyes:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

zamiast ceil daj round.

 

if( coś tam coś ) sprite_index = jakis_sprite

else

if ( coś innego ) sprite_index = inny_sprite

 

itd.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zadziałało. Najpierw użyłem

GML

max( 0, random(rownanie));

lol nie random tylko round!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Marek.S A jak zrobić, żeby ten sprite zniknął?

zadziałało. Najpierw użyłem

GML

max( 0, random(rownanie));

lol nie random tylko round!

Na początku użyłem tego, ale zmieniłem na ceil. Teraz zmieniam na round.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

albo visible = false; Ale wtedy wszystkie eventy Draw przestaną działac.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

znowu źle.

 

chciałem najpierw zrobić draw_sprite(), a później usunąć sprite'a, którego przed chwilą narysowałem

np. aby narysować ramkę, a później (żeby nie przeszkadzała w grze) ją usunąć, zniszczyć, zmazać, tylko po to, żeby później znowu ją narysować, usunąć itd.

 

PS. Nie mogłem się przez tyle czasu odezwać gdyż nie miałem dostępu do Internetu, srry :rolleyes:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

GML
//create:

pokaz=0

//w momencie kiedy ma się pokazywać ramka:

pokaz=1

//w drawie:

if pokaz=1 draw_rectangle(...)

o to chodzi?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego na to nie wpadłem? :blink: To było takie łatwe...

thx

 

PS. Kurde, tekst ukrywa się pod sprite'ami! Wie ktoś jak to zmienić? Może jest coś jak zmiana warstwy rysowania tekstu i spritów?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

którego obiektu? :blink: obiektu rysującego sprity? Obydwa drawy są w jednym obiekcie :jezor:

 

EDIT: Hmm.. chciałem sprawdzić, lecz nawet swojej gry przetestować nie mogę :jezor: staje na 'preparing sounds', chociaż nie mam żadnego dźwięku :jezor:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Zrobiłem dwa obiekty. Pierwszy miał depth 0 i rysował ramkę, drugi depth -10000 i rysował text. Zadziałało.

Głębokie THX wszystkim! :thumbsup:

 

Na mój gust temat można zamknąć, więc zamykam!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×