Skocz do zawartości

"Przeskakiwanie" obiektu.


Exigo

Rekomendowane odpowiedzi

Załóżmy że jest obiekt. Obiekt ten jest pociskiem o wysokiej 'prędkości'. Istnieje też drugi obiekt. Jest to ściana. Pocisk powinien ze ścianą kolidować... no ale niestety wysoka prędkość powoduje, iż obiekt 'przeskakuje' przez co nie dochodzi do kolizji... Jak rozwiązać ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lenin: To logicznie myśląc musi pomóc :P Ale zależy, jaka to gra. Może ta gra wyrabia maks 30FPS?

 

I topic: (piszę z pamięci, nie sprawdzałem ;P Ale powinno zadziałać...)

GML (objpocisk Create)
old_x = x;

old_y = y;

GML (objpocisk Step)
if(speed > 0) //Czy pocisk się rusza...

{

if(collision_line(x, y, old_x, old_y, obj_sciana, 1, 1)) //Nie pamiętam, jakie dokładnie argumenty ma ta funkcja :P Także sprawdź...

{

instance_destroy();

}

}

 

//Tutaj inne instrukcje....

old_x = x; //A to na końcu stepa. Ewentualnie w End Step...

old_y = y;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...