Skocz do zawartości

AI


lukasspore

Rekomendowane odpowiedzi

Wystarczy jakikolwiek język, który obsługuje operatory logiczne ( np. w C++: and-'&&', or-'||', not-'!' ), nawet GML do tego się nadaje. Tworzysz np. listę if'ów:

[C++]

if( !gPlayer->Running && ( Action == "Siedz" || Action == "Stoj" ) )
{
   Action = "Sledz";
   Target = gPlayer;
}

Także można używać switch'ów do innych akcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra no to odczytywanie zdań?

Chcesz mieć kota?

Jak będzie wiedział co to znaczy?

Przecierz nie zaprogramuję mu odpowiedzi na każde pytanie co?

To co Ty niby chcesz? sztuczną inteligencję? :huh: Jeszcze tego jak narazie nikt nie wykonał więc powodzenia <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostsze rozwiązanie, to baza danych. Każdy wiersz w bazie będzie zawierał w swoich komórkach następujące rzeczy:

- 1 komórka w wierszu pytanie

- pozostałe komórki odpowiedzi.

Gdy dostajesz wiadomość, robisz przeszukanie po bazie danej kwestii, a gdy znajdzie który to wiersz, to wtedy dajesz odpowiedź z losowej komórki w danym wierszu. A nauka jak będzie wyglądać? Gdy Twój program zada pewną kwestię, to szuka wiersza z nią w pierwszej komórce, a gdy go nie ma to tworzy takowy. W następnej kolumnie w tym samym wierszu dodajesz kwestię którą podał użytkownik. Całość to zabawa na ifach. W zasadzie by były tylko dwa ify -> pierwszy na wyszukanie i podanie odpowiedzi (w else, jeżeli nie znalazł wiersza z takową kwestią, to dopisujesz wiersz z daną kwestią i wyrzucasz odpowiedź, że nie wiesz jak odpowiedzieć -> potem, w przypadku gdy np. długo nie trwa rozmowa, to dajesz losowanie wiersza i jeżeli wylosuje wiersz z tą kwestią do której nie miał program odpowiedzi, to nauczy się od użytkownika), a drugi if to uczenie odpowiedzi ;p . Taki mały zarys bota do rozmów. Mogą być błędy jakieś, bo śpiący jestem, ale zasada jest zazwyczaj taka sama. Metoda którą Ci podałem jest chyba najbardziej uniwersalną i zarazem najprostszą do zaimplementowania. Możesz też się zawsze dodatkowo pobawić w jakieś schematy zdań, do których potem są dobierane słowa i inne popierdółki urzeczywistniające bota, ale to nie jest obowiązkowe, może być sztywny przecież bot ;p .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naszła mnie chęć napisania bota do gadania :P . Myślałem nad tym, i jest problem.

Otóż, jak mówiłeś... jest pytanie i kilka odpowiedzi na nie. Ale załóżmy że jest taka opcja:

- Cześć.

- Czego?

- O co ci chodzi?

- A czy ja coś mówię?

- Dobra, już nic.

Tu jest ten problem. Użytkownik wita. Bot nieuprzejmie odpowiada... . Użytkownik się pyta, dlaczego tak powiedział... i tu klapa, gdyż bot nie pamięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jemu chodzi o stworzenie sztucznej inteligencji na zasadzie sieci neuronowej. Przyznam ze jestem na dobrej drodze do tego. Poczytaj o tym. ale radze nie trzymac sie sztywno tej metody, tylko pokombinowac tak jak to robie ja - trzeba poznac zasade dzialania mozgu czlowieka. tyle ze ta metoda ktora ja tworze nie nalezy do najprostrzych do zaprogramowania. wiec od razu powiem ze jak w miare nie glupie AI to zwykla siec neuronowa wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to wszystkie te chatterboty są do dupy. Poza tym nigdy żaden taki lukasspore nie napisze bota który będzie sensownie gadał ;p

Tego sie nie zrobi tak hop-siupp!

 

...Przyznam ze jestem na dobrej drodze do tego...

...tylko pokombinowac tak jak to robie ja...

...ta metoda ktora ja tworze nie nalezy do najprostrzych...

Aleś ty skromny rulaiz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to wszystkie te chatterboty są do dupy.

Prawda, kiedyś tego snikersa zainstalowałem to nic ciekawego, głównie dla dzieci, którzy nie mają z kim pogadać.

Poza tym nigdy żaden taki lukasspore nie napisze bota który będzie sensownie gadał ;p

A gdzie wiara w ludzi? Jakby przysiadł do kompa na parę miesięcy to może i coś by wyszło (oczywiście po stu pytaniach na forum, typu 'jak zrobić to...?')

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pokombinowac tak jak to robie ja - trzeba poznac zasade dzialania mozgu czlowieka. tyle ze ta metoda ktora ja tworze nie nalezy do najprostrzych do zaprogramowania. wiec od razu powiem ze jak w miare nie glupie AI to zwykla siec neuronowa wystarczy.

Mam nadzieję, że będziesz miłym, uczynnym człowiekiem i udostępnisz to w postaci DLLa :P . Przynajmniej kolejna rzecz mniej do kodowania by była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marmot: Do uzytku publicznego bedzie, ale jako komponent XenoNa i byc moze nie do konca za darmo, jak inne dodatkowe moduły.. (mowie o skromnej sumce, ale o tym jeszcze kiedys wspomne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, trudno, że płatne, wątpię, że budżet mojego niepewnego projektu pozwoli na kupno czegokolwiek do niego :P . Na szczęście znalazłem parę dość ciekawych poradników na temat programowania sztucznej inteligencji, to najwyżej się pobawię z tym, przecież strasznie trudne to to nie jest, a sieć neuronowa nie jest aż tak potrzebna, przynajmniej mniej procesor będzie zżerany :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...