Skocz do zawartości

Planszówka


Nicolas

Rekomendowane odpowiedzi

Obiecałem, że wszystkie moje pytania będe zadawał w temacie pytania tyle, że ostatnim postem w tamtym temacie jest mój post więc nie mogłem (według regulaminu) napisać drugiego więc piszę tu. A więc dobra mam grę planszową wszystko pięknie wyrzucanie liczby pól jest (global.Kostka=round(random(5))+1). No więc mam pionek i pole (duzo pól) po na którym pionek stoi ale jest mały problem, bo jak wyżuce np. 5 to co mam zrobić, aby pionek mógł się ruszyć tylko o 5 pól bez tego to nawet na metę mogę kliknąć odrazu i wygrać więc co mam zrobić?? Aha pionek (przynajmiej bym chciał) ma się przesuwać a nie skakać (jump to given position).

 

-=POMOCY=-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak by było ze 100 pól (one są animowane) to bi fps'y spadły chyba do zera, a pól ma być dużo. A mój ludzik jak ma kolizje np. ze smokiem to rozpoczyna się walka. Wątpie żeby to wyglądało dobrze z małą liczbą fps'ów (to nie ma być slajd show).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Cos niewydajne silniki piszecie, ja moge bez eventow to i pare tysiecy obiektow wstawiac bez najmniejszej straty fps :)

 

Ja bym zrobil tak:

1) Zrobil tor chodzenia z obiektow jak to marmot napisal.

2) Pionek przesuwajac sie za kazdym razem gdzie jest kolejny klocek z tor, oczywiscie by sprawdzal czy to nie jest przypadkiem ten, na ktorym byl ostatnio.

 

Samo chodzenie to tak:

1) Utworzyc zmienna z liczba pol do przejscia

2) Za kazdym razem wlaczac algorytm przesuwania popikselowego az obiekt osiagnie docelowa pozycje.

 

PRzykladu gmd nie chce mi sie tworzyc, bo robie cos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...