Skocz do zawartości

[Logiczna] Sw33t 4dventure


Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Sw33t 4dventure

 

Gatunek: Logiczna

 

Opis: Sw33t 4dventure jest grą logiczną, w której sterujemy poczynaniami landrynki, aby pokonała organizację 3M0. Aby tego dokonać, będzie musiała przebyć trochę krain, korzystając z rozmaitych mechanizmów czy omijając członków organizacji tudzież niejakich szkodniców (szkodnic to ten stwór przypominający pacmana, czyta się tak, jak pisze, to nie jest zangielszczenie). Oprócz tego należy pamiętać o energii - jeśli będzie jej za mało, postać umrze. Należy ją uzupełniać sacharozą.

Zresztą, więcej możecie wyczytać w pomocy w grze. :P

 

Szukam betatesterów i twórców plansz.

Do stworzenia zostało:

- ponad 60 plansz (raczej trudniejszych niż te w aktualnej wersji ;) ), tutaj liczę na użytkowników, bo ja sam mam trochę innych spraw ^^' (autor jest bardzo dobrze widoczny

- kilkanaście scenek do głównej gry

- edytor zbiorów plansz i historii (w tym drugim plansze trzeba przechodzić po kolei, mogą też występować scenki)

- edytor scenek (posiadający możliwość tworzenia rozmów, wywoływania efektów, czekania, zmiany tła, tworzenia i prostego ruchu postaci)

- edytor grafik (oprócz grafik/animacji/efektów postaci oraz ustawień tła będzie można też zmieniać dźwięki i muzykę, wszystko to oczywiście odwołuje się do zewnętrznych plików)

- instrukcje obsługi edytorów

 

Sami widzicie, przy czym czeka mnie najwięcej roboty. ;)

 

W tej wersji pewnie znajdziecie kilka bugów, część z nich poprawiłem, jednak będę wdzięczny za każdą informację - może okazać się, że akurat o danym błędzie nie wiedziałem.

 

(mile widziane również wyłapywanie błędów w przekładzie na angielski. Nie powiem, że z angielskim u mnie marnie, ale też nie jest wspaniale)

 

Download:

GMClan (nowa wersja)

Rozmiar pliku: trochę ponad 2,5 MB.

 

Autorzy:

Programowanie:
Copperdragon

Fabuła:
Copperdragon

Grafika:
Copperdragon (czasami posiłkowałem się Internetem)

Muzyka:
Copperdragon (dźwięki pochodzą z GMa i z Internetu)

Screeny:

Screen 1

Screen 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet niezłe.

Pomysł dobry, już gdzieś grałem w taką gierkę :P

Grafika nie najlepsza ale zła też nie jest.

Gra jest w sumie trudna, ale ostatnio dla mnie wszystko jest trudne :]

Narazie jest takie duże 3\5

Może jak będzie pełna wersja to dam 4? :)

 

@Down

Pierwszy da się bez problemu, z drugim to już jest kłopot :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet fajna :)

 

Zalety

[+] Ładne efekty w menu

 

Wady

[-] Bohater jest kulką (to mi nie przypomina landrynki)

[-] Pierwszego lvl'a nie da się przejść. Próbowałem nawet najprosztym sposobem a tu energii brak :angry:

 

3/5 :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ych, najprostszym sposobem, powiadasz? Nie wierzę. Może skorzystasz z jakiegoś silniku pathfindingu, skopiujesz całą planszę i zobaczysz, jaka jest najkrótsza ścieżka? ;)

 

Zresztą, ogólnie często słyszałem opinię, że gra jest dość trudna.

 

Co do landrynki: jak ktoś chce, może narysować lepszą. ;)

 

Ciekawe, kiedy ktoś znajdzie pewnego osobliwego easteregga.

 

Aha, jeśli ktoś chce zostać betatesterem, warto, żeby potrafił przejść chociaż pierwsze 10 poziomów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zmniejsz poziom trudności, bo naprawdę ciężko się gra

Hyrhyrhyr. O coś takiego możesz prosić autora, by zmienił to w grze zręcznościowej, platformowej czy podobnej, ale nie logicznej. Gra logiczna ma być swego rodzaju wyzwaniem. Nie chodzi w niej o to, aby sobie popykać do wroga czy poskakać po platformach, ale znaleźć (często jedyną słuszną) drogę do przejścia danego poziomu. ^^

 

Hmm... chociaż elementy zręcznościowe faktycznie się pojawiają... niemniej te są dopiero od 8. poziomu, więc...

 

O, dzięki Tymon. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym, aby z trzeciego linka korzystano tylko w ostateczności (choć pierwszy raczej nie powinien sprawiać problemów; podziękowania dla Tymona ^^). Niestety, każde pobieranie w Chomiku kosztuje mnie transfer konta, więc może okazać się, że nie będzie można pobierać, a tego byśmy chyba nie chcieli.
Wydaje mi się, że nie wiesz. Na stronie głównej jest takie coś Jak Upload - każdy może tam za darmo i bez ograniczeń przechowywać swoje pliki (no te 50 czy tam 100MB...)

 

Co do gry: Imponujące. Jak na "nowicjusza" przynajmniej.

 

Za postępy masz 5/5, ale będę oceniał grę, a nie Ciebie. 3/5.

 

Byłoby 4, ale:

1. TYTUŁ!!! Co to ma być!? Nie nadawaj grom takich tytułów, tytuł powinien być prostu i najlepiej krótki...

2. Poziom trudności. Fajnie, że levele są ciężkie, ale poziom trudności powinien rosnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat takim nowicjuszem to ja nie jestem, w GMie siedzę już trochę czasu, tylko na tym forum udzielam się dość krótko. Dlatego też zapomniałem o czymś takim jak Uploader.

 

Faktycznie poziom trudności w mojej grze ma rosnąć, pierwsze 10 poziomów stanowi swego rodzaju samouczek, dlatego też niektóre poziomy są nieco łatwiejsze, a żeby było śmieszniej, inne już z tych pierwszych 10 potrafią być dość trudne. Jako stary gracz, co niejedną grę logiczną przeszedł, tworzę poziomy, które dla mnie są nie tak strasznie trudne, ale też niekoniecznie łatwe. Drugi poziom faktycznie może sprawić odrobinę problemów, ale nie wiedziałem, że potrafi nawet więcej niż odrobinę przeciętnemu graczowi.

 

Co do tytułu: to dobrze, że nie widziałeś tytułu pewnej mojej innej gry. Zresztą, pewnie jak ją skończę całkowicie, to go zobaczysz. Ale naprawdę nie wydaje mi się, żeby akurat ten tytuł był przeraźliwie długi czy skomplikowany. "Sweet adventure" czyli słodka tudzież w innym (IMO trafniejszym) przykładzie cukierkowa przygoda.

 

A czemu akurat taki wybór postaci? Bo na Strefie Twórców Gier akurat był konkurs na grę o "wszystkim, co słodkie i żelowate", więc akurat taką zrobiłem. W sumie to, co tu jest, zajęło mi ok. dwa tygodnie, choć warto wspomnieć, że znaczna tego część poszła na edytor, który z kolei odblokowuje się po przejściu 10 poziomów. :P Zresztą, menu czy muzyczki (z których akurat niewiele wykorzystano) też trochę czasu pochłonęły. ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm.. ukończyłem grę xD (niestety nie do końca uczciwie ;/ [dorobiłem sobie chita na następną rundę i punkty energii xD])

Śmiszny edytor..

 

Gra jest całkiem całkiem, tylko to chodzenie trochę złości ;D Mógłbyś użyć przykładu poruszania się po kratkach za pomocą myszy jak w herosie, było by wygodniej, i nie przechodziło by się przypadkiem o pole za daleko.. Można by tylko zmienić grafikę postaci głównej oraz tych przeszkadzajków i wtedy było by już całkiem ładnie. Dźwiękowo gra też prezentuje nie najgorzej..

4+/6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... ta propozycja z ruchem jest nie najgorsza, choć może niekoniecznie ruch taki jak w Heroesie. Tzn. można wybierać pola tylko w linii prostej od bohatera, żeby nie było darmowego pathfindingu. :] Inaczej mówiąc, to to symulowałoby trzymanie jednej strzałki dopóki bohater nie znajdzie się na właściwym polu. Przeanalizowałem to sobie i doszedłem do wniosku, że bardzo łatwo byłoby zrobić taki ruch uwzględniający ślizganie się po lodzie i przesuwanie skrzynek. Tak czy siak, dzięki Moldis. ;)

 

Takie małe pytanko: co rozumiesz przez określenie śmiszny. Tzn. co w tym edytorze jest takiego zabawnego? ;)

 

BTW: ty cziterze. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale naprawdę nie wydaje mi się, żeby akurat ten tytuł był przeraźliwie długi czy skomplikowany.
Tytuł fajny. Chodziło o 3 zamiast E oraz 4 zamiast A ;)

 

w GMie siedzę już trochę czasu
Sprecyzuj proszę ;)

 

Co do chodzenia: po prostu za szybkie. Zwolnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam się dekompilacji boicie... co komu z tego będzie, jak pozna kod waszej gry. Jeśli twoja gra będzie wystarczająco dobra, a jakiś noob ją zdekompiluje i poda sie za autora to wszyscy będą wiedzieli, że to nie jego gra...

 

Dobrze jest też ukryć gdzieś w kodzie, że np. kiedy naciśniesz klawiaturą kolejność: A U T O R to wyskoczy okienko "Autorem tej gry jest x". Też jakiś dowód...

 

Co do gry: 2 dużo cięższy niż 3... za drugim razem go zaliczyłem ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dawidds: Ahaa, o te cyferki chodzi. To nie wynikało wprost z wypowiedzi. ;)

A z GMa korzystam od około dwóch lat, o ile mnie pamięć nie myli (wliczając to tymczasowe przerwy w tworzeniu).

 

Jeśli chodzi o wolniejszy ruch - mam w związku z tym dwie obawy:

- łatwiejsze omijanie przeciwników

- mniejsza grywalność

Piszę tak, bo wiem, że gracz raczej nie przepadają za tym, kiedy jest zbyt wolno.

Dlatego...

 

...po prostu dam to jako dodatkową opcję, którą można tam wybrać. Chyba problem z łatwiejszymi przeciwnikami nie jest aż tak straszny. :P

 

Ale ruch myszką pewnie i tak dodam. ^^

 

@Moldis: O, dobrze, że wspomniałeś o tym programie (jakby co już znalazłem). Będę pamiętać, żeby zabezpieczać tym gry. ;)

Żółw? Nie wiem, żółw kojarzy mi się z takim zwierzątkiem wodnym, z Logo Komeniuszem, ale nie z moim edytorem.

 

---Edit---

Mimo wszystko wolę, żeby tego nie dekompilowano. Akurat w przypadku tej gry swobodny dostęp do kodu mógłby być ciut niepożądany.

 

No tak, akurat 3 jest z gatunku poziomów tak trywialnych, że pękną państwo ze śmiechu. Ale ogólnie będzie poziom nie taki łatwy (może czasami w niektórych poziomach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niee :P Poziom powinien z początku być śmieszny. Ale później niemożliwy.

 

Co do dekompilacji - ja to w sumie olewam. Przed jakimś byle noobem się jako tako zabezpieczę - lecz w sumie, jakby mnie ktoś poprosił na PW o źródło to bym dał :P No nie wszystkim ^^

 

Rada: zabezpiecz plik config.ini ;) Wszystko widać jak na dłoni ^^

 

le jest tych levelów w demku?

 

PS: Jak nie masz pomysłu na zabezpieczenie pliku - PW. Mam proste i niezawodne zabezpieczenie w Dimer'rze :P.

 

O, wiem! Zrobię przykład :P Albo artykuł. Szybciej będzie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... wszystko widać, jak na dłoni. Widać jak na dłoni opcje, które bez problemu można zmienić w menu, widać szablony, które i tak można spokojnie edytować czy kod odpowiadający za postęp w grze, który gra odczytuje i jak jest niewłaściwy, traktuje ona grę tak jakby dopiero ją rozpoczęto.

 

Pamiętam, że jest coś takiego, jak zabezpieczenia, o to się nie martw. ;) Dlatego też zrobiłem zabezpieczenie plansz, których nie będzie można już edytować (ta opcja jest dopiero w tym, co właśnie mam), aż sam byłem zaskoczony, że wszystko działało poprawnie, a tak po prostu ciężko wpaść.

 

Cóż, gdybym znał coś, co pozwala spokojnie zapisywać grę, a także to, co będzie można robić w edytorze, to bym tego użył, ale odpowiednio zabezpieczony plik INI raczej wystarcza.

 

Aktualna wersja ma 10 poziomów, z czego ten śmiesznie łatwy trzeci i raczej nie przypominam sobie innych śmiesznie łatwych (te zresztą będą raczej rzadkością, póki co oprócz trzeciego i jeszcze jednego raczej nie planuję takowych; zwłaszcza że wspomniany poziom miał być poziomem trzecim, ale akurat coś było nie tak).

Wszystkich poziomów ma być 80. Jeśli ktoś pomoże przy tworzeniu plansz, byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem fajna gierka, podoba mi się. Grafika w porządku, muzyka też, grywalność jest. Ale... na początek powinieneś dać parę prostszych leveli, a później delikatnie zwiększać poziom trudności ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mi pokazać (najlepiej na screenie) jak przejść lvl 4. Zawsze brakuje mi 3 kratek do wyjścia. A grę oceniam na 4. Trudna, ale o to przecież chodzi w grach logicznych. Mmm... albo dobra - 5 gwiazdek :)

 

E: A teraz 7lvl nie mogę przejść... wygląda jakby nie był do przejścia... :[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, przeszedłem (ufff). Dodaj opcję pauzy, qs i ql (quick save i load). Zrób rosnący poziom trudności, bo niektóre plansze wkurzają :) Najtrudniejsze wg. mnie to 4, 7 i 10lvl. Mógłbyś dać coś takiego jak podpowiedź, która pojawia się np. po 10 minutach główkowania nad levelem. Ulepsz jeszcze ciutek grafikę (ale niekoniecznie) i będzie gitez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś dać coś takiego jak podpowiedź, która pojawia się np. po 10 minutach główkowania nad levelem.

O nie nie nie nie. Są tego dwie przyczyny:

- już sobie wyobrażam gracza czytającego np. "Syzyfowe prace" czy "Kamienie na szaniec" czekając te 10 minut

- przyczyny czysto techniczne: komputer jest gópi i nie wie jak przejść planszę, więc podpowiedzi musiałby definiować sam twórca, a sama koncepcja, na czym te podpowiedzi miałyby polegać już jest dosyć trudna do opracowania, o silniku nie spominając

Poza tym: ta gra ma stanowić swego rodzaju wyzwanie, nie ułatwiajmy aż za bardzo.

 

Nad przeniesieniem poziomu 4. i 7. się zastanowię, ale 10 raczej zostanie, bo jest poniekąd związany z logiką gry: w tym przypadku zamek opuszcza się mostem nad fosą. Ewentualnie można by to też przenieść do poziomu 70 lub 71, ale myślę, że nie będzie takiej potrzeby. Zwłaszcza, że najtrudniejsze w tym są chyba elementy zręcznościowe, a te zostaną ułatwione przez możliwość wyboru dwukrotnie wolniejszego tempa gry.

 

A propos dwukrotnie wolniejszego tempa: już dodałem i jest nawet nieźle, a plansze ze szkodnicami są znacznie łatwiejsze. ^^ Poza tym dodałem możliwość ruchu przy użyciu myszki.

Tutaj widać przykład jak działa. Zielone pola wskazują, gdzie postać może dojść nie przesuwając bloków, zółte - gdzie postać dojdzie przesuwając bloki. Tzn. przejście na zielone pole kosztuje 1 energii (2 w papierku), a przejście na żółte 2 energii (4 w papierku). Chyba zrozumiałe, prawda? ;) Wystarczy kliknąć na postać, aby pokazało wszystkie dostępne pola (te, do których można dojść trzymając jeden przycisk). Każde kliknięcie w odpowiednim kierunku (dokładnie na jej wysokości lub szerokości) pokazuje dostępne pola w danym kierunku. Kliknięcie na jedno z kolorowych pól powoduje, że postać tam idzie.

 

Aha, jeśli chodzi o quick save i quick load - to by było IMO zbyt duże ułatwienie, zwłaszcza, że dodałem wolniejsze tempo gry. Ale pauzę mogę wprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, jeśli chodzi o quick save i quick load - to by było IMO zbyt duże ułatwienie, zwłaszcza, że dodałem wolniejsze tempo gry. Ale pauzę mogę wprowadzić.

Co do qs i ql: Głównie chodziło mi, że w 10lvl te potworki strasznie szybko łaziły, więc:

- trudno było ominąć tego co łazi tylko w obrębie 3 pól

- gdy trzeba było pchnąć paczkę na tego co łazi w obrębie 2 pól, to często po prostu zamykałem sobie przejście.

 

Ale skoro jest wolniejsze tempo to spoko :)

"Syzyfowe prace" czy "Kamienie na szaniec"

Na 51% jesteś w 3 gimnazjum. Na egzaminie była charakterystyka dowolnego bohatera z tych książek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się nowa wersja, przypuszczalnie jest to ostatnia (lub przedostatnia) wersja umieszczana ogólnodostępnie na forum.

LINK

 

(haha! Już wiem, że jest coś takiego jak uploader ^^)

 

Zapraszam do pobierania. Zmian jest może niewiele, ale z tego, co tu czytałem, są dosyć istotne. Tzn.:

- możliwość ustawienia w opcjach szybkości gry

- ruch przy użyciu myszy

Poza tym doszła kolejna opcja w edytorze: zmiana grafiki. Co prawda obecnie opcje o obiekty w edytorze mogą być tylko w formacie GIF, a tła w (uhm...) BMP, ale prawdopodobnie połączę to z ogólnym stylem, tzn. tym, co można robić w edytorze grafik (w którym nie tylko grafiki, ale i dźwięki i muzykę będzie można zmieniać).

 

Aha, no i jeszcze jest menu edytora, choć póki co można wybrać tylko edytor plansz i powrót. ;)

 

BTW: czy to coś u mnie jest nie tak, czy program Snake'a zamienia ikonki?

 

---Edit---

Akurat nie jestem w 3 gim. Takiego szumu narobili o tym w "Wyborczej", że akurat zapamiętałem i podczas pisania poprzedniego posta sobie skojarzyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to coś u mnie jest nie tak, czy program Snake'a zamienia ikonki ?

Yup, bo gry stworzone w GM6 są od razu konwertowane na GM6Vista przez Game Protectora. Czyli zasoby gry są przenoszone do nowszego pliku wykonywalnego Game Makera, kompatybilnego z Win Vista ( który ma standardową ikonę ). A zmiany ikony mi się nie chciało już robić ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...