Skocz do zawartości
Exigo

"move_towards_point" strasznie trzęsie

Rekomendowane odpowiedzi

np:

GML
if x!=pozycjaDoKtorejPodaza && y!=pozycjaDoKtorejPodaza {//no i tu toward

}

 

EDIT: Przetestowałem to i jednak nie działa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

ostatecznie:

GML
if distance_to_point(x,y)>1 then

{

move_toward

}

else

{

speed=0;

}

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W CREATE:

GML
xpos = 0;

ypos = 0;

Step

GML
if mouse_button(mk_left) && xpos<>0 && ypos<>0

{

xpos = mouse_x

ypos = mouse_y

move_towards_point(xpos,ypos,3)

if obiekt.x = xpos && obiekt.y = ypos

{

xpos = 0;

ypos = 0;

speed = 0;

}

}

Coś pewnie pomieszałem, pisze z pamięci.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ostatecznie:
GML
if distance_to_point(x,y)>1 then

{

move_toward

}

else

{

speed=0;

}

 

To jest dobry kod ale przy większych prędkościach i tak drgawki wystąpią więc powinno być

GML
if distance_to_point(x,y)>speed then

{

move_toward

}

else

{

speed=0;

}

 

Ale z drugiej strony to jest mniej precyzyjne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

jest identyczny co wyżej z tym ze mój obiekt pędzi z prędkością 32 żeby zobaczyć że na prawdę staje.

 

GML
if distance_to_point(200,250)>speed then

{

move_towards_point(200,250,32);

}

else

{

speed=0;

}

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A poco abs() skoro obiekt i tak nie może mieć minusowej prędkości bo by od punktu uciekał.

EDIT: A maskę masz dobrą? bo jak nie ustaliłem maski to obiekt faktycznie nie chciał stanąć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź to:

GML
if distance_to_point(x tego punktu,y tego punktu)<2

{

speed=0;

}

;)

Pamiętaj, żeby dać to do step!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×